شناسه : ۶۲۱۵۸۵ - پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۰
بررسی عطر La Vie Est Belle : افسانه یک رایحه ماندگار
درست است که تبلیغات زیادی برای عطر Lancome به نام La Vie Est Belle (به معنای زندگی زیباست) توسط سازندهاش انجام شده. اما چطور این عطر چنین موفقیت بی نظیر و فروش فوقالعاده به دست آورده؟ چه دلیلی پشت این موفقیت پنهان شده است؟
رایحهای فراگیر و ماندگار
این روزها بوی این عطر هرجایی به مشام میرسد: از جوانها گرفته تا میان سالها و مسنها. صبحها از خانمی که با ظاهری آراسته به سمت محیط کارش میرود و عصرها از دخترانی که برای تفریح و خرید به خیابانها آمدهاند. از طبقات متوسط جامعه گرفته تا مرفه. چه رازی در این عطر نهفته است؟ با هم بررسی میکنیم.
شاید بهتر باشد اول از همه یادآوری کنم که برند لانکوم (Lancome) متعلق به گروه شرکتهای لورال (L’Oreal) است. بنابراین موفقیتش اتفاقی نیست. در این مجموعه همه چیز کاملاً دقیق و حرفهای و بر طبق نیازهای مخاطب طراحی و ساخته میشود. به طور خلاصه، این شرکت با توجه به شناخت خوبش از خانمها و نیازهایشان، توانسته رایحهای کاملاً مطابق سلیقههای گوناگون را بسازد.
عطر La Vie Est Belle از نظر فنی بسیار خوب ساخته شده است. پخش رایحهاش مانند یک ویروس کشنده، پخش شده و عمرش مثل ققنوس افسانهای جاودانه است. میتوان گفت ارزش پولی که بابتش پرداخت میکنید را دارد.
رایحهای افسون گر
عطرهای عالی کشش فوقالعادهای دارند چراکه میلی پنهانی را برای تجسم آن تبهکار در بازی ذهن بیدار میکنند. آن زن افسونگر، یک ساحره، جاسوس یا یک شخصیت خیالی. زمانی میرسد که دیگر از خوب بودن خسته میشوید؛ نقش آدمهای بد را ایفاء کردن میتواند سرگرمی خیلی خوبی باشد.
از سوی دیگر، رایحه دلپسند آن نیاز ما به راحتی و آسایش را به نمایش میگذارد. عطر و بوی شیرین که راهروهای یک فروشگاه بزرگ را پر کرده، خانمهای جوان را نشانه گرفته و مشام کمسن و سالها را به دنبال خود میکشاند. فرض کنید خسته و کوفته و گرسنه روبروی تلویزیون لم دادید و حوصله غذا درست کردن ندارید. این رایحه مانند یک پیتزا پر مخلفات در کنار یک سیب زمینی سرخ کرده پنیری و یک قوطی نوشابه کوکا (رژیمی، البته!) میتواند حال شما را جا بیاورد.
نتهای خیالی
یک زن داستانی بیتحرک نیست. رشد و نمو کرده و جریان دارد. نکتهسنجی و تفاوتهایی داشته و در بیشتر اوقات، هدفی برای خود دارد. بنابراین برای جذب بیشترین تعداد مشتریان خانم، عطر میبایست هر دو حد نهایی را برآورده سازد.
نقشه جذاب پشت طراحی نتهای این عطر، تلفیق رایحههای تند و کمی تلخ است که میل پنهان خانمها به کمی شیطنت و گاهی خشونت را نشان میدهد. رایحههای شیرین و ملایمی که مختص جنس لطیف زن است. تندی عطر شکوفههای نارنج و ترکیب آن با عطر شیرین و ملایم هلو، مانندی ماری خوش خطوخال به نرمی خودش را به دور بدن شما میپیچد. چه کسی میتواند در برابر این تصویر متضاد و جذاب مقاومت کند؟
مثل فیلمهای معمایی، اشخاص در گرفتاریهای خود به این نتیجه میرسند که آن همه هیاهو چه سودی داشته؟ و با این فکر ابروهای خود را بالا میاندازند. در این وضعیت اطرافیانشان سعی زیادی میکنند که فکرشان را بخوانند. بدین ترتیب یک سرگرمی پنهان کارانه برای هر دو گروه به وجود میآید. درست مثل عطر la vie est belle.
فرمول مرکب و رایحه دلربا
فرمول هوشمند، فرمولی است که هویت بی نظمی را در دود و غبار تشخیص میدهد: آیا رایحهای حریصانه است یا یک رایحه شرقی تنیده در سنت که بر فراز آن شهدی چون شکر قرارگرفته؟ آیا رایحه آن مثل ترکیب میوهها با روغن نعناع هندی است که نیمی از دنیا را در تصرف خود در آورده؟ آیا این رایحه سبکبار میوهها و گلهاست که خانمهای جوان را هدف گرفته؟ هرچند جولیا رابرتز هم از آن استقبال میکند.
رایحه این عطر از تمامی اینها کمی در خود جا داده است. به مشام کشیدن آن در خیابانها، جای تردید برای شما نمیگزارد. اتفاقی کاملاً خوشایند که از فاصلهی دور هم قابلردیابی است. همچون حجم عجیبی از مه نامرئی صبحگاهی که شما را در برمیگیرد. البته هنگامی که به فرد برسد، به نرمی برخورد میکند و آرامآرام او را محاصره میکند. شگفتآور اینکه حتی وقتی پس از مدت کوتاهی رایحه آن به مشام شما برسد، تازگی دارد و این احساس از نو تکرار میشود.
لورال (L’Oreal) به موضوعی بسیار مهم پی برده است. در عصری که اینترنت موجب فقدان هویتها شده است، از دست دادن هویت به لطف رایحهای دلربا، جذابیت زیبایی دارد. هویت خود را میتوانید به آسانی پشت توازن جنون آور این عطر مخفی نگه دارید.
منبع: fragrantica