داستان بازی تاج و تخت؛ خانواده دنریس تارگرین (۱۳)

برای بسیاری از مخاطبان سریال از همان ابتدا این پرسش مطرح بود که علت تمایل آتشین ویسریس (برادر دنریس) برای تاج و تخت چه بود. بهتر آن است که پیش از آنکه به سراغ طغیان رابرت باراتیون و ند استارک و جان ارین برویم، ابتدا از خانواده دنریس بگوییم. اشاره‌ای کوتاه به خانواده (و نه خاندان) دنریس، می‌تواند پیشبرد بحثمان را بهتر کند.

داستان بازی تاج و تخت؛ خانواده دنریس تارگرین (13)

برای بسیاری از مخاطبان سریال از همان ابتدا این پرسش مطرح بود که علت تمایل آتشین ویسریس (برادر دنریس) برای تاج و تخت چه بود. بهتر آن است که پیش از آنکه به سراغ طغیان رابرت باراتیون و ند استارک و جان ارین برویم، ابتدا از خانواده دنریس بگوییم. اشاره‌ای کوتاه به خانواده (و نه خاندان) دنریس، می‌تواند پیشبرد بحثمان را بهتر کند.

📛هشدار! اگر هنوز تا انتهای فصل ششم سریال را ندیده‌اید، از خواندن ادامۀ این متن پرهیز کنید.

خانواده دنریس

شاه دیوانه، پدر دنریس

پادشاه دیوانه ایریس تارگرین

در توصیف خانواده دنریس بهتر است از پدرش شروع کنیم. شاه دیوانه یا ایریس تارگرین دوم (Aerys II Targaryen) پدر دنریس تارگرین بود. در سریال بازی تاج و تخت جز تصویری مختصر از او – آن‌هم بدون اینکه کلامی بر زبان راند – نمی‌بینیم. در عوض، ارجاع فراوانی به او و کارهایش داده می‌شود. در حد چهارچوب سریال، تنها نیاز است بدانیم که او هفدهمین پادشاه از سلسله تارگرین‌هاست و با قیام رابرت باراتیون و ند استارک و ، او از تخت قدرت به زیر کشیده شد.

نکته دیگری که در سریال Game of Thrones بدان ارجاع داده می‌شود تمایل او به استفاده از آتش وحشی و سوزاندن کسانی‌ست که مورد خشمش واقع شده‌اند. در سریال می‌بینیم که او سراسر شهر  (King’s Landing) را آتش‌ وحشی قرار داده است تا به محض ورود مخالفان، کل شهر را بسوزاند. به همین دلیل، جیمی لنیستر برای پرهیز از وقوع چنین رخدادی، با شمشیرش وی را کشت (در پایان فصل ششم گیم آو ترونز، سرسی از همین میراث پادشاه دیوانه بهره برد).

ویسریس تارگرین

ویسریس تارگرین

یکی از شخصیت‌های مهم سریال که در فصل نخست سریال بازی تاج و تخت می‌بینیم، ویسریس تارگرین یا همان برادر بزرگ دنریس است. پس از قلع‌‌و‌قمع‌شدن خاندان تارگرین، ویسریس سودای پادشاهی به سر داشته و قصد دارد انتقام قتل‌عام نزدیکانش را بگیرد. تقریباً بی‌رمق‌ترین شخصیت اصلی سریال است که حتی در بد‌بودن هم بد است! خوشبختانه کال دروگو تکلیفش را در همان اوایل یکسره شد و خیالمان را راحت کرد!

دنریس تارگرین

بانو دنریس تارگرین

دنریس در زمره سه شخصیت اصلی سریال گیم آف ترونز به شمار می‌رود. بعدها از او بیشتر خواهیم نوشت و ذکر نام او در اینجا تنها بدین دلیل است که اشاره کنیم که دنریس در حادثه قلع‌و‌قمع‌شدن بارانداز شاه حضور نداشت و پدرش (یا همان پادشاه دیوانه) مادر دنریس را به دراگون‌استون فرستاده بود و بعد از زاده‌شدن، مادرش مرد.

دنریس به همراه ویسریس از وستروس به اسوس جا به جا شدند. دنریس گهگاهی تمایلاتی همچون پدرش نشان می‌دهد که تداعی‌کنندۀ پدرش است. بعید است که دنریس که تاکنون شخصیتی مثبت از خود نشان داده در فصل هشتم Game of Thrones به راهی دیگر برود؛ اما بارها در سریال تعجب‌زده شدیم و ممکن است اشاره‌هایی که به ارتباط دنریس و پادشاه دیوانه می‌شود، در واقع نشانگانی از تغییر شخصیت وی در آینده باشد.

ریگار تارگرین

مهم‌ترین عضو خانواده دنریس که هیچ‌گاه به تصویر کشیده نشد.

یکی از تأسف‌هایم زمان دیدن سریال بازی تاج و تخت این بود که چرا انقدر «ریگار» آن کم است؛ آن‌هم زمانی که این‌همه بدو ارجاع داده می‌شود و در کتاب‌های مارتین شخصیتی چنین شکوهمند دارد. تنها در فصل هفتم نیم‌رخی از او می‌بینیم و قصه‌اش همان‌جا تمام می‌شود. این حسرت زمانی بیشتر می‌شود که می‌بینیم جورا چنین می‌گوید:

ریگار دلاورانه جنگید، ریگار باشکوه جنگید، ریگار شرافتمندانه جنگید و ریگار مرد.

دنریس هرگز ریگار را ندید، اما همیشه می‌شنید که از ریگار به خوبی یاد می‌کنند. خلاف ویسریس که آشکارا میان‌مایه است، از ریگار در ردای یک جنگاور محترم یاد می‌شود؛ چیزی نزدیک به شخصیت  (Legolas) در فیلم‌های ارباب حلقه‌ها و هابیت.

در توصیف ریگار می‌خوانیم که او بسیار باهوش بوده است و در هر کاری وارد می‌شده، با قدرت هرچه تمام‌تر تلاش می‌کرده است تا در آن بهترین شود. جدای از اینکه شوالیه‌ای شجاع بوده، نوازنده‌ای قهار به شمار می‌رفت و جیمی لنیستر و ند استارک همواره از او به نیکی یاد می‌کنند. پس از شورش رابرت باراتیون و دیگران، ریگار در نبردی تن به تن با رابرت کشته شد.

اینکه چرا چنین نبردی رخ داده است چیزی‌ست که در پست بعدی بدان بازخواهیم گشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان