فواید قهوه نوشیدنی محبوب برای سلامتی

یکی از نوشیدنی‌هایی که در سرتاسر دنیا از آن استقبال می‌شود قهوه است. یک فنجان قهوه خوش عطر همیشه گزینه مناسبی برای دورهمی‌های دوستانه است. قهوه علاوه بر طعم و حس خوبی که ایجاد می‌کند خواص بسیاری هم دارد. با روزچین همراه باشید تا درباره فواید قهوه بیشتر بدانید.

فواید قهوه نوشیدنی محبوب برای سلامتی

یکی از نوشیدنی‌هایی که در سرتاسر دنیا از آن استقبال می‌شود قهوه است. یک فنجان قهوه خوش عطر همیشه گزینه مناسبی برای دورهمی‌های دوستانه است. قهوه علاوه بر طعم و حس خوبی که ایجاد می‌کند خواص بسیاری هم دارد. با روزچین همراه باشید تا درباره فواید قهوه بیشتر بدانید.

قهوه نوشیدنی متداول ما ایرانی‌ها نیست اما شاید اگر درباره فواید قهوه بیشتر بدانیم، نوشیدن یک الی دو فنجان قهوه را در برنامه روزانه‌مان قرار دهیم. البته مثل هر خوراکی دیگر در نوشیدن قهوه نیز نباید افراط کرد، چون به نوبه خود مضراتی دارد که نباید از آن غافل شد. البته تا جایی که می‌توانید شکر و خامه به قهوه اضافه نکنید تا در معرض ابتلا به دیابت و چربی خون قرار نگیرید.

⚠ فراموش نکنید در صورت داشتن هر گونه بیماری یا حساسیت قبل از مصرف قهوه یا هر خوراکی دیگر با پزشک‌تان مشورت کنید.

فواید قهوه

فواید قهوه را دست کم نگیرید

در هر فنجان قهوه که شما میل می‌کنید ویتامین‌های B5، B2 و B3، منگنز، منیزیم و پتاسیم وجود دارد که فواید بسیاری برای سلامتی‌تان دارد. همچنین قهوه مجموعه‌ای از آنتی‌اکسیدان‌ها را در خود دارد. آنتی‌اکسیدان‌ موجود در قهوه، بعد از آنتی اکسیدان‌های موجود در میوه‌ها و سبزیجات، بیشترین میزان جذب را در بدن دارد؛ پس وقتی قهوه می‌نوشید به بدنتان کمک می‌کنید سالم بماند و بهتر با بیماری‌ها مبارزه کند.

قلب و قهوه

اگر دوست دارید بیماری‌های قلبی را از خود دور کنید، نوشیدن قهوه را فراموش نکنید. قهوه به دلیل داشتن مواد کم‌کننده التهاب از گرفتگی عروق خونی جلوگیری می‌کند. برخی از مطالعات نشان داده‌اند خطر مرگ و میر بر اثر بیماری‌های قلبی در کسانی که 2 تا 3 فنجان قهوه در روز می‌نوشند نسبت به افرادی که کمتر از یک فنجان در روز می نوشند، 21 درصد کمتر است.

⛔ البته برخی افراد که مشکلات خاص عصبی یا قلبی دارند بنا به توصیه پزشک‌شان نباید قهوه بنوشند.

با قهوه لاغر شوید

یکی از توصیه‌هایی که برای کاهش وزن به افراد داده می‌شود نوشیدن قهوه است. این نوشیدنی خوش عطر و طعم در خود ماده‌ای دارد که سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد و باعث چربی سوزی می‌شود. بنا به گفته کارشناسان برای تناسب اندام و آب کردن چربی‌های دور شکم نوشیدن روزانه قهوه بسیار موثر است.

قهوه و سرماخوردگی

یکی دیگر از فواید قهوه کاهش علایم بیماری سرماخوردگی و آنفولانزاست. اگر در دوره سرماخوردگی قهوه بنوشید دوران نقاهت شما کوتاه‌تر می‌شود. فقط این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر دمای بدنتان بالا بود و تب داشتید، قهوه ننوشید.

قهوه سپری در برابر سرطان

یکی دیگر از مهم‌ترین فواید قهوه ضد سرطان بودن آن است. در قهوه موادی وجود دارد که سپری در برابر ابتلا به سرطان است. بنا به گفته محققان کسانی که در روز 2 فنجان قهوه می‌نوشند 40 درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان کبد هستند. با توجه به گفته محققان آمریکایی به نظر می‌رسد که کافئین موجود در قهوه امکان بروز سرطان تخمدان در زنان را کاهش می‌دهد.

با قهوه آلزایمر نگیرید

قهوه سرشار از کافئین است. کافئین موجود در قهوه سیستم عصبی مرکزی را تحریک می‌کند که این امر باعث تقویت هوشیاری ذهنی و دقت می‌شود. نوشیدن قهوه در سالمندان از بروز و پیشرفت آلزایمر جلوگیری می‌کند. اگر در طول روز قهوه بنوشید، با افزایش سن دچار مشکلات فراموشی نمی‌شوید. همچنین طبق این مطالعات محققان کسانی که روزانه 3 الی 4 فنجان قهوه مصرف می‌کنند 24 تا 32 درصد کمتر دچار بیماری پارکینسون می‌شوند.

بیشتر درباره فواید قهوه بدانید

قهوه مدر است و به همین دلیل به دفع سموم بدن کمک می‌کند. وقتی دفع ادرار بیشتر شود، کبد و کلیه‌ها پاک می‌شوند و مواد سمی و نمک زاید از بدن خارج می‌شود و از ابتلا فرد به بیماری‌های مزمن و چاقی پیشگیری می‌شود.

یکی دیگر از فواید قهوه از بین بردن افسردگی است. وقتی قهوه می‌نوشید در مرکز مغز تغییر ایجاد می‌شود و احساس شادی و سر حالی می‌کنید. قهوه برای پوست و مو هم فایده دارد. می‌توان از قهوه در رنگ کردن مو و برای تهیه اسکراپ بدن و ماسک صورت استفاده کرد.

توصیه روزچین درباره فواید قهوه

درست است که قهوه فواید بسیاری دارد، اما نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد. توصیه می‌کنیم بیشتر از دو الی سه فنجان قهوه در روز ننوشید. نوشیدن بیش از حد قهوه ممکن است باعث تحریک اعصاب، تهوع، گیجی، کاهش تمرکز و آسیب‌های دیگر به بدن شود. بانوان باردار نیز در ماه‌های اول نباید مواد کافئین‌دار مانند قهوه بنوشند. 🌷☕🌹

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان