چند هفته قبل از برگزاری نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان، کمپانی خودروسازی داچیا از نسل جدید "داستر" رونمایی کرد و سپس در نمایشگاه فرانکفورت به ارائه اطلاعات تکمیلی داستر پرداخت. اما حالا با گذشت بیش از 2 ماه از رونمایی رسمی این محصول در آلمان، شرکت خودروسازی "رنو" اعلام کرده است که برای نسل جدید کراس اوور "رنو داستر" یک پیشرانه جدید چهار سیلندر ارائه کرده است که میتواند نیروی بیشتری نسبت به دیگر پیشرانههای موجود تولید کند.
طبق ادعای شرکت خودروسازی رنو، پیشرانه جدید این شرکت به صورت چهار سیلندر و با حجم 2 لیتری ساخته شده است و میتواند در حداکثر کارایی خود نیرویی معادل 145
اسب بخار داشته باشد که توسط یک جعبه دنده اتوماتیک دریافت شده و به سفارش مشتری، به هرچهار چرخ اتومبیل و یا تنها به چرخهای جلو اتومبیل ارسال میشود.
علاوه بر این، شرکت خودروسازی داچیا در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان اعلام کرده بود که از 2 پیشرانه بنزینی و 2 پیشرانه دیزلی بر روی این خودروی کراس اوور استفاده خواهد کرد که در این میان مجموعه پیشرانههای بنزینی را میتوان یک نسخه 1.6 لیتری و یک پیشرانه 1.2 لیتری معرفی کرد.
رنو داستر جدید
در این خصوص گفتنی است که نسخه 1.6 لیتری از خانواده موتورهای SCe بوده و کار خود را به صورت تنفس طبیعی انجام میدهد که میتواند حداکثر 113
اسب بخار قدرت برای تحرک اتومبیل داشته باشد که منحصرا به صورت "محور جلو محرک" عرضه خواهد شد، در حالی که پیشرانه کوچکتر 1.2 لیتری از خانواده TCe با سود جستن از توربوشارژر بر روی خود، قادر به تولید 123
اسب بخار قدرت خواهد بود که نیروی آن به سوی چرخهای محرک جلو و یا هرچهارچرخ اتومبیل ارسال میشود.
درست همانند نسخههای بنزینی، پیشرانههای دیزلی هم به صورت تک محور محرک و یا چهارچرخ محرک به مشتریان عرضه خواهد که در این میان پیشرانه 1.5 لیتری دیزلی 89 اسب بخاری به صورت تک دیفرانسیل و همچنین نسخه 1.5 لیتری دیزلی 108 اسب بخاری به صورت "محور جلو محرک" و یا "چهارچرخ محرک" به مشتریان عرضه خواهد شد که تنها از یک جعبه دنده اتومات برای انتقل نیروی خود استفاده میکند.
حال با معرفی پیشرانه 2 لیتری برای
رنو داستر باید دید در نهایت این خودرو با کدام پیشرانه برای بازار ایران در نظر گرفته خواهد شد.