روز جهانی ایدز: ویروس اچ آی وی و بیماری ناشی از آن را بهتر بشناسیم

اول دسامبر (۱۰ آذر) هر سال مصادف با روز جهانی ایدز است. فرصتی برای همه ی مردم جهان است که در مقابل ویروس اچ آی وی (HIV) متحد شوند

اول دسامبر (10 آذر) هر سال مصادف با روز جهانی ایدز است. فرصتی برای همه ی مردم جهان است که در مقابل ویروس اچ آی وی (HIV) متحد شوند. به این مناسبت می توان از کسانی که حامل ویروس اچ آی وی هستند حمایت کرد و یاد کسانی را نیز که به این دلیل جان خود را از دست داده اند گرامی داشت. اما مهمتر از این موارد آشنایی با بیماری ایدز و راهکارهای مقابله با آن است. روز جهانی ایدز در سال 1988 بنیان گذاری شد. روز جهانی ایدز همچنین اولین مناسبت جهانی در حیطه ی سلامت محسوب می شود. با بامیلو بلاگ همراه باشید.

ویروس اچ آی وی و بیماری ایدز

طبق آمار سال 2016 سازمان ملل فقط در ایران بیش از 66 هزار نفر مبتلا به اچ آی وی وجود دارد. برآورد جهانی آن نیز حدود 36٫7 میلیون نفر است. ویروس اچ آی وی در سال 1984 شناسایی شد و تاکنون بیش از 35 میلیون نفر در اثر ویروس اچ آی وی یا بیماری ایدز جان خود را از دست داده اند. بدین ترتیب ایدز یکی از ویرانگرترین بیماری های همه گیر جهانی در طول تاریخ محسوب می شود.

امروزه پیشرفت هایی در خصوص درمان بیماری ایدز انجام شده است. قوانینی برای حمایت افراد حامل ویروس اچ آی وی وضع شده و جزئیات این بیماری بیش از پیش برای ما روشن شده است.کشورهای آفریقایی در صدر لیست بیشترین افراد مبتلا به ایدز قرار دارند.

هنگامی که ویروس اچ آی وی، فرد ناقل این ویروس را به مرحله ی نهایی یعنی بیماری ایدز برساند، سیستم ایمنی بدن به شدت ضعیف شده و مشکلات بسیاری برای فرد به وجود می آید.

روز جهانی ایدز به همه ی ما از جمله حکومت ها یادآوری می کند که ویروس اچ آی وی جایی نرفته است. پروژه های آموزشی، برنامه های مخصوص و اقدامات گسترده ای برای ریشه کن نمودن این بیماری لازم است.

در روز جهانی ایدز چه باید کرد؟

روز جهانی اچ آی وی

روز جهانی ایدز موقعیتی برای همبستگی با میلیون ها نفر مبتلا به ویروس اچ آی وی در سطح جهان است. در بیشتر کشورها با بستن روبان مخصوص ایدز این روز را گرامی می دارند.

راهکار بهتری که وجود دارد این است که حدأقل یک مطلب کوتاه در خصوص این بیماری خطرناک مطالعه کنید. سپس اطلاعات اندکی در این خصوص به نزدیکان خود (برادر، خواهر یا هرکسی که می شناسید) ارائه دهید. مهمترین راه مقابله با این بیماری شناخت کامل آن است.

پس از روز جهانی ایدز

روبان ایدز

این روز تنها مختص به روز اول دسامبر می شود اما قرار نیست با اتمام این روز همه چیز به فراموشی سپرده شود. بهتر است بعد از آن نیز در خصوص اطلاع رسانی این بیماری به نزدیکان خود تلاش کنید. اگر کسانی را می شناسید که با ایدز یا ویروس اچ آی وی دست و پنجه نرم می کنند از آنها حمایت کنید.

بدون ایدز جهانی بهتر و لبخندهایی زیباتر خواهیم داشت. به امید وقتی که روز جهانی ایدز تنها به یک مناسبت تبدیل شود و اثری از این بیماری نماند.

منبع: worldaidsday

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان