توصیه‌های کاربردی برای سفر [قسمت اول]

سعید سالم – طبیعت حال انسان را خوب می‌کند

سعید سالم

سعید سالم – طبیعت حال انسان را خوب می‌کند. دیدن رنگ‌های طبیعی، مناظر طبیعی و لمس سرما و گرما هم به عمرتان اضافه می‌کند هم باعث می‌شود از زندگیتان بیشتر لذت ببرید. لازم است هر چند وقت یک بار زندگی شهری را کنار بگذاریم و چندروزی را در دامان طبیعت بگذرانیم؛ اما طبیعت گردی به این آسانی‌ها نیست. اگر علاقه‌مند به طبیعت‌گردی در ایران هستید این توصیه‌های سفر را حتما عملی کنید.

ما باید سفر داخلی را از سفر خارجی جدا کنیم. برای کارمندهایی که به صورت مشخص و با وقت و هزینه مشخص می‌خواهند سفر کنند چند توصیه جدی داریم که به بهتر سفر کردن آن‌ها کمک می‌کند:

1- یک ماه قبل از سفر روزانه چند ساعت برای گرفتن اطلاعات مقصدتان وقت بگذارید. اول هدف، زمان و علایقتان را مشخص کنید و بعد به برنامه ریزی کاملی بپردازید. 

2- سعی کنید اگر می‌خواهید تغییری در سفرتان ایجاد کنید در بیشتر از 40 درصد برنامه ریزیتان تغییر ایجاد نکنید چون این نشان می‌دهد که شما تحت تاثیر دلال‌های حاضر در مقصد قرار گرفته اید. 

3- حمل و نقل در سفرهای ایرانی بسیار اهمیت دارد. تا جایی که می‌توانید از قطار برای حمل و نقل استفاده کنید. 

4- در مورد طبیعتی که سفر می‌کنید اطلاعات کامل داشته باشید. حتما برای استقرارتان برنامه ریزی کنید. اگر کمپ راه می‌اندازید از امنیت جایی که قرار است کمپینگ کنید مطمئن شوید و اگر هم می‌خوانید در خانه‌های محلی سکونت داشته باشید از طریق سرچ اینترنتی اطلاعات کافی از افراد محلی بدست بیاورید. 

5- حتما مطمئن شوید اطلاعاتتان در مورد افراد محلی دقیق باشد و به اولین اطلاعاتی که بدست می‌آورید اعتماد نکنید. 

6- قبل از سفر به تنهایی چندین بار با تورهای طبیعت گردی سفر کنید. 

7- از کیفیت تورها حتما اطلاع داشته باشید و جزئیات سفر را از آن‌ها بخواهید. 

8- اگر با تور سفر نمی‌کنید گروه‌های کوهنوری و ان‌جی‌او‌ها هستند که سفر برگزار می‌کنند و باید دقت بیشتری در انتخابشان داشته باشید. 

9- حتما فصل مناسبی به محل‌های مختلف سفر کنید زیرا طبیعت در ایران برای زیبایی فصل و زمان مشخصی دارد.

10- از آنجایی که طبیعت گردی آمادگی بدنی نیاز دارد پیش از سفر در کلاس‌های آموزشی مانند آموزشی دره‌نوردی، صخره‌نوردی، سنگ‌نوردی، غارنوردی، کوه‌نوردی و کویر‌نوردی شرکت کنید. 

11- سایتی مثل AccuWeather.com تمام اطلاعات آب و هوایی را در ایران به شما می‌دهد و آب و هوا چیزی نیست که از دو هفته قبل بتوانید برای آن برنامه ریزی کنید و از ساعتی که راه می‌افتید باید آب و هوای جایی را که می‌روید در نظر بگیرید. 

12- بدون دوربین اصلا سفر نروید و از چیزهای زیبایی لذت می‌برید با دیگران به اشتراک بگذارید. ممکن است کسی شرایط سفر کردن نداشته باشد و با دیدن عکس‌ها و فیلم‌های شما از جاهایی که سفر کردید لذت ببرد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر