راهنمای خرید لوازم آرایش صورت : آرایش حرفه ای (بخش سوم)

مهمترین بخشی که در آرایش صورت باید به آن توجه داشت، زیبایی پوست است. زیرسازی حرفه ای پوست صورت، یکی از اصلی ترین کارهاست که باید به هنگام آرایش انجام دهید تا علاوه بر داشتن پوستی صاف و زیبا، جلوه ای طبیعی و خاص نیز داشته باشید.

مهمترین بخشی که در آرایش صورت باید به آن توجه داشت، زیبایی پوست است. زیرسازی حرفه ای پوست صورت، یکی از اصلی ترین کارهاست که باید به هنگام آرایش انجام دهید تا علاوه بر داشتن پوستی صاف و زیبا، جلوه ای طبیعی و خاص نیز داشته باشید.

هوشمندانه عمل کنید

آیا پیش از زیرسازی پوست، خوب به صورتتان نگاه می‌کنید؟ در بیشتر مواقع، فقط بخشهایی از صورت به پوشش احتیاج دارد و نه تمام آن. خانم مارتین پیشنهاد می‌دهد برای داشتن پوستی طبیعی، فقط جاهایی را که لازم است پودر یا کرم زده و لکه ها یا جوشها را با کانسیلر بپوشانید. با این کار، هم پوششی را که لازم است به پوستتان داده اید و هم حجم عظیمی از مواد را به صورتتان نمالیده اید. در واقع لازم نیست بخشهایی از صورتتان که هیچ ایرادی ندارند را با کرم و پودر بپوشانید.

پوستی صاف و یکدست

برای اینکه همه فکر کنند این پوست، پوست واقعی خودتان است، باید صورتتان صاف و صیقلی باشد. خانم مارتین توضیح می‌دهد: « معمولا دو دلیل وجود دارد که زیرساز روی پوست شما نمی‌خوابد یا صاف و یکدست نیست؛ اول اینکه پیش از زیرسازی، پوستتان به اندازه کافی رطوبت ندارد و نکته دوم اینکه برسی که با آن کرم یا پودر را به صورتتان می‌زنید، باید تمیز شود.»
هم چنین می‌گوید: «اگر صورتتان منافذ باز دارد، بهتر است قبل از شروع کار از یک پرایمر استفاده کنید تا منافذ باز را محو کرده، سطح پوست را صاف و چربی آن را کنترل کند.» به علاوه، پیشنهاد می‌دهد برای زیرسازی مناطقی که پوشش آنها کمی سختتر است، مثل اطراف بینی، از برسهای کوچک استفاده کنید که باعث می‌شود کرم یا پودر کامل روی صورت خوابیده و ظاهری طبیعی داشته باشد.

پوستتان را زنده نگه دارید

بعد از انجام زیرسازی، خودتان را هم از نزدیک ببینید و هم از آینه فاصله گرفته و صورتتان را بررسی کنید. اگر پوستتان کمی سنگین به نظر رسید، با نوک انگشتانتان به آرامی روی پوست ضربه بزنید تا کرم یا پودر به خورد پوست رفته و جلوه ای طبیعی تر پیدا کند. این کار از ماسیدن روی صورت جلوگیری می‌کند.
اگر این کار را انجام دادید و فایده ای نداشت، پیشنهاد آقای لوتایور، مرطوب کردن صورت با یک اسپری آب است که طراوت و شادابی را به پوستتان که پوشیده از کرم و پودر است، بازمی‌گرداند.

 

منبع: byrdie

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان