۱۲ رنگی که طراحان امیدوارند کسی از آنها استفاده نکند

در عین حال که طراحان حرفه ای همه تلاش خود را به کار می‌ گیرند تا دقیقاً همان رنگی را که شما دوست دارید در طراحی هایشان به کار گیرند، هر کاری می‌ کنند تا بعضی طیف رنگ‌ ها را هم از ذهن شما دور کنند. برای اولین بار است که می‌ پذیریم رنگ هایی که مورد علاقه آن ها نیست، ما را شگفت زده کرده است.

در عین حال که طراحان حرفه ای همه تلاش خود را به کار می‌ گیرند تا دقیقاً همان رنگی را که شما دوست دارید در طراحی هایشان به کار گیرند، هر کاری می‌ کنند تا بعضی طیف رنگ‌ ها را هم از ذهن شما دور کنند. برای اولین بار است که می‌ پذیریم رنگ هایی که مورد علاقه آن ها نیست، ما را شگفت زده کرده است.

سبز روشن

با این که این رنگ ممکن است روی پالت رنگ قشنگ باشد، اما فرانچسکو بیلوتو (Francesco Biloto) معتقد است این رنگ هرگز مناسب دیوارها نیست. اعتقاد او در مورد سایر تجهیزات منزل مثل پنجره، مبل و پرده هم همین است. همچنین اگر نگران ظاهر خانه تان هستید، بیلوتو می گوید: «باید بدانید که رنگ های بسیار محدودی هستند که با این رنگ همخوانی دارند.»

آبی

گاهی برخی طراحان به دلایل شخصی از استفاده از یک رنگ خودداری می‌ کنند، سوزان نیبلو (Susan Niblo) می‌ گوید: «در خانه ای بزرگ شدم که قدم به قدمش، همه چیز آبی بود، اما من نمی‌ توانم چنین کاری بکنم.» اما موقعی که مشتریان این رنگ را در طراحی از او می‌ خواهند، باید با آنها معامله کند. بنابراین توصیه می کند تا به جای یک دیوار کامل، از رنگ آبی در لوازم جانبی و تزئینات استفاده کنند.

مشکی

مینا فایز (Mina Fies) دوست ندارد از این رنگ استفاده کند، چون معتقد است این رنگ را به اندازه کافی در زندگیمان داریم. او می‌ گوید: «در تمامی ادارات، میزهای مشکی به اندازه کافی هست و خود ما هم تمایل زیادی به پوشیدن رنگ مشکی داریم. بنابراین لازم نیست در خانه هایمان از این رنگ استفاده کنیم» و البته درست هم می‌ گوید.

آجری

با این که کایتلین موری (Caitlin Murray) معتقد است همه رنگ ها اگر با ظرفیت مناسبشان استفاده شوند، زیبا خواهند بود؛ اما استفاده از رنگ های گرم نظیر نارنجی تیره، قهوه ای سوخته و زرد تیره برای خود او هم آخرین گزینه است. او می‌ گوید: «این رنگ ها برای من کمی سنگین هستند و استفاده از آن ها، تاریخ مصرف محدودی دارد.»

نارنجی

مخالفتی دیگر با خانواده نارنجی! سی‌سی بارفیلد (Ce Ce Barfield) مدعی است در دکوراسیون از رنگ هایی استفاده می‌ کند که شبیه روح کسانی باشد که در آن محیط زندگی می‌ کنند. به همین خاطر، از رنگ نارنجی اجتناب می‌ کند چون معتقد است: «به ندرت اتفاق می‌ افتد که این رنگ بتواند با روحیات کسی سازگار باشد.»

بژ

به رغم اینکه مردم این رنگ خنثی را انتخاب می‌ کنند چون فکر می‌ کنند با هر فضایی سازگار است، اما لیندا مریل (Linda Merill)، با این انتخاب موافق نیست. «پیدا کردن رنگ زمینه هماهنگ با این رنگ بسیار سخت است و معمولاً این رنگ در تضاد شدید با دیوار، کف و سایز ترئینات اتاق است.»

خاکستری

لیندا مریل هشدار می‌ دهد که ممکن است هنگام انتخاب رنگ برای دکوراسیون، این رنگ خنثی هم مثل رنگ بژ کمی شما را فریب دهد. اما نگرانی و شکایت واقعی او در اصل این است که طی سال های اخیر، این رنگ همه جا دیده می‌ شود: «خاکستری اشباع شده است.» اگر برایتان عجیب است، لازم است بدانید رنگ های دیگری هم هستند که بر دکوراسیون خانه شما غالب می‌ شوند.

طلایی

در لیست رنگ هایی که مریل از آن ها اجتناب می‌ کند، یک رنگ دیگر هم دیده می‌ شود: طلایی. او معتقد است این روزها طلایی دیگر رنگ محبوبی نیست، اما وقتی که مورد استفاده قرار می‌گیرد هم جذاب نیست. او می‌ گوید: «طلایی برای دیوار بسیار تند است. به جای دیوارها، از این رنگ براق و زیبا برای تزئینات و تجهیزات دیگر استفاده کنید.»

صورتی روشن

کسی هست که تا حالا در مورد صورتی کلاسیک چیزی نشنیده باشد؟ آنت انگلیش (Annette English) معتقد است به رغم این که این رنگ بسیار محبوب و مد روز است، اما این مساله باعث نمی‌شود که او هم این رنگ را دوست داشته باشد و می‌ گوید: «تنها طیفی از صورتی که می‌ توانم آن را تحمل کنم، سرخابی و گلبهی است. بقیه صورتی ها خسته کننده هستند.»

بنفش

ارغوانی، بنفش روشن و هر طیف دیگری از بنفش نیز در لیست رنگ هایی هستند که آنت انگلیش تمایلی به استفاده از آنها ندارد. «فکر می‌ کنم که بنفش رنگی است با تاریخ مصرف محدود. بنفش رنگی است تلخ و تند که هماهنگ کردن آن با سایر رنگ ها بسیار دشوار است.» اما اگر عاشق آن هستید، رهایش نکنید. رنگی که نشان دهنده خلاقیت و معنویت است و چندان هم بد به نظر نمی‌رسد.

زرد

«بسیاری از طیف های زرد به نظرم کسل کننده هستند. انگار رنگ از رخ دیوارهایی پریده که قرار بوده خیلی زیبا و خاص باشند.» جولی رانزوفر بیکر (Julie Ransopher Baker) می‌ گوید: «مشتریان بسیاری را دیده ام که به محض امتحان کردن این رنگ، پشیمان می‌ شوند.» در نتیجه، اگر بر استفاده از این رنگ اصرار دارید، به پیشنهاد رانزوفر، آن را در فضایی کوچک و پرتحرک مثل در ورودی به کار ببرید.

فسفری

جو هیومن (Joe Human) می‌ گوید: «از صورتی، زرد و نارنجی فسفری فاصله می‌ گیرم، انگار اشعه شان مستقیم به مغز آدم می‌ تابد. به علاوه، رنگ هایی تا این اندازه روشن خیلی زود از مد می‌ افتند و خسته کننده می‌ شوند.» اگر عاشق رنگ های روشن و متنوع هستید، هیومن پیشنهاد می‌ کند به دنبال رنگ هایی با درخشش کمتر باشید؛ مثلاً صورتی روشن یا قرمز تیره را به جای صورتی فسفری استفاده کنید.

اگر هر کدام از این رنگ ها، رنگ شماست، بهترین راه برای دیدن آنها در اطراف خود، اکسسوری ها و لوازم تزیینی کوچک تری است که به دکوراسیون خانه یا محل کارتان روح ببخشند.

منبع: elledecor

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان