نگاهی جامع بر بخش مسترلیگ PES ۲۰۱۸

بخش مسترلیگ برای سالیان طولانی، یکی از برگ های برنده همیشگی سری Pro Evolution Soccer بوده است. از قابلیت مدیریت باشگاه و هدایت آن به سوی مسیر درست گرفته تا خرید و پرورش بازیکنان، همه برای اولین بار در مسترلیگ در دسترس کاربران قرار گرفته اند.

نگاهی جامع بر بخش مسترلیگ PES 2018

بخش مسترلیگ برای سالیان طولانی، یکی از برگ های برنده همیشگی سری Pro Evolution Soccer بوده است. از قابلیت مدیریت باشگاه و هدایت آن به سوی مسیر درست گرفته تا خرید و پرورش بازیکنان، همه برای اولین بار در مسترلیگ در دسترس کاربران قرار گرفته اند.

حال، مدت کمی از عرضه PES 2018 می گذرد و بخش مسترلیگ در این سری، با تغییرات کم و اساسی حضور قدرتمندی در این بازی داشته و گزینه خوبی برای افرادی محسوب می شود که قصد دارند تا، شانس خود را مدیریت یک تیم محک بزنند.

در ادامه این مقاله، تمام تغییرات بخش مستر لیگ PES 2018 را نسبت به گذشته بررسی کرده و راهکارهای موفقیت در این قسمت از بازی را برای شما بازگو خواهیم کرد.

تیم رویایی

همانطور که حتماً می دانید، مسترلیگ بخشی نیست که یک روزه پرونده آن به اتمام برسد، به دلیل طولانی بودن این بخش، در بسیاری موارد تجربه کامل آن ممکن است حتی تا عرضه نسخه بعدی از بازی نیز طول بکشد و شما روزها و حتی ماه های زیادی را درگیر ساختن و رسیدن به تیم ایده آل خود باشید.

در شروع، این امکان برای شما وجود دارد که میان انتخاب بین تیم های کلاسیک مسترلیگ که بازیکنان و اسامی واقعی نیستند یا تیم های واقعی، گزینه ای را انتخاب کرده و کار خود را شروع کنید.

در صورت انتخاب تیم های کلاسیک مسترلیگ یا تیم های ضعیف تر، همانطور که می دانید، برای خرید بازیکان با محدودیت های بیشتری مواجه شده و با کسب نتایج ضعیف و حتی متوسط، از تیم خود اخراج خواهید شد.

در صفحه ای اختصاصی، عملکرد و میزان رضایت مدیر باشگاه به نمایش در خواهد آمد.

باید بدانید که چالش اصلی در مسترلیگ، در چنین حالتی رخ می دهد و به پیشنهاد من اگر قصد لذت بردن بیشتر از این بخش را دارید، حتی در صورت مبتدی بودن، کار خود را با تیم ها کوچک تر و گمنام تر شروع کنید.

همچنین، برای این که تجربه غنی تر داشته و با شوک مواجه با تیم های بزرگ از همان ابتدا روبرو نشوید، بهتر است تا کار خود را در لیگ های دسته اول و پایین تر از سطح حرفه ای شروع کنید.

در این حالت، شما حداقل یک فصل برای تقویت تیم خود و مسلط شدن به اوضاع کار مهلت داشته و جدا از این ها، خود را بیشتر به چالش خواهید کشید. قرار گرفتن در سمت سرمربی تیم های بزرگ، ممکن است لذت حضور در مسترلیگ را بعد از چند فصل کوتاه از بین ببرد و به همین دلیل، گزینه چندان مناسبی برای تجربه های بلند و حرفه ای، محسوب نمی شود.

بعد از انتخاب تیم و وارد شدن به بازی، مهم ترین دغدغه شما، چیدن ترکیب رویایی برای تیم مورد نظرتان خواهد بود. اگر مبتدی هستید، بهتر است تا در ابتدا کار چیدن ترکیب را به بخش ترکیب خودکار بسپارید. این بخش کاربردهای زیادی در قسمت های به غیر از مسترلیگ نیز داشته و در صورتی که به دنبال که بازی مسابقه سریع با بهترین ترکیب ممکن با دوستتان هستید، این بخش بسیار به کار شما خواهد آمد.

همچنین پیشنهادی بعدی، به استفاده از بازیکنان جوان و با استعداد در ترکیبتان باز می گردد. با وجود بازیکان مشابه قدرتمندتر و با امتیاز بیشتر، بهتر است تا اکثر موارد، به بازیکنان با استعدادی بازی دهید که امکان رشد آن ها وجود دارد. این کار به خصوص در زمانی که با تیم هایی که بودجه کمی دارند در حال هر کار هستید، حسابی به دردتان خواهد خورد.

مورد دیگر، به بازیکنان ذخیره شما برمی گردد، بهتر است تا در همان ابتدا کار، بازیکنان ناکارآمد و ضعیف خود را در لیست فروش قرار دهید و آن ها را با بازیکنان جوان و با استعداد آکادمی جایگزین کنید.

بهتر است تا جای ممکن، حواستان به پولی که خرج می کنید باشد.

این مسئله، جدا از کمک به ذخیره مقدار زیادی پول برای تیم شما، زمینه حضور جوانان را در ترکیب اصلی را فراهم خواهد کرد. قابلیتی به نام تعویض طلایی وجود دارد که در بعضی از بازیکنان تیم شما دیده خواهد شد. بهتر است تا بر اساس این استاندارد، ترکیب ذخیره خود را نیز مشخص کنید تا بازیکنان با این قابلیت، در شرایط سخت به کار شما بیایند.

بخش دیگر، به انتخاب بازیکنان در زدن ضربات آزاد، کرنرها و کاپیتانی باز می گردد. انتخاب کاپیتان درست در مستر لیگ موضوع مهمی بوده و بر عملکرد سایر بازیکنان درون زمین نیز، تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

نکته جالبی که در انتخاب زنندگان ضربات از راه دور به کارتان خواهد آمد، استفاده از هافبک های دفاعی یا مدافعین است. بهتر است ضربات آزاد خود را به افرادی که در این پست ها حضور دارند بسپارید تا مهاجمان و هافبک های کناری در جلو و برای لمس توپ حضور داشته باشند.

همچنین بهتر است برای پلن B خود نیز برنامه داشته باشید. انتخاب مدافعانی که در بعضی از ضد حملات و ضربات کرنر به مهاجمین ملحق می شود، از جمله کارهای ضروری در چیدن ترکیب بازی است. در انتخاب این مدافعین، قدرت ضربه سر و سرعت عامل مهمی خواهد بود.

خارج از گود

از آن جا که مسترلیگ یک بخش مدیریتی محسوب می شود، مسائل خارج از زمین نیز اهمیت ویژه ای در این بازی دارند. یکی از این مسائل مهم، به روحیه تیمی باشگاه شما بر میگردد.

روحیه تیمی، با انجام کارهایی مانند استفاده از ترکیب درست، بازی دادن به اسطورهای باشگاه و شرکت دادن تدریجی تمام اعضای تیم در بازی های فصل، افزایش و بهبود خواهد یافت.

گوش کردن به حرف مدیران باشگاه، اعتماد آن ها به شما را افزایش خواهد داد.

فاکتور مهم دیگر در بهبود روحیه تیمی، به استفاده از بازیکنان بومی در ترکیب بر می گردد. برای مثال اگر شما کنترل تیمی مانند منچستر یونایتد در لیگ برتر را بر عهده دارید، بهتر است تا بازیکنان انگلیسی حاضر در تیم خود را بیشتر کنید. حضور بازیکنان بومی، اتحاد تیمی شما را به مقدار قابل توجه ای تحت تاثیر قرار خواهد داد و در نهایت، منجر به عملکرد بهتر بازیکنان خواهد شد.

همچنین، تعدادی از بازیکنان اصلی شما، نقش هایی را برای ایفا کردن به عهده خواهند گرفت. این نقش ها در نهایت، تاثیر بسزایی در موفقیت بازیکنانتان خواهد گذاشت. برخی از نقش ها، روحیه تیمی باشگاه شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد و بعضی ها نیز، به جذب هوادار و بزرگ شدن مجموعه کمک خواهد کرد.

در مجموع، نقش های زیادی وجود دارد که به موفقیت تیم شما کمک خواهند کرد. قابلیت پذیرفتن نقش توسط بازیکن و عملکرد مناسب در این حوزه، در بخش تمرینات مسترلیگ در دسترس است.

در نهایت و پس از چیدن ترکیب، باید در صورت ضعف تیم، در صدد خرید بازیکنان جدید اقدام کنید. استراتژی خرید بازیکن با توجه به بودجه و باشگاه شما، متفاوت خواهد بود.

بازی، بازیکنان خاصی را برای تمرین دادن به شما پیشنهاد خواهد داد.

در صورتی که در باشگاه هایی با توان مالی متوسط و پایین تر حضور دارید، بهتر است تا سرمایه خود را صرف خرید بازیکنان جوان کنید. بازیکنان جوان با استعداد، به سرعت رشد کرده و حتی اگر نخواهید آن ها را نگه داری کنید، با فروش این افراد سود خوبی به جیب خواهید زد.

اما در صورتی که مدیریت تیم های بزرگ تری را بر عهده دارید، در همان ابتدا، خرید بازیکنان بزرگی که بازیکن آزاد هستند، پیشنهاد می شوند. به دلیل عدم حضور بوندسلیگا در بازی، بسیاری از بازیکنان مطرح این لیگ به صورت بازیکن آزاد در بخش مسترلیگ حضور دارند و با قیمت پایین تری نسبت به بازیکنان دیگر، به تیم شما خواهند پیوست.

همچنین، بخش کارآمد جست و جویی وجود دارد که قابلیت یافتن بازیکن با قابلیت مورد نظر شما را به راحتی فراهم خواهد کرد. در نهایت، درصد امکان وقوع یک انتقال میان دو تیم، به طور واضح در بخش نقل و انتقالات به نمایش در خواهد آمد و شما می توانید تا با استفاده از ماموران خرید، شانس خود را برای خرید بازیکن افزایش دهید.

امکان تغییر باشگاه نیز در مسترلیگ وجود دارد. با توجه به نحوه عملکرد شما در تیم فعلی خود، پس از مدت یک یا دو فصل، پیشنهاداتی برای پیوستن به سایر باشگاه ها به شما داده خواهد شد.

منو کلی بخش مسترلیگ

همچنین امکان حضور در تیم های ملی به عنوان سرمربی وجود دارد که سرعت اتفاق افتادن آن، به طور کامل به نوع عملکرد شما در بازی های باشگاهی مربوط خواهد بود.

در نهایت، بهتر است تا جای ممکن، در بخش مسترلیگ عجله نکنید، این بخش یک قسمت طولانی مدت در بازی محسوب شده و امکانات زیادی برای سرگرم شدن در همین زمان دارد.

بخش مسترلیگ با وجود کمبود هایی که در مقابل بخش مربیگری سری فیفا دارد، هنوز گزینه خوبی برای علاقه مندان به فوتبال به شمار رفته که برای طولانی مدت شما را سرگرم خواهد کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان