عادت های مشترک انسان های موفق ؛ موفقیت دست یافتنی ست

عادت های مشترک انسان های موفق ؛ موفقیت دست یافتنی ست یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - موفقیت,سبک زندگی از شنبه شروع میکنم، بزار عصری که انرژی داشتم، امروز خیلی شلوغم فردا روش کار میکنم، دلم نمی ...

از شنبه شروع میکنم، بزار عصری که انرژی داشتم، امروز خیلی شلوغم فردا روش کار میکنم، دلم نمیخواد کتاب بخونم. این جمله ها رو چندین بار تا به حال شده به خودتون بگید؟ چندبار با دلایل متفاوت کارهایی که باید انجام بدید رو پشت گوش انداختید؟ همه ی ما میدونیم که اینا بهونه هایی هستن برای از زیر کار در رفتن؛ وگرنه همه ی ما وقت های تلف شده ی زیادی داریم. آدمایی هستن که این بهونه ها رو نمیارن و برای شروع تا پایان هرکاری برنامه ریزی دارن، این دسته انسان های موفق هستن. فرق انسان های موفق و ناموفق در سبک زندگیشونه، انسانهای موفق عاداتی دارن که اونا رو با اینجا رسونده، برنامه ریزی، پشتکار و دلایل زیادی هست که اونا رو به اینجا رسونده، وگرنه که همه ی ما انسانیم. البته موفقیت بی شک معانی و شکل های مختلفی داره، موفقیت برای هر فرد معنی خاص خودش رو داره؛ یکی پول زیاد میخواد، یکی موفقیت رو مدارج تحصیلی میدونه، یه ورزشکار مدال طلا میخواد و ... همه ی این تعابیر مختلف در نهایت بر اساس عاداتی مشترک بودن. شاید با دونستن این عادات مشترک بتونیم پشتکارمون رو بیشتر کنیم و مسیر موفقیت رو بریم جلو.

موفقیت

خواب شب خوبی دارن

الگوی خوابتون رو منظم کنید و سعی کنید که حتما خواب با کیفیتی داشته باشید، تقریبا همه ی انسان ها به 7 ساعت خواب احتیاج دارن، البته این ساعت بین انسان متفاوت هستش اما تاکید ما روی کیفیت خوابتون هستش. قبل از خواب گوشی رو از خودتون دورتر بزارید، نور خونه رو خیلی کم کنید، در ساعت مشخصی بخوابید، قبل از خواب مطالعه کنید و از دمنوش های آرامش بخش استفاده کنید. اگه خواب خوبی داشته باشید، صبح ها رو با انرژی بیشتری آغاز میکنید. شریل سوندبرگ مدیر ارشد فیسبوک، یکی از پرمشغله ترین زنان روی زمین هستش، در مصاحبه ای با روزنامه ی USA Today یکی از نقاط موفقیت و سرحال بودن صبحش رو اینگونه فاش کرده: حتما شب رو خوب میخوابم. 

خواب خوب

زود از خواب بیدار میشن

این ضرب المثل رو بی شک هممون شنیدیم: سحرخیز باش تا کامروا باشی. اگه روزتون رو زود شروع کنید به تمامی کارهاتون میرسید. اپرا وینفری (مجری موفق آمریکا) یکی از موفق ترین و پولدارترین زنان دنیا هستش که روزش رو ساعت 6 شروع میکنه و ساعت 6:30 به محل کارش میرسه. بدن ما انسان ها مثل طبیعت طراحی شده و با طلوع خورشید آماده برای شروع میشه اما متاسفانه خیلی از ماها تا پاسی از شب بیدار میمونیم و برامون سوال پیش میاد که چرا ما جزو انسان های موفق نیستیم. مطمئنا خیلی سخته اگه عادت داشتید 12 ظهر از خواب بیدار شید. خیلی سخته که یک باره این عادت رو تغییر بدید و 7 صبح بیدار شید، روزانه چند دقیقه زودتر بیدار شید اینجوری براتون دست یافتنی تر خواهد بود.

صبح زود

 مدیتیشن انجام میدن

عقل سالم در بدن سالم، این جمله شاید کلیشه ای باشه، اما کلیشه ای هستش که کاملا درسته. مدیتیشن سلامت ذهنی رو تضمین میکنه. اگه میخواهید از ظرفیت بیشتری از مغزتون استفاده کنید و به موفقیت برسید این راهی بسیار عالی هستش. تحقیقات دانشمندان تاثیرات مثبت مدیتیشن رو اثبات کردن: کاهش استرس، کاهش خطر ابتلا به افسردگی، کمک به کاهش وزن و خواب خوب. همه و همه از تاثیراتی هستن که مدیتیشن برای شما به ارمغان میاره.

 مدیتیشن

 به سرعت قهوه نمیخورن

خیلی وسوسه انگیزه که آدم شروع صبحش قهوه بخوره تا انرژی بیشتری داشته باشه. اما کافئین اول صبح تاثیر مثبتی نداره. هیچکس فواید قهوه رو انکار نمیکنه اما کافئین در روز باید میزانی معین و ساعاتی مشخص داشته باشه. جک دورسی مدیر عامل توییتر و اسکویر (شرکت پرداخت همراه) از دسته ی انسان های موفق هستش که صبح ها ساعت 5 از خواب بیدار میشه و قبل از اینکه به کافه ی مورد علاقه اش برای خوردن صبحانه بره ورزش و مدیتیشن می کنه.

قهوه ی صبح

صبحانه ی سالم و مغذی میخورن

مهمترین وعده ی روز شما صبحانه هستش، با خوردن یک صبحانه  کامل میتونید انرژی کافی برای کل روزتون رو تامین کنید و خطر ابتلا به بیماری های زیادی مثل دیابت، مشکلات قلبی و چاقی رو کاهش بدید. سعی کنید در ساعات اولیه روز بین 7 تا 9 صبح، صبحانه تون رو میل کنید تا سوخت کافی به بدنتون برسونید. ریچارد برانسون بنیان گذار شرکت های ویرجین، معروف به کسی است که به عادات غذایی خیلی اهمیت میده و جزو انسان های موفق هستش. او در مصاحبه اش با American Express OPEN Forum گفته که  صبحانه اش سالاد میوه و میزلی (ترکیبی از جو فراوری شده، میوه های خشک و آجیل که با شیر خورده می شود) هستش. غلات کامل، میوه ها و کربوهیدرات برای صبحانه مفید هستن.

صبحانه

 ورزش میکنن 

تاثیرات ورزش رو همه ی ما میدونیم و اگه شروع نمیکنیم هیچ دلیلی به جز تنبلی نداره. ورزش کردن نه تنها سلامت فیزیکی و موفقیت شما رو تضمین میکنه بلکه اعتماد به نفس شما رو هم افزایش میده و خطر ابتلا به بیماری ها رو کاهش میده. قرار نیست تا ابد جوون بمونیم از الان به سال های آینده فکر کنید و شروع کنید به موفقیت خودتون و بدنتون اهمیت دادن. ورزش صبحگاهی متابولیسم بدن رو افزایش میده و بهره وری بیشتری از روزتون خواهید داشت و چندین قدم نزدیکتر به موفقیت شدید.

ورزش کردن

لباس های ساده میپوشن

برای اینکه سرکار برید از لباس های ساده استفاده کنید و اگه این کار برای شما سخته از لباس های ست استفاده کنید. ممکنه فکر کنید لباس شما هیچ تاثیری بر توانایی و موفقیت شما نداره، اما اینکه چه لباسی بپوشید تاثیری مستقیم روی روزتون داره. مارک زاکربرگ موسس فیسبوک به خاطر پوشیدن شلوار جین و سویشرتش معروفه؛ ولی این امر اتفاقی نیست. او به مجله ی ایندیپندنت گفته که ترجیح میده انرژی اش رو برای اتخاذ تصمیمات روزانه اش صرف کنه نه برای اینکه چه بپوشه. کت و شلوار باراک اوباما و پلیور یقه اسکی و شلوار مشکی استیو جابز (مدیر عامل اپل در صدر انسان های موفق ) مثال های دیگر ساده پوشی هستن

لباس ساده

کارهای روزانه تون رو اولویت بندی میکنن

قبل از شروع روزتون کارهای روزمره تون رو یادداشت و اولویت بندی کنید. خیلی وقت ها شده که با انبوهی از کارهای ضروری و غیر ضروری مواجه شدیم و نمیدونیم از کدوم شروع کنیم تا به موفقیت برسیم. کارهاتون رو یادداشت کنید و درجه اهمیت و ضروریتشون رو مشخص کنید. بعضی امور هستن که هم مهم هم ضروری هستن که بی شک اولویت هستن اما بعضی کارها هستن که شاید مهم باشن اما ضروری نیستن اینا میتونن دسته ی دوم باشن، در انتهای لیست هم کارهایی هستن که نه مهم هستن نه ضروری و کمکی به موفقیت ما نمیکنن، این امور رو در انتهای لیستتون قرار بدید تا موفقیت رو از نزدیک حس کنید. انجام کارهای غیر مهم خلاقیت فرد رو کاهش میده. 

کارهای مهم

انسان های موفق اصول خاص خودشون رو دارن

سیستم بدن انسان ها با هم متفاوت هستش برای رسیدن به موفقیت باید اصول خودتون رو پیدا کنید. عده ای معتقدن که باید کارهای مهم رو در ابتدای روز انجام داد، اما بعضی ها هم هستن که در ابتدای روز کارهای ساده تر رو انجام میدن تا برای شروع روزشون آماده شن. گرچن روبین نویسنده ی کتاب پروژه ی شادی روزش رو با چک کردن ایمیل ها و صفحات اجتماعی اش شروع می کنه.و  در مصاحبه ای با وبسیات Today.com گفته که انجام کارهای آسان در ابتدای روز اون رو برای کارهای سخت تر آماده می کن.

انسان موفق

همرنگ جماعت نمیشن

فرق انسان های موفق و ناموفق اینکه اکثر انسان ها شبیه هم هستن و کارهای متفاوت رو انجام نمیدن و در همه ی امرشون همرنگ جماعت میشن. این کار کاملا غلطه اگه موفقیت رو دوست دارید باید کارهایی کنید که بقیه انجام نمیدن و خودتون رو در حد متوسط نگه ندارید.

همرنگ جماعت نشو

بیش از حد به خودشون افتخار نمیکنن

همه ی انسان ها اشتباه میکنن و انسان های موفق این رو پذیرفتن برای همین توانایی گفتن "متاسفم" رو دارن. اونا اینو میدونن که موفقیت امری گروهی هستش و حتی اگه شکست بخورن میپذیرن و دوباره شروع میکنن. اینکه آدم خیلی به خودش غره بشه باعث سکونش میشه و تلاشش رو کم میکنه.

آدم مغرور


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان