در کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد؛

نمایشگاه موضوعی کتاب پیامبر(ص)وامام حسن(ع) برپا می‌شود

نمایشگاه موضوعی کتاب پیامبر(ص)وامام حسن(ع) همزمان با ایام عزاداری پایانی ماه صفر در کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد برپا می‌شود.

نمایشگاه موضوعی کتاب پیامبر(ص)وامام حسن(ع) برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد در ادامه روند برگزاری نمایشگاه‌های موضوعی کتاب، همزمان با ایام رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) که در روزهای پایانی ماه صفر قرار گرفته اند، نمایشگاه موضوعی مرتبط کتاب با این دو شخصیت را برگزار می کند.

28 صفر سالروز رحلت خاتم انبیاء و برترین آفریده خدا محمد مصطفی (صلی الله علیه و اله و سلم) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) است. رسول اکرم صلی الله علیه و آله در آخرین سفر حج(در عرفه)، در مکه، در غدیر خم، در مدینه قبل از بیماری و بعد از آن در جمع یاران یا در ضمن سخنرانی عمومی، با صراحت و بدون هیچ ابهام، از رحلت خود خبر داد. چنان که قرآن رهروان رسول خدا صلی الله علیه و آله را آگاه ساخته بود که پیامبر هم در نیاز به خوراک و پوشاک و ازدواج و وقوع بیماری و پیری مانند دیگر افراد بشر است و همانند آنان خواهد مرد.

امام حسن مجتبی علیه السلام هم در 28 صفر سال 50 هجری در سن 47 سالگی به دستور معاویه بن ابی سفیان و به دست جعده دختر اَشْعَثِ بنِ قِیس مسموم شد و بر اثر همان زهر به شهادت رسید و در قبرستان بقیع (واقع در مدینه) به خاک سپرده شد.

کتابخانه عمومی حسینیه‌ ارشاد به همین مناسبت طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 24 و 25 آبان، نمایشگاهی از کتاب ها و منابع موجود خود درباره این دو شخصیت را در ساعات کار کتابخانه مذکور واقع در خیابان دکتر شریعتی برپا می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان