۱۵ خواص باورنکردنی آب کرفس

آب کرفس، بسیار ضد التهاب است. آب کرفس، دارای ترکیبی ارگانیک به نام پولی استیلن است که از التهاب حاد در بیماری‌های استخوانی مانند استئوآرتریت، نقرس، روماتوئید و اختلالات تنفسی مانند برونشیت، آسم و غیره جلوگیری می‌کند.

سرویس سبک زندگی فردا: خواص آب کرفس واقعا شگفت انگیز است و باید گفت اساسا گیاه کرفس واقعا عالی و بی نظیر است. کرفس، با نام علمی Apium Graveolens، یکی از مغذی‌ترین خوراکی‌های گیاهی موجود در بازار است. می‌توانیم آن را به عنوان سبزیجات مصرف کنیم یا برای بهره‌مندی از حداکثر فواید آن، آب آن را بگیریم. محققان ثابت کرده‌اند آب کرفس تقریبا سرشار از تمام مواد مغذی ضروری است و مصرف منظم این مایع می‌تواند با مفید بودن برای سلامتی، پوست و مو، به ما کمک کند. در ادامه این مطلب را به نقل از سایت بازده می‌خوانیم.

خواص آب کرفس برای بدن، پوست و مو 

در این‌جا، برای راحتی خواندن، خواص آب کرفس را به سه بخش سلامتی، پوست و مو تقسیم کرده‌ایم.

خواص آب کرفس برای سلامتی:


آب کرفس خام و تازه، سرشار از مواد مغذی مختلف است. این مایع، تقریبا حاوی تمام ویتامین‌های ضروری، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و انرژی است که به تنظیم عملکردهای طبیعی و مطلوب بدن کمک می‌کند. در این‌جا فهرستی از فواید آب کرفس برای سلامتی آمده است:

1. از سرطان جلوگیری می‌کند

با نوشیدن هر روزه آب کرفس، سرطان را مهار کنید. در آب کرفس، 8 نوع ماده ضد سرطان موجود است که می‌توانند به طرق مختلف، سرطان را درمان کنند. استیلنیک موجود در آب کرفس از رشد سلول‌های تومور جلوگیری می‌کند، اسید فونولیک موجود در آن، پروستاگلاندین‌‌های شبه هورمون (رشد سلول‌های سرطانی را تسریع می‌کند) را غیر فعال می‌کند، فیتونوترینت‌های آن، تخریب DNA توسط رادیکال‌های آزاد را متوقف می‌کند.

2. کلسترول را پایین می‌آورد

آب کرفس، یک درمان طبیعی عالی برای پایین آوردن سطح کلسترول در بدن است. آب کرفس، دارای ترکیب شیمیایی به نام 3-n-بوتیل فتالید است که تاثیرات مثبتی بر کاهش کلسترول بد (لیپوپروتئین کم حجم) در جریان خون ما دارد. همچنین، ترشح اسید صفرا یا اسیدهای استروئید که در پایین آوردن کلسترول نیز نقش دارند را تقویت می‌کند. آب کرفس گرفته شده از دو ساقه کرفس می‌تواند سطح کلسترول ما را تا 7 شماره پایین بیاورد.

3. فشار خون را کنترل می‌کند

اگر هر روز یک لیوان آب کرفس بنوشید، قادر خواهید بود که سطح فشار خون خود را کنترل کنید. این باز هم تاثیر 3-n- بوتیل فتالید است که ترشح هورمون‌های استرس را کاهش داده و ماهیچه‌های موجود در یا اطراف رگ‌های خونی را آرام می‌کند، بنابراین رگ‌ها باز شده و خون در آنها به نرمی و بدون وارد کردن فشار به دیواره‌های داخلی، جریان می‌یابد.

4. از اختلالات گوارشی جلوگیری می‌کند

آب کرفس، توانایی خوبی در درمان اختلالات گوارشی متعدد دارد. آب کرفس، حاوی مقادیر زیادی فیبر است که این گیاه را به یک ماده ملین تبدیل می‌کند. فیبر، مواد مغذی خاصی را فراهم می‌کند و با نرم کردن حرکات روده، ار یبوست جلوگیری می‌کند.

5. از کلسیفیکاسیون جلوگیری می‌کند

آب کرفس تازه، برای جلوگیری از کلسیفیکاسیون در کیسه صفرا، مثانه و کلیه‌ها مفید است. چون می‌تواند مواد باقی مانده و سمی را از این اعضاء دفع کند، سنگ‌های موجود در این عضوها، شکسته شده و به آسانی دفع می‌شوند.

6. تعادل اسیدی را حفظ می‌کند

مطالعات نشان داده‌اند که خوراکی‌های کمی به اندازه آب کرفس در حفظ تعادل اسیدی بدن ما قوی هستند. آب کرفس، اسیدیته را کاهش داده و بدن ما را تا حدی قلیایی می‌کند تا pH در سطح مناسبی قرار بگیرد.

7. خواص ضد التهابی دارد

آب کرفس، بسیار ضد التهاب است. آب کرفس، دارای ترکیبی ارگانیک به نام پولی استیلن است که از التهاب حاد در بیماری‌های استخوانی مانند استئوآرتریت، نقرس، روماتوئید و اختلالات تنفسی مانند برونشیت، آسم و غیره جلوگیری می‌کند.

8. ادرارآور است

آب کرفس یک ماده ادرارآور است و به همین دلیل، تولید ادرار را تسهیل کرده و به حفظ سلامتی ما کمک می‌کند. در اصل، دو ماده معدنی ضروری- سدیم و پتاسیم- موجود در آب کرفس، مانند تنظیم‌کننده مایع بدن عمل کرده و ادرار را افزایش می‌دهند.

9. به کاهش وزن کمک می‌کند

با مصرف منظم آب کرفس، کاهش وزن، آسان و بدون دردسر می‌شود. آب کرفس، کالری بسیار پایینی دارد و فرد را سیر نگه می‌دارد. بنابراین، اشتهای ما را کنترل کرده و به کاهش وزن موفق کمک می‌کند.

10. بی‌خوابی را درمان می‌کند

اختلال خواب یا بی‌خوابی نیز با مصرف آب کرفس درمان می‌شود. منیزیم و روغن ضروری موجود در آب کرفس، تاثیر آرام بخشی بر اعصاب ما دارد و در نتیجه، می‌توانیم آرام باشیم و از خواب خوب لذت ببریم.

خواص آب کرفس برای پوست:
آب کرفس می‌تواند کمک زیادی به پوست کند. می‌تواند جایگزینی عالی برای محصولات زیبایی ترکیبی موجود در بازار باشد. فواید آب کرفس برای پوست را در پایین ببینید:

11. پوست را آبرسانی می‌کند

کرفس، آب زیادی دارد، به گونه‌ای که 95 درصد کرفس، آب است. بنابراین، نوشیدن منظم آب کرفس می‌تواند نیاز روزانه ما به آب را تامین کرده و پوست‌مان را هیدراته نگه دارد. در نتیجه، پوستی صاف و انعطاف‌پذیر خواهیم داشت.

12. از آسیب پوستی و اختلالات دیگر جلوگیری می‌کند

آب و آنتی‌اکسیدان موجود در آب کرفس نیز برای پاک‌سازی بدن و پوست خوب است. آنتی‌اکسیدان‌ها، «مهارکنندگان رادیکال‌های آزاد» هستند که بدن‌مان را از سموم رها کرده و از آسیب دیدگی پوست جلوگیری می‌کنند. از سوی دیگر، آب، دفع سموم و مواد اضافی از بدن را تسهیل می‌کند. در نتیجه، می‌توانیم از برخی از اختلالات پوستی دور بمانیم.

13. پوست را جوان می‌کند

آب کرفس، سرشار از ویتامین A، B، C، K، نیاسین و فولات است که برای ترمیم آسیب‌های پوست و حفظ سلامت آن، ضروری هستند. این ویتامین‌ها به تولید کلاژن و تغذیه پوست نیز کمک می‌کنند. بنابراین، پوستی صاف، جوان و بدون چین و چروک خواهیم داشت.

14. پوست را درخشان می‌کند

مواد معدنی متعددی در آب کرفس وجود دارد. این مواد شامل کلسیم، پتاسیم، منیزیم، سلنیوم و غیره هستند. مصرف منظم این مواد معدنی می‌تواند باعث پوستی روشن و درخشان شود.

خواص آب کرفس برای مو:
آب کرفس، نه تنها برای پوست بلکه برای مو نیز مفید است. چگونگی مفید بودن آب کرفس برای مو در پایین آمده است:

15. برای مراقبت کامل از مو مناسب است

گفته شد که آب کرفس، مقدار زیادی آب و ویتامین A دارد. هر دوی این مواد برای مو عالی هستند. آب، پوست سر را هیدراته کرده و شوره را درمان می‌کند، ویتامین A ریشه مو را تغذیه کرده و آنها را سالم می‌کند. آب کرفس، به تحریک رشد مو و بهبود بافت آن معروف است. بنابراین، اگر موی شاداب و زیبا می‌خواهید، روزانه آب کرفس مصرف کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان