زادروز «ادگار آلن پو»

٢٠٧ سال پیش، برابر با نوزدهم ژانویه ١٨٠٩ میلادی، ادگارآلن پو، نویسنده، شاعر و از پایه‌گذاران جنبش رمانتیک آمریکا در بوستون به دنیا آمد.

زادروز «ادگار آلن پو »

٢٠٧ سال پیش، برابر با نوزدهم ژانویه ١٨٠٩ میلادی، ادگارآلن پو، نویسنده، شاعر و از پایه‌گذاران جنبش رمانتیک آمریکا در بوستون به دنیا آمد.

پو از اولین نویسندگان داستان کوتاه آمریکایی به حساب می‌آید و از او به عنوان مبدع داستان‌های کارآگاهی نیز یاد می‌شود. داستان‌های او همچنین به خاطر رازآلود و ترسناک بودن شهرت بسیار دارند.

پو از نخستین افرادی بود که از ژانر علمی‌تخیلی استفاده کرد. یکی از نکات جالب در زندگی آلن پو این است که او اولین نویسنده مشهور آمریکایی بود که سعی کرد تنها از راه نویسندگی مخارج زندگی‌اش را تأمین کند، که به همین خاطر دچار مشکلات مالی بسیاری شد.

ادگار آلن پو تأثیر چشمگیری بر ادبیات پس از خود گذاشت و از بنیانگذاران داستان کوتاه به مثابه یک فرم ادبی و همین‌طور از بنیانگذاران گونه‌های پلیسی، علمی‌تخیلی و وحشت شمرده می‌شود.

نویسندگان و شاعرانی نظیر والت ویتمن، ویلیام فاکنر، هرمان ملویل و ری بردبری، در فرانسه شارل بودلر، شاعر بزرگ فرانسوی که آثار او را به فرانسه ترجمه کرد و استفان مالارمه، همین‌طور اسکار وایلد، آلدوس هاکسلی، فئودور داستایوسکی، خورخه لوئیس بورخس و توماس مان از او تأثیر گرفته‌اند.

نویسندگان آمریکا هر ساله جایزه‌ای به نام جایزه «ادگار» به بهترین اثر در گونه رازآلود اعطا می‌کند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان