سالاد تن ماهی و لوبیا سبز تنوعی در غذا با تن ماهی

تن ماهی از آن دسته مواد غذایی است که به راحتی می‌توان در آب جوش انداخت و میل کرد، اما پخت غذا با تن ماهی شیوه‌های مختلفی دارد که می‌توانید غذاهای خوشمزه‌ای را با تن ماهی آماده کنید

سالاد تن ماهی و لوبیا سبز تنوعی در غذا با تن ماهی

تن ماهی از آن دسته مواد غذایی است که به راحتی می‌توان در آب جوش انداخت و میل کرد، اما پخت غذا با تن ماهی شیوه‌های مختلفی دارد که می‌توانید غذاهای خوشمزه‌ای را با تن ماهی آماده کنید. با این حساب اگر شما هم از آن دسته آشپزهای پر عجله‌ای هستید که به پخت غذاهای سریع علاقه دارند و از طرف دیگر به دنبال راه‌های دیگری برای پخت غذا با تن ماهی می‌گردید در ادامه با دستوری جالب و خوشمزه روزچین همراه باشید.

غذا با تن ماهی که تکراری نباشه!

شاید وقتی شما هم اسم تن ماهی به گوشتان می‌خورد به یاد غذاهای تکراری می‌افتید. اگر خاطرتان باشد قبلا چند خوراک تن ماهی که سریع آماده می‌شوند را به شما آموزش دادیم. امروز می‌خواهیم یک سالاد خوشمزه و رژیمی را با تن ماهی با هم یاد بگیریم.

سالاد تن ماهی و لوبیا سبز

برای این غذای خوشمزه که نهایتا آماده کردن آن حدود نیم ساعت زمان می‌برد نیاز به 250 گرم لوبیا سبز، 3 قاشق چای‌خوری نمک، 2 عدد سیب‌زمینی، مقدار کمی آب‌لیموی تازه، 2 عدد سیر، یک سوم فنجان روغن زیتون، مقدار کمی فلفل سیاه، هشت عدد گوجه فرنگی گیلاسی، نیم فنجان ریحان و جعفری نیاز داریم.

برای پخت غذا با تن ماهی باید حدود 4 کیلوگرم تن ماهی نیز آماده کنید، لازم به ذکر است که این مواد برای یک وعده غذایی شش نفره کفایت می‌کند. پس از آماده کردن موادی که به آن اشاره شد برای پخت غذا با تن ماهی مراحل زیر را دنبال کنید.

طرز تهیه سالاد تن ماهی و لوبیا سبز

از آنجایی که اسم این غذا سالاد تن ماهی با لوبیا سبز است اول از همه باید سراغ لوبیا سبز بروید، لوبیا سبزها را بدون اینکه ریز کنید درون قابلمه آب جوش بریزید و حدود 4 دقیقه به هم بزنید. سپس لوبیا سبزهای پخته را از قابلمه خارج کرده و سریعا سرد کنید.

سپس به قابلمه آبی که در حال جوش است 2 قاشق چا‌ی‌خوری نمک اضافه کنید و اجازه دهید تا آب به صورت نیمه جوش بماند، در این دستور برای پخت غذا با تن ماهی باید سیب‌زمینی‌ها را به آبی که در حال نیمه جوش است اضافه کنید تا بجوشد و حالت سفتی خود را از دست بدهند. مواظب باشید سیب‌زمینی بیش از اندازه شل و وارفته نشود.

در این حالت برای اینکه پخت غذا با تن ماهی به خوبی انجام شود سیب‌زمینی‌ها را از قابلمه خارج کرده و خشک کنید. سپس سایر موادی که به آن اشاره کردیم را به ظرف محتوی سیب‌زمینی‌ها اضافه کنید. گوجه‌فرنگی، ریحان و جعفری را نیز در یک ظرف بزرگ برای سرو کردن غذا بچینید.

در نهایت برای کامل شدن فرآیند پخت غذا با تن ماهی، سیب‌زمینی‌ها را به همراه لوبیا سبز و تن ماهی به ظرف سرو غذا که آنرا با گوجه فرنگی و ریحان تزیین کرده‌اید اضافه کنید.

در این حالت پخت غذا با تن ماهی می‌توانید از سس یا سایر طعم دهنده‌های مورد علاقه خودتان نیز استفاده کنید، به شما اطمینان خاطر می‌دهیم سالاد تن ماهی به همراه لوبیا سبز، طعمی متفاوت و خوشمزه را در مذاق شما ماندگار خواهد کرد.

همان‌گونه که در ابتدا هم اشاره کردیم پخت غذا با تن ماهی می‌تواند به شیوه‌های مختلفی انجام شود، از آنجایی که تون ماهی به صورت آماده و پخته شده در قوطی‌های کنسرو قرار دارد وقت کمتری بابت پخت غذا با تن ماهی صرف می‌شود.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم روش‌های دیگری را برای پخت غذا با تن ماهی سراغ دارید، این روش‌ها را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع:

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان