روغن کنجد، ملکه روغن‌ها برای شادابی و براقی موها

استفاده منظم از روغن کنجد موهای شما را براق می‌کند. با خواندن این مقاله مزایای روغن کنجد و روش های استفاده از این روغن را بدانید

روغن کنجد، ملکه روغن‌ها برای شادابی و براقی موها

استفاده منظم از روغن کنجد موهای شما را براق می‌کند. با خواندن این مقاله مزایای روغن کنجد و روش های استفاده از این روغن را بدانید.
یک زندگی همراه با آلودگی و تغییر عادات غذایی، بر روی مو و پوست ما تاثیر می‌گذارد. اکثر ما تلاش می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که ما یک رژیم اساسی مراقبت از پوست را دنبال می‌کنیم، اصلاح موها گران و وقت گیر است ما می‌توانیم با استفاده از روغن موهای خوب داشته باشیم.
استفاده از کنجد به عنوان یک غذای آشپزی و روغن از سال 1600 قبل از میلاد آغاز شده است. روغن کنجد از گل گیاه استخراج می‌شود که غلاف‌های دانه برای دانه‌های خوراکی آنها کشت می‌شود. روغن کنجد با استفاده از روش‌های مختلف استخراج می‌شود که در آن فرآیند استخراج بیشتر به منطقه‌ای که بذر کشت و برداشت می‌شود، بستگی دارد.

مزایای روغن کنجد

این روغن مو بسیار مفید و دارای خواص بسیار تغذیه کننده است. استفاده از آن از بیش از هزاران سال به طور گسترده در متن آئورودای باستانی ذکر شده است. در زیر برخی از مزایای روغن کنجد برای مراقبت از مو ذکر شده است.
اگر تمایل دارید موهای درخشان و تیره داشته باشید، پس پوست و مو خود را به طور مرتب با روغن کنجد ماساژ دهید.
این روغن تغذیه کننده و عالی برای درمان پوست سر است. ماساژ در کنترل خشکی و پوسته پوسته شدن، و درجلوگیری از ریزش مو موثر است.
یک ماساژ منظم باعث افزایش نفوذ روغن در پوست سر می‌شود و سبب افزایش گردش خون و باعث رشد مو می‌شود.
موهای آسیب دیده پس از استفاده از روغن جلوه زیبایی به خود می‌گیرند زیرا خواص نفوذی عمیق روغن باعث تغذیه مو از داخل می‌شود.
همچنین به عنوان یک روغن طبیعی شفا دهنده شناخته شده است، زیرا دارای خواص ضد باکتریایی است. و در از بین بردن عفونت پوستی به خصوص عفونت قارچی موثر است.
این روغن به تقویت ریشه مو با تغذیه آنها کمک می‌کند.
نه تنها این روغن باعث تقویت موهای شما می‌شود، بلکه باعث رشد موهای جدید نیز می‌شود.
روغن کنجد باعث جوان سازی موها می‌شود
با استفاده از روغن کنجد موها نرم می‌شوند
استرس به عنوان یک عامل اصلی که باعث ریزش مو می‌شود. خصوصیات خنک کننده روغن کنجد به کاهش استرس کمک می‌کند.
روغن کنجد از اثرات مضر اشعه UV محافظت می‌کند، بنابراین، اثبات می‌شود که روغن ضد آفتاب طبیعی برای مو نه تنها مو را از نورخورشید محافظت می‌کند، بلکه باعث می‌شود که موها از اثرات مخرب آلودگی نیز نجات پیدا کنند.
این روغن را می‌توان با یک روغن دیگر، مانند روغن بادام یا روغن زیتون ترکیب کرد، و برای بهره‌گیری از مزایای بهتر می‌توان موها را با هر دو روغن ترکیبی ماساژ داد.

چگونگی اعمال روغن کنجد بر روی مو و پوست سر

برای رسیدن به بهترین نتیجه، روغن کنجد را گرم کرده آن را در سراسر پوست سر بمالید و ماساژ را در حرکت دایره‌ای با استفاده از انگشتان دست انجام دهید. بعد از ماساژ دادن پوست سر و مو را با یک حوله گرم کمی فشار دهید تا حدود نیم ساعت صبر کنید. سپس موها را با شامپو بشویید.
روغن کنجد نه تنها برای مو مفید است، بلکه می‌توان از آن برای مراقبت ازپوست نیز استفاده کنید. استفاده منظم از این روغن به عنوان بخشی از روال مراقبت از مو، و تمام مزایای آن را برای سالهای آینده نیز مفید خواهد بود. پس روغن کنجد باعث براق شدن موها می‌شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان