دقیقتر بگوییم، 15٫200 مایل که حدود 25 هزار کیلومتر میشود. این میزان کارکرد برای ماشین نسبتا خاصی مثل بیامو Z8 مدل 2000 عدد واقعا وسوسهکنندهای برای خرید است. رنگ بدنهی آن، سیلور تیتانیوم یا سادهتر بگوییم، همان نقرهای است.
لری الیسون، تاجر موفق آمریکایی و مدیر شرکت اوراکل، استیور جابز را قانع کرده بود تا بیامو Z8 بهترین ماشین آن زمان از نظر مهندسی است. استیو هم قانع شد تا یک دستگاه از این مدل را تهیه کند. این 67مین نمونهی تولید شده از این مدل بود. داخل ماشین تودوزی چرم مشکی دارد و به تلفن خودرو از شرکت موتورولا مجهز شده بود. این یعنی 7 سال قبل این که آیفون متولد شود و دنیای گوشیهای هوشمند را متحول کند.
خودرویی که در عکس میبینیم، یک قلب توانمند 8 سیلندر خورجینی با حجم 4٫9 لیتر دارد که وامدار مدل قدرتمند M5 است. همچنین یک جعبهدندهی 6 سرعتهی دستی این آلمانی هیجانانگیز را همراهی میکند. بامو اعلام کرده بود که در مجموع 5٫703 دستگاه از این مدل را تولید کرده که 2٫543 دستگاه آن برای بازار آمریکا است. بعدها مدل آلپینا Z8 با گیربکس اتوماتیک تنها در تیراژ 555 دستگاه تولید شد. گفته میشود این رودستر جذاب احتمالا با قیمتی بین 300 هزار تا 400 هزار دلار به فروش میرود.
این ماشین بعد از استیو جابز سرنوشت جالبی داشته؛ پس از استیو، شخصی در سال 2003 این ماشین را میخرد. او پس از یکسال ماشین را به خریدار جدید میفروشد. جالب اینجاست که صاحب دوم این ماشین از تصمیم خود پشیمان میشود و در سال 2006 خریدار را قانع میکند تا ماشین را دوباره به او بفروشد. حالا کسی که این ماشین را در حراجی بخرد، چهارمین صاحب Z8 میشود که برای پنجمین بار است این ماشین دست به دست میشود.
موتور M5 در BMW Z8
سند ماشین استیو جابز. این ماشین با مشخصات شخصی جابز فروخته شد. جابز برای 3 سال صاحب این ماشین بود.

سند ماشین استیو جابز. این ماشین با مشخصات شخصی جابز فروخته شد. جابز برای 3 سال صاحب این ماشین بود.

گوشی موتورلا در ماشین BMW Z8 استیو جابز
حالا اگر شما این مقدار پول داشتید، آیا بیامو Z8 مدل 2000 استیو جابز را با حداقل قیمت 300 هزار دلار میخریدید یا یک ماشین سوپراسپرت مدل 2017 مثل فراری 488 GTB؟