محمدهادی سیف معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان تهران در گفتگو با خبرنگار
حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: شفاف سازی هزینه کرد کمکهای مردمی از رویکردهای اساسی کمیته امداد در عرصه افزایش اعتماد و مشارکت بیشتر خیران محسوب میشود که با نظارت این سازمان برای رفع نیازهای مددجویان در بخشهای تحصیلی، درمانی، کمک معیشت و غیره در اختیار خانوادههای تحت حمایت قرار میگیرد.
وی تصریح کرد: پرداخت صدقه به روش پیامکی و با بهره گیری از فناوریهای جدید به منظور تسهیل در پرداخت کمکهای مردمی، شفاف سازی هزینه کردها از طریق ارسال گزارش ماهیانه و افزایش اعتماد عمومی مردم به کمیته امداد راه اندازی شده است.
سیف با اشاره به اینکه طی 11 ماه سال 95، بیش از 361 میلیارد و 757 میلیون ریال صدقات از صندوقهای تعبیه شده در استان تهران جمع آوری شده است، ادامه داد: درآمد صندوقهای کوچک خانگی در این مدت زمان بیش از 131 میلیارد و 716 میلیون ریال و صندوقهای متوسط بیش از 16 میلیارد و 859 میلیون ریال و مابقی از محل صندوقهای بزرگ بوده است.
معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان تهران تأکید کرد: خیران میتوانند پرداخت صدقات خود را به روش پیامکی با استفاده از سامانه # ٠21 * 7788 *و دیگر شهروندان استان در شهرستانهای تابعه نیز با تعیین کد شهری مورد نظر، میزان صدقه خود را مشخص و به نیازمندان اهدا کنند.
وی در پایان گفت: همچنین از طریق سامانه تلفن گویای 7355 نیکوکاران علاوه بر پرداخت انواع وجوهات شرعی و صدقه نسبت به رسیدگی به درخواست ها، انتقادات، پیشنهادات و ثبت نام در طرح اکرام ایتام و محسنین اقدام کنند.