تمام آنچه که باید در مورد رنگ کردن مژه ها در خانه بدانید

داشتن مژه های زیبا، تاثیر بسزایی بر زیبایی چهره شما خواهد داشت. با رنگ کردن مژه هایتان، بدون نیاز به استفاده از مواد آرایشی، چشمانی زیبا و جذاب داشته باشید.

تمام آنچه که باید در مورد رنگ کردن مژه ها در خانه بدانید

داشتن مژه های زیبا، تاثیر بسزایی بر زیبایی چهره شما خواهد داشت. با رنگ کردن مژه هایتان، بدون نیاز به استفاده از مواد آرایشی، چشمانی زیبا و جذاب داشته باشید.

تنها کاری که در آرایش روزانه شما وقت گیر است و دو برابر بقیه کارها زمان می‌برد، ریمل زدن است.
زیرسازی، زدن مرطوب کننده و کرم BB که پوستی صاف و درخشان به ما می‌دهند، کمتر از یک دقیقه طول می‌کشد. استفاده از کانسیلر هم زمان زیادی نمی‌برد. رژگونه و رژلب هم فقط 10 ثانیه وقت لازم دارد. اما آن چه که نمی‌گذارد ظرف مدت کمتر از 5 دقیقه آرایش کنیم، زدن ریمل است.

مساله اینجاست که ما هم مثل بقیه خانم ها، آنقدر شجاع نیستیم که تمام طول روز بدون ریمل باشیم! پس باید از شیوه ای جدید استفاده کنیم: رنگ کردن مژه ها. به رغم این که این شیوه نمی‌تواند جای ریمل را برای خانمها بگیرد، اما راه حلی مناسب و کارآمد برای مژه های نازک و کمرنگ و تبدیل آنها به مژه هایی پرپشت، سیاه و براق است. با این وجود، اضافه کردن هزینه رنگ کردن مژه ها به صورت حرفه ای به هزینه های ماهیانه ای که برای زیباییتان انجام می‌دهید، کار بیهوده ای است. چرا که می‌توانید این کار را خودتان در خانه انجام دهید؛ روشی که هم به اندازه شیوه های حرفه ای، کارآمد و سودمند است و هم به راحتی در خانه قابل اجراست.
بنابراین اگر نمی‌توانید بدون ریمل از خانه بیرون بروید و دوست دارید مژه هایتان همیشه بلند و سیاه باشد، دستورالعمل رنگ کردن مژه ها در خانه را بخوانید.

آنچه که لازم دارید

  • پودر حنا
  • آب
  • وازلین
  • پد پنبه ای یا حوله کاغذی
  • فرچه ریمل تمیز

مرحله اول: آماده کردن مواد

در یک ظرف کوچک، پودر حنا را با کمی آب مخلوط کنید و آنقدر هم بزنید تا خمیری چسبناک به دست آید. لازم نیست که آب زیادی روی حنا بریزید چرا که اگر محلول خیلی شل باشد، چکه می‌کند.

مرحله دوم: آماده کردن مژه ها

مطمئن شوید که مژه هایتان تمیز هستند و ریمل، بقایای مواد آرایشی یا پاک کننده های آرایشی روی چشمهایتان نیست. به پوست اطراف چشمتان وازلین بمالید تا اگر قطره ای از مواد به اطراف چشمتان مالیده شد، رنگ پس ندهد. به علاوه، می‌توانید نوارهایی از حوله کاغذی بریده و زیر چشمتان قرار دهید. این نوارهای حوله ای به واسطه وازلین به پوستتان می‌چسبند و جابجا نخواهند شد.

مرحله سوم: آغشته کردن مژه ها به مواد

برس تمیز ریمل را در محلول فرو برده و به خوبی بچرخانید تا تمامی آن به مواد آغشته شود. سپس رنگ را درست مثل زمانی که ریمل می‌زنید، به مژه هایتان بمالید. از پایین مژه ها شروع کنید و وقتی زیر مژه ها به خوبی پوشانده شد، مواد را با برس یه بالای مژه ها هم بمالید. فراموش نکنید مژه های دو طرف چشم را که معمولا کمرنگ و کوتاه هستند هم به رنگ آغشته کنید.

مرحله چهارم: انتظار

10 دقیقه صبر کنید تا مژه هایتان رنگ بگیرد.

مرحله پنجم: پاکسازی

پد پنبه ای را خیس کرده و مژه هایتان را به آرامی پاک کنید. ممکن است کمی کار سختی باشد، اما با چند پد پنبه ای خیس، مژه هایتان را به آرامی بمالید و مراقب باشید که مواد وارد چشمتان نشود. بعد مژه ها را با آب فراوان بشویید تا آخرین بقایای حنا از چشمتان پاک شود.

 

استفاده از محصولات آرایشی مخصوص

برخی از برندهای لوازم آرایشی، ریملهایی مخصوص دارند که تا 4 هفته ماندگار هستند و مژه ها را پرتر و سیاهتر نشان می‌دهند. اگر ترجیح می‌دهید از محصولات آماده بازار استفاده کرده و زحمت کمتری به خود بدهید، می‌توانید یکی از همین ریمل ها را تهیه کنید، اما نباید از آنها انتظار معجزه داشت. چون اگر صورتتان را دو بار در روز بشویید (که البته باید این کار را بکنید)، رنگ مژه هایتان زودتر از آنچه که در بروشور محصولات گفته شده، از بین می‌رود.

نکته: فرقی نمی‌کند که از رنگ خانگی استفاده کنید یا از محصولات آرایشی کارخانه ای؛ این رنگها برای تیره کردن ابروهایتان نیز مناسب هستند.
اگر مایل به رنگ کردن مژه هایتان نیستید و می‌خواهید به صورت کلاسیک از ریمل استفاده کنید، نگاهی به مجموعه بهترین ریملهای بامیلو بیندازید.

 

منبع: Byrdie

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان