راهنمای ست کردن کفش و جوراب و شلوار برای آقایان

آیا تا کنون به روش ست کردن کفش و جوراب و شلوار آقایان فکر کرده‌اید؟ آیا می‌دانید چه رنگ‌هایی با یکدیگر هماهنگ‌تر هستند؟ درادامه با بامیلو بلاگ همراه باشید تا بیشتر برایتان بگوییم.

راهنمای ست کردن کفش و جوراب و شلوار برای آقایان

آیا تا کنون به روش ست کردن کفش و جوراب و شلوار آقایان فکر کرده‌اید؟ آیا می‌دانید چه رنگ‌هایی با یکدیگر هماهنگ‌تر هستند؟ درادامه با بامیلو بلاگ همراه باشید تا بیشتر برایتان بگوییم.

بعضی وقت‌ها مسائلی کوچک و جزئی باعث سردرگمی و کلافگی ما می‌شوند. به عنوان مثال، بعضی روز‌ها هرچقدر هم که تلاش کنیم اندازه کراواتمان درست از آب در نمی‌آید و یا دکمه سر دستمان درست بسته نمی‌شود. در همین مواقع است که کاه تبدیل به کوه می‌شود.

همین چند روز پیش، یکی از همکاران شیک‌پوش ما در بامیلو بلاگ با مشکل مشابهی در زمینه ست کردن کفش و جوراب و شلوار مواجه شده بود. به عبارت دیگر، نمی‌دانست که چه جورابی را با شلوار کتان زیتونی و پیراهن آکسفورد آبی بپوشد. از آن مهم‌تر این که حتی نمی‌ٔدانست چه کفشی را با این لباس‌ها همراه کند تا برای یک موقعیت نیمه رسمی شیک زیبا به نظر برسد.

مشکل همکار ما این بود که روش ست کردن کفش و جوراب و شلوار، به ویژه برای موقعیت‌های رسمی‌تر را نمی‌دانست. ما هم در تحریریه بامیلو بلاگ پس از حل مشکل همکارمان، تصمیم گرفتیم به این مشکل بپردازیم و برای آن راه حل ارائه دهیم.

ست کردن کفش و جوراب

ست کردن کفش و جوراب

اول از همه بیایید این مشکل را حل کنیم. قانون کلی در مورد ست کردن رنگ جوراب این است که معمولا جوراب باید همرنگ یا تیره‌تر از شلوار باشد. به عنوان مثال، جوراب سورمه‌ای برای شلوار آبی و جوراب ذغالی برای شلوارهای طوسی.

اگرچه، این قانون هم مانند سایر قوانین علمی و غیر علمی شامل استثنا می‌شود. استثنای این قانون، رنگ قهوه‌ای می‌باشد. بهتر بگوییم، منظورمان از قهوه‌ای، خود این رنگ و همچنین مشتقات آن مانند بژ، خاکی و رنگ پوست است که یک طیف رنگی را تشکیل می‌دهند. در این موقعیت، اطمینان حاصل کنید که جوراب‌هایتان کمی تیره‌تر از کفش‌هایتان هستند. این روش معمولا بر روی خانواده رنگ‌های زیتونی و نیز آلبالویی هم کارساز است.

ست کردن کفش و جوراب

اگر شلوار پارچه‌ای شما راه‌راه و یا چهارخانه است، هماهنگ کردن آن با جوراب کار ساده‌ایست. تنها کافی است که رنگی که کمتر به چشم می‌آید را به عنوان رنگ جورابتان انتخاب کنید. به عنوان مثال، برای یک شلوار سورمه‌ای طرح‌های طوسی به سراغ یک جفت جوراب طوسی بروید تا طرح پارچه شلوارتان بیشتر به چشم بیاید.

خب، شاید از خود بپرسید پس جوراب‌های راه‌راه و طرحدار چه ‌می‌شود؟ پیشنهاد می‌کنیم قبل از پوشیدن چنین جوراب‌هایی اطمینان حاصل کنید که طرح آن بیش از حد جلب توجه نکند. سپس، از رنگ غالب آن به عنوان رنگ زمینه استفاده کنید. بنابراین، مثلا اگر جوراب سورمه‌ای با راه‌ّراه‌های باریک سفید دارید، بهتر است آن را با یک شلوار آبی بپوشید.

معادلات بین کفش و شلوار

داستان تازه اینجا شروع می‌شود! معمولا تنها زمانی که می‌نشینیم جوراب‌ها فرصتی برای خودنمایی پیدا می‌کنند. این در حالی است که شلوار و کفش همیشه و همه جا در معرض دید عموم قرار دارند و بنابراین، نیازمند توجه ویژه ای هستند. با این که در می‌توان ساعت‌ها در مورد قوانین حاکم میان رنگ‌ها و روش ست کردن کفش و شلوار صحبت کرد، ما ترجیح می‌دهیم مستقیم سر اصل مطلب برویم.

ست کردن کفش و جوراب

در نهایت برای ایجاد هماهنگی میان کفش و شلوار تنها کافی است چهار قانون زیر را به ذهن بسپارید:

  • شلوار آبی = کفش قهوه‌ای / مشکی
  • شلوار طوسی = کفش قهوه‌ای / مشکی
  • شلوار قهوه‌ای = کفش قهوه‌ای
  • شلوار مشکی = کفش مشکی

اما همیشه هم مساله به این سادگی نیست و برخی ترکیب رنگ‌ّها به نظر سخت‌تر می‌آیند. مثلا، شاید بخواهید بدانید که چه رنگ کفشی برای شلوار زیتونی مناسب‌تر است؟

ست کردن کفش و جوراب

نویسنده خود شخصا استفاده از کفش قهوه‌ای، به ویژه قهوه‌ای تیره را توصیه می‌کند. اما، بسته به ترکیب رنگ سایر لباس‌ها یک جفت کفش مشکی یا حتی آلبالویی هم می‌تواند ظاهری خیره‌کننده برایتان به ارمغان آورد. استفاده از کفش آلبالویی در میان خوش‌پوش‌های فرنگ طرفداران بسیار زیادی دارد و می‌توان گفت که این کفش‌ها با هر جوراب و شلواری هماهنگ می‌شوند.

به هر روی، اکیدا توصیه می‌کنیم که یک جفت کفش آلبالویی هم برای روز مبادا تهیه کنید و در کمد خود داشته باشید. این کفش می‌تواند همراه خوبی برای روز‌های بلند بهار و تابستان شما باشد.

کلام آخر:

در این مقاله تلاش کردیم به طور مختصر و مفید به روش ست کردن کفش و جوراب و شلوار آقایان بپردازیم و قوانین دنیای مد در این باره را به شما معرفی کنیم. نظر شما درباره این مقاله چیست؟ دیدگاه‌های خود را با بامیلو بلاگ در میان بگذارید.

منبع: FashionBeans

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان