جاهای دیدنی تهران/ موزه فرش ایران

موزه فرش ایران در تقاطع خیابان‌های کارگر و فاطمی واقع شده است. این موزه در سال ۱۳۵۶ افتتاح شد و به فرش اختصاص یافت. مساحت ساختمان آن ۳۴۰۰ متر مربع است. در طبقه همکف این موزه، ۱۵۰ قطعه فرش به‌صورت دائمی به نمایش درآمده‌اند و در طبقه دوم نمایشگاه‌های فصلی برگزار می‌شود.

 موزه فرش ایران

موزه فرش ایران در تقاطع خیابان‌های کارگر و فاطمی واقع شده است. این موزه در سال 1356 افتتاح شد و به فرش اختصاص یافت. مساحت ساختمان آن 3400 متر مربع است. در طبقه همکف این موزه، 150 قطعه فرش به‌صورت دائمی به نمایش درآمده‌اند و در طبقه دوم نمایشگاه‌های فصلی برگزار می‌شود.

 قالی بافی

فرش‌بافی یکی از جنبه‌های مهم فرهنگ و هنر ایران است و تاریخچه آن به عصر مفرغ برمی‌گردد. البته به دلیل این که فرش‌ها به مرور زمان فرسوده می‌شوند، باستان‌شناسان هنوز نتوانسته‌اند کشف خاصی از این دوره داشته باشند. اما قالی پازیریک که در سیبری روسیه کشف شده نشان می‌دهد فرش‌بافی در ایران دست کم 3500 سال قدمت دارد.

معماری موزه فرش ایران به نحوی است که یادآور دار قالی است. این موزه در شمال پارک لاله واقع شده است. این موزه در رتبه چهاردهم جاهای دیدنی تهران در سایت تریپ‌ادوایزر قرار دارد.

یک کاربر آمریکایی درباره موزه فرش نوشته است: «ما با راهنمای خود به موزه فرض رفتیم و او فوق‌العاده بادانش بود. من پیشنهاد می‌کنم به همراه فردی بروید که توضیحات بیشتری نسبت به نوشته‌های روی تابلوها بدهد. رفتن به این موزه یعنی توری کامل از فرش‌های ایران! من که خیلی لذت بردم.»

یک گردشگر بلژیکی هم نوشته: «این موزه در شمال غرب پارک لاله واقع شده است. این‌جا فرش‌های منحصر به فرد زیادی پیدا می‌کنید. اگر هنر دوست دارید واقعا ارزشش را دارد که از آن بازدید کنید.»

 فرش ایرانی

یک کاربر اهل کلرادو آمریکا هم نوشته است: «این موزه تاریخچه فرهنگی عالی‌ای از فرش‌های مشهور ایرانی می‌دهد و فرش‌هایی از قرن یازدهم هم در آن هست. همچنین در این‌جا می‌بینید که فرش چطور بافته می‌شود. یک هدیه‌فروشی فوق‌العاده هم برای خرید هدیه دارد.»

گردشگری هنگ‌کنگی هم نوشته است: «برخی از این فرش‌ها بیش از صدها سال قدمت دارند ولی همچنان در شرایطی عالی هستند. یکی از آنها فرشی سه‌بعدی با کیفیت و طراحی بسیار بالا است. بازدید از این موزه به‌شدت توصیه می‌شود.»


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان