ماهان شبکه ایرانیان

نگاهی بر وضعیت سانگ یانگ تیوولی در بازار آزاد

چندسالی است که تب خودروهای کراس‌اوور در بازار بسیار داغ شده است. از همین رو شاهد تنوع گسترده‌ای در این سگمنت در بازار هستیم

چندسالی است که تب خودروهای کراس‌اوور در بازار بسیار داغ شده است. از همین رو شاهد تنوع گسترده‌ای در این سگمنت در بازار هستیم. از کراس‌اوورهای ارزان قیمت چینی گرفته تا کراس‌اوورهای اروپایی و ژاپنی، همگی سهم بسزایی از مشتریان را به خود اختصاص داده‌اند. اما در این میان کره‌ای‌ها هستند که از همان ابتدا تاکنون متقاضیان زیادی داشته و به نوعی پرچم‌داران این سگمنت به‌شمار می‌روند. سانگ‌یانگ نیز یکی از همین کره‌ای‌ها بوده که چندسالی است توانسته به بازار کراس‌اوور ایران راه پیدا کند.

شرکت رامک‌خودرو به عنوان نماینده سانگ یانگ، با عرضه چند مدل کراس‌‌اوور در سایزها و رده‌‌های مختلف، توانست آمار فروش خوبی را از خود به جا بگذارد. تیوولی موفق‌ترین محصول این شرکت بوده که باتوجه به امکانات رفاهی مناسب، ظاهر زیبا و قیمت نسبتا خوب، جایگاه مناسبی را برای خود در بازار شلوغ و پرازدحام کراس‌‌اوورها برای خود بدست آورد. اما مساله‌ای که درخصوص این خودرو وجود داشته و موجب ایجاد حباب قیمتی در بازار آزاد شده است، تاخیر در تحویل خودروهای ثبت‌نامی است. این عدم تطابق عرضه و تقاضا سبب شده تا قیمت این کراس‌اوور کوچک کره‌ای، این روزها در بازار به 130 میلیون تومان هم برسد، این درحالی است که تیوولی در ابتدا با قیمتی حدود 80 میلیون تومان به بازار عرضه می‌شد. که البته همین موضوع سبب شد عنوان موفق‌ترین محصول رامک‌خودرو را به خود اختصاص دهد.
اما اگر بخواهیم کمی واقع‌بینانه به این موضوع نگاه کنیم، باید بگوییم که تیوولی این روزها باتوجه به قیمت بالایی که دارد، رقابت سختی را در مقابل حریفان جدی خود خواهد داشت زیرا رقبای این خودرو با قیمتی مناسب‌تر فضای عرض اندام بیشتری را در بازار خواهند داشت. به‌عنوان مثال رنو کپچر، نیسان جوک اسکای‌پک و پژو 2008 خودروهایی هستند که می‌توانند اصلی ترین رقبای تیوولی به‌حساب آیند. از سوی دیگر خدمات پس از فروش مناسب و زمان تحویل کمتر از دیگر مزیت‌هایی است که این خودروها نسبت به تیوولی دارا هستند. اما با این حال باید گفت تیوولی این روزها در بازار آزاد همچنان متقاضی داشته و باوجود قیمت بالایی که دارد، خرید و فروش می‌شود.

نکته قابل توجه درخصوص این خودرو، عرضه محدود نسخه دو دیفرانسیل تیوولی از سوی رامک‌خودرو بوده که این خودرو در بازه زمانی کوتاه مدتی در سال 95 به صورت بسیار محدود راهی بازار شد. اما از آن‌جایی که تعداد انگشت شماری از این مدل توسط این شرکت عرضه شد، نمی‌توان به‌صورت دقیق از وضعیت آن در بازار مطلع شد. اما می‌توان پیش‌بینی کرد با تداوم این روند، تیوولی می‌تواند بار دیگر به عنوان کراس‌اووری موفق در رده دو دیفرانسیل‌های بازار شناخته شود. لازم به ذکر است که در آن زمان رامک‌خودرو تیوولی دو دیفرانسیل را با قیمتی حدود 122 میلیون تومان به فروش می‌رساند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان