ماهان شبکه ایرانیان

شما بگویید؛ رنو ساندرو یا MVM ۳۱۵؟

در شما بگویید این هفته قرار است به مقایسه‌ی دو خودروی رنو ساندرو و MVM ۳۱۵ هاچ‌بک بپردازیم؛ دو خودرویی که از نظر کلاس و قیمت به هم شباهت و از نظر زبان طراحی و امکانات تفاوت دارند. ابتدا نگاهی به مشخصات و ویژگی این دو اتومبیل بیاندازیم و در انتها از شما می‌خواهیم نظرتان را به ما بگویید؛ رنو ساندرو یا MVM ۳۱۵؟

شما بگویید؛ رنو ساندرو یا MVM 315؟
شما بگویید؛ رنو ساندرو یا MVM 315؟

در شما بگویید این هفته قرار است به مقایسه‌ی دو خودروی رنو ساندرو و MVM 315 هاچ‌بک بپردازیم؛ دو خودرویی که از نظر کلاس و قیمت به هم شباهت و از نظر زبان طراحی و امکانات تفاوت دارند. ابتدا نگاهی به مشخصات و ویژگی این دو اتومبیل بیاندازیم و در انتها از شما می‌خواهیم نظرتان را به ما بگویید؛ رنو ساندرو یا MVM 315؟

پیشینه

سال 2007 یعنی دقیقا 10 سال پیش، اولین نسل ساندرو در نمایشگاه خودرو فرانکفورت معرفی شد. طولی نکشید که این خودرو در بازار جهانی تحت عناوین رنو و داچیا ساندرو به فروش رفت. در سال 2012، ساندرو از خط تولید بعضی از کشورها کنار رفت، درحالی که ما از سال 2015 شاهد فروش و عرضه‌ی آن در بازار کشورمان هستیم.

شرکت چری در نمایشگاه خودرو چین 2008 از اتاق جدید A13 رونمایی کرد. همان‌طور که ما این خودرو را با نام MVM 315 می‌شناسیم، این خودرو با نام‌های مختلفی از جمله Fulwin 2 وStorm 2 در بازار بعضی از کشورها به فروش رفت. MVM 315 خودروی جدیدتری نسبت به ساندرو به حساب می‌آید

ظاهر بیرونی

رنو ساندرو و ا‌م‌وی‌ام 315 هر دو در کلاس خودروهای هاچ‌بک شهری قرار دارند. رنو ساندرو طراحی نسبتا قدیمی و از مدافتاده‌ای در مقابل MVM 315 دارد. شکل چراغ‌های نسبتا بزرگ، سپر و فرم ساده‌ی بدنه باعث شده تا حس یک اتومبیل قدیمی به مخاطب منتقل شود.

این درحالی است که MVM 315 از ظاهری به‌روزتر بهره می‌برد. مولفه‌هایی که باعث شده تا زبان طراحی ام‌وی‌ام جدیدتر به نظر برسد، چراغ‌های تیز و باریک، جلوپنجره‌ی کشیده و خطوط منحنی روی بدنه هستند.

ظاهر درونی

کابین ساندرو

هنگامی که در خودروها را باز می‌کنیم و نگاهی به کابین آن‌ها می‌اندازیم، می‌بینیم که با طراحی مشابه قسمت بیرونی این دو خودرو روبرو هستیم. طراحی داخلی رنو ساندرو فوق‌العاده ساده و بی‌روح است، به‌طوری که در مدت رانندگی حس یک ماشین ارزان‌قیمت و قدیمی به آدم دست می‌دهد. نوع طراحی داشبور، فرمان، کنسول و ترکیب رنگ باعث می‌شود تا احساس کنید، این ماشین برای سالمندان بی‌حوصله طراحی شده است!

کابین MVM 315

در آن طرف، ام‌وی‌ام 315 طراحی شیک و امروزی‌تری نسبت به ساندرو دارد. هنگامی که داخل این ماشین می‌نشینید، حس بهتری از یک خودرو جدید و به روز را در آن خواهید داشت. چراکه شکل طراحی کابین، ترکیب رنگ و فرم قرارگیری ادوات و تجهیزات داشبورد و کنسول به‌گونه‌ای است که حس رضایت نسبی به شما دست می‌دهد. به‌طور کلی، MVM 315 طراحی شیک، امروزی و جوان‌پسندتری نسبت به رنو ساندرو دارد. با این حال، باور داریم که بحث سلیقه یک معیار شخصی است و آن را باید به مشتری سپرد.

امکانات

در بخش امکانات، بازهم MVM 315 در سطح بالاتری نسبت به ساندرو قرار دارد. ام‌وی‌ام 315 به تجهیزاتی مثل نمایشگر 7 اینچی لمسی، موقعیت مکان‌یا، دوربین دید عقب، سیستم مالتی مدیا و سنسورهای عقب اشاره کرد. این درحالی است که ساندرو از نظر آپشن و تجهیزات فقیر تر از رقیب چینی خود ارزیابی می‌شود. ساندرو از تجهیزاتی مثل سیستم صوتی با پورت USB، کنترل سیستم صوتی زیر فرمان، آینه‌های جانبی با گرم‌کن و سیستم ضد سرقت مجهز بهره می برد!

قدرت

MVM 315 به یک پیشرانه‌ی 4 سیلندر خطی با حجم دقیق 1497 سی‌سی (1٫5 لیتر) مجهز شده است. این پیشرانه قادر است تا حداکثر توان 107 اسب‌بخار را در دور 6000 دور بر دقیقه تولید کند. هم‌چنین ماگزیمم گشتاور این خودرو 140 نیوتون‌متر است که بین 3000 تا 4500 دور بر دقیقه حاصل می‌شود. این چینی به یک گیربکس 5 دنده‌ی دستی مجهز شده است

ساندرو از یک پیشرانه‌ی 4 سیلندر خطی با حجم دقیق 1597 سی‌سی (1٫6 لیتر) بهره می‌برد. به لطف این پیشرانه، شاهد تولید حداکثر توان 105 اسب‌بخار در 5750 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 140 نیوتون‌متر در 3750 دور بر دقیقه هستیم. ساندرو همانند MVM 315 به یک گیربکس 5 دنده دستی مجهز شده است. در مجموع MVM 315 با پیشرانه‌ی با حجم کم‌‌تر می‌تواند توان و گشتاور مشابهی تولید کند.

جمع‌بندی

با کنارهم گذاشتن اطلاعات این دو خودرو می‌توانیم دریابیم که MVM 315 روی کاغذ نسبت به رقیب خود برتر است. این برتری را می‌توانیم از ظاهر شیک و به‌روز تر گرفته تا امکانات و قدرت بیشتر متوجه شویم. درنظر داشته باشیم که در مارکت ایران به خودروسازهای هر دو طیف چینی و فرانسوی انتقادها و تحسین‌های زیادی وارد است. به‌طور کلی، خودروهای چینی، محصولاتی با امکانات زیاد هستند اما بسیاری به کیفیت خودروهای چینی خورده می‌گیرند. درحالی که برعکس این ویژگی برای ماشین‌های فرانسوی گفته می‌شود؛ این که خودروهای فرانسوی، ارزان‌قیمت، کم‌امکانات ولی باکیفیت و با دوام شمرده می‌شوند. هم‌چنین بازار خودروهای فرانسوی عمدتا درجایگاه بهتری قرار دارد و با افت قیمت کم، سریع‌تر به فروش می‌رود.

حالا نوبت شماست که بگویید، رنو ساندرو یا MVM 315؟

20+
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان
تبلیغات متنی