در روز جهانی لبخند به هم لبخند هدیه بدهیم

گاهی اوقات تنها چیزی که می تواند حال بدت را خوب کند، یک لبخند است. فرقی نمی کند کسی به تو لبخند بزند و یا تو به دیگران لبخند بزنی

گاهی اوقات تنها چیزی که می تواند حال بدت را خوب کند، یک لبخند است. فرقی نمی کند کسی به تو لبخند بزند و یا تو به دیگران لبخند بزنی. حتی مهربانی کوچک تو می تواند لبخند بر لب کسی بیاورد که روز بدی داشته و کل روز او را تغییر دهد. حتی یک تعریف ساده از دوست، یک سلام پر انرژی، یک هدیه معمولی یا کمکی کوچک می تواند روز او را بسازد. روز جهانی لبخند برای ترغیب ما به انجام کارهایی به وجود آمده است که می توانند لبخندهای بیشتری به دنیا اضافه کنند.

تاریخچه روز جهانی لبخند

روز جهانی لبخند

یک دایره با دو تا نقطه و یک منحنی رو به بالا، شکلی ساده را به وجود می آورد که توسط «هاروی بال» (Harvey Ball) کنار هم قرار گرفت و به یاد ماندنی ترین سمبل جهان را به وجود آورد. این سمبل به سرعت در جهان فراگیر شد، از هنر گرافیتی گرفته تا ایموجی های هزاران نفر در سراسر جهان، از این سمبل استفاده می کنند.  این چهره خندان اولین ایموجی بود که در دنیا  منتشر شد. هاروی بال روز جهانی لبخند را پایه گذاری کرد، روزی برای انتشار عشق و محبت به همه، بدون توجه به نژاد، جنسیت یا محل جغرافیایی. در روز جهانی لبخند باید تمام تلاشت را کنی که هم لبخند بر لب خودت باشد و هم لبخند به لب دیگران بیاوری.

مطالعات نشان داده اند که لبخند زدن، چه اجباری باشد و چه اختیاری، می تواند تاثیر مثبتی بر خلق و خو داشته باشد، لبخند زدن می تواند استرس را کاهش داده و باعث شود اطرافیان احساس بهتری داشته باشند. در ادامه 9 مزیت لبخند زدن را ارائه می کنیم که باعث می شود از این به بعد بیشتر لبخند بزنی!

1-لبخند زدن واگیردار است

روز جهانی لبخند

زمانی که لبخند می زنیم، به دلیل فعالیت های پیچیده مغز، لبخندمان به دیگران سرایت می کند. مطالعات نشان داده اند که دیدن کسی که لبخند می زند قسمتی از ذهن را که مسئول کنترل حرکات صورت است فعال می کند، که منجر به لبخند زدن می شود.

2-استرس و نگرانی را کاهش می دهد

روز جهانی لبخند

مسلماً لبخند زدن در موقعیت های استرس زا کار ساده ای نیست، اما مطالعات نشان می دهند که انجام این کار مزایای زیادی برای سلامتی دارد. بعد از رفع یک موقعیت استرس زا، از میان کسانی که مورد مطالعه قرار گرفتند؛ آن هایی که در آن موقعیت استرس زا لبخند زده بودند ضربان قلبی کمتر از کسانی داشتند، که هیچ حسی در صورتشان نبوده است.

پس دفعه بعدی که در موقعیتی استرس زا قرار گرفتید سعی کنید لبخند بزنید تا بتوانی خودت را آرام کنید.

3-در بدن اندورفین آزاد می شود

لبخند زدن به شما کمک می کند استرس و نگرانی را با آزاد کردن اندورفین، دفع کنید. اندورفین ماده ای شیمیایی است که شما را خوشحال تر می کند و همان ماده ای است که بعد از کار کردن و یا دویدن آزاد می شود.

پس لبخند بزنید تا بتوانید بدون دویدن این ماده را در بدن خود آزاد کنید.

4-زیباتر می شوید

لبخند به دلایل بسیاری جذاب است. لبخند زدن شما را شخیص تر، راحت تر و صمیمی تر معرفی می کند. بر اساس مطالعه ای که در ژورنال اروپایی روانشناسی اجتماعی منتشر شده است، از نگاه کسی که با او لبخند می زنید بسیار جذاب خواهی بود.

5-سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

روز جهانی لبخند

لبخند زدن باعث می شود که بدن گلبول سفید تولید کند، گلبول سفید با بیماری ها مبارزه می کند و منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. مطالعه ای نشان داده است بچه هایی که در بیمارستان بستری بوده اند و ملاقات کنندگانی داشته اند که آن ها را می خنداندند، گلبول های سفید بیشتری نسبت به بچه هایی داشته اند که لبخند نمی زدند.

6-صمیمی تر به نظر می رسید

روز جهانی لبخند

مطالعات نشان می دهند که مردم ترجیح می دهند در مناسبات اجتماعی با کسانی شرکت کنند که لبخند می زنند. لبخند یک نشانه است که به مردم می گوید شما به صحبت و ارتباط برقرار کردن با دیگران تمایل دارید.

7-باعث دستیابی به آرامش می شود

تمایل طبیعی ما به چیزهایی است که برایمان آشنا هستند، اما لبخند زدن کمک کرده و این نیاز را کاهش می دهد. بر طبق مطالعه ای نشان داده شد که لبخند زدن می تواند موقعیت های غیرآشنا را برایتان راحت تر کند.

8- مورد اعتمادتر به نظر می رسید

روز جهانی لبخند

اگر می خواهید خود را معتبرتر نشان دهید، راه حل ساده اش لبخند زدن است. چه چیزی می تواند از این کار ساده تر باشد؟

اعتماد کردن کار آسانی نیست، اما با لبخند زدن این کار را برای دیگران ساده تر کنید. مطالعه ای در دانشگاه پیتسبورگ نشان داد، افرادی که لبخند می زنند از سایر افراد قابل اعتمادتر به نظر می رسند.

9-با لبخند زدن یک رهبر واقعی باشید

روز جهانی لبخند

اگر در جایگاه قدرت هستید یا می خواهید در جایگاه قدرت قرار بگیرید، لبخند کلید موفقیت شما است. محققان متوجه شده اند که لبخند زدن تکنیک موثر رهبری است و این روش نسبت به مسئولیت های مدیریتی عالی برتری دارد.

لبخند زدن راه حلی ساده برای بالا بردن خلق و خو، سلامت و داشتن احساسی بهتر است. با لبخند زدن می توانید مورد اعتماد تر به نظر رسیده و رهبر بهتری باشید. زمانی که در موقعیتی استرس زا قرار گرفتید یا احساس ناراحتی کردید؛ لبخند بزنید تا بتوانید از مزیت های زیاد لبخند زدن بهره مند شوید. روز جهانی لبخند برای این معجزه در زندگی همه انسان ها پایه گذاری شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان