معروف ترین گرافیک های شهری در استانبول

معروف ترین گرافیک های شهری در استانبول چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - جهان گردی,گردشگری شاید گاهی بد نباشد که تورهای استانبول گردی خود را کمی متفاوت تر برنامه ریزی کنید

شاید گاهی بد نباشد که تورهای استانبول گردی خود را کمی متفاوت تر برنامه ریزی کنید. شما جاذبه های معروف شهر را دیده اید، آثار باستانی، تاریخی را و طبیعت دریا را ،شاید نوبت آن رسیده باشد که دوربین را بردارید و راهی خیابان شوید. استانبول شهری است زنده پر از جذابیت هایی که شاید به چشم تمام توریست ها و تورهای مسافرتی نیاید. بنابراین وقت را از دست ندهید. یکی از تورهای یک روزه ی استانبول گردی خود را به دیدن رنگی ترین خیابان های استانبول و بازدید از دیوارنگاره های مدرن این شهر اختصاص دهید. شک نکنید که این تور جذاب و به یاد ماندنی خواهد بود.

محله های Fener و Balat

اگر از آن دسته توریست ها هستید که دلشان می خواهد کمی متفاوت عمل کنند و تورهای استانبول گردی اختصاصی خودشان را ترتیب دهند، شاید بد نباشد که قدم به محله های قدیمی شهر بگذارید. این منطقه یکی از معروف ترین محله های قدیمی استانبول است و به خاطر رنگ بندی جذاب و پر کنتراست ساختمان ها و خانه هایش در شهر معروفیتی خاص دارد. این محله همچنان بافت سنتی خود را حفظ کرده و همچنین با تنوع بالای فرهنگی خود جوی صمیمی برای گشت گذار شما خواهد بود.

پلکان رنگی استانبول

این مسیر پلکانی در سال 2013 توسط  Hüseyin Çetinel یکی از مهندسین خلاق ترک، رنگ آمیزی شد. او توانست در عرض 4 روز 200 پله ی این مسیر را با رنگ های متنوع و جذاب رنگ آمیزی کند و حال و هوای تازه ای به این مسیر ببخشد به گونه ای که در حال حاضر این مسیر پلکانی یکی از جذابیت های محبوب استانبول در بین گردشگران و تور مسافرتی محسوب می شود.

خیابان استقلال

این خیابان از آن نقاطی است که می توانید در گوشه و کنارش رد پای هنرمندها و نقاش های آزاد را مشاهده کنید. ساختمان های محله های Nur-i Ziya و یا Eski Cicekci   پوشیده از نقاشی های خیابانی آزاد است. این طرح ها با رنگ های جذاب و پر کنتراست خود به خیابان جذابیتی خاص بخشیده اند. از جهت دیگر می توانید در پی این نقاشی ها به دنبال معانی و تفسیرهای خاص هم باشید و قصد هنرمند از نقاشی این مضامین را به خوبی درک کنید.

Tünel

اگر چند صد متری از خیابان استقلال را به سمت پائین قدم بزنید به منطقه ی تونل خواهید رسید. جایی که تقریبا تمام سایه بان های فروشگاه ها توسط نقاش های آزاد نقاشی شده است. این منطقه مملوء از رنگ و هیجان است. نقاشی ها با مضامین مختلف و تنوع در جای جای این منطقه دیده می شوند. اگر از طرفداران نقاشی های خیابانی و یا دیوارنگاره باشید به طور حتم از دیدن تنوع طرح و رنگ این منطقه به وجد خواهید آمد.

Karaköy

شاید اولین چیزی که در این منطقه به نظر شما بیاید منظره ی بی نظیر استانبول است. اما کمی صبر کنید، می توانید با کمی دقت به ساختمان های مرتفع اطراف، اوج شکوفایی نقاشی و نگاره های استانبول را در این محدوده مشاهده نمائید. این بخش از استانبول مملوء از دیواره نگاره های نقاش های  ترک و همچنین خارجی است. اگر فاصله ی 30 دقیقه ای این منطقه را قدم بزنید هم می توانید از دیواره نگاره ها و گرافیک های خارق العاده ی منطقه لذت ببرید و هم به ساده ترین و ارزان ترین روش به بخش آسیایی نشین و سنتی استانبول برسید. به طور حتم گذراندن یک تور یک روزه در منطقه ی آسیایی نشین استانبول سرشار از جذابیت های خاص و جالب برای شما خواهد بود.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان