بازگشت رقیب اصلی شرکت تسلا!

مدل کارما شرکت فیسکر رقیب اصلی مدل S شرکت تسلا به شمار می‌رفت. اما با ورشکست شدن این شرکت در سال ۲۰۱۳، شرکت تسلا فاتح بخش خودرو‌های برقی شد. اما این شرکت برای دومین بار با خودرویی به نام کارما رِوِرو به عرصه رقابت بازگشته است.

بازگشت رقیب اصلی شرکت تسلا!

مدل کارما شرکت فیسکر رقیب اصلی مدل S شرکت تسلا به شمار می‌رفت. اما با ورشکست شدن این شرکت در سال 2013، شرکت تسلا فاتح بخش خودرو‌های برقی شد. اما این شرکت برای دومین بار با خودرویی به نام کارما رِوِرو به عرصه رقابت بازگشته است.

 

آیا به دنبال سرعت و ظاهری جذاب در یک خودرو برقی هستید؟ تنها گزینه موجود مدل S شرکت تسلا است. چرا که مدل S دارای تمامی ابزار‌ها، عملکرد و اعتبار تکنوکراتیکی مورد نیاز شما می‌باشد. اما اوضاع در اواخر دهه اخیر بسیار متفاوت بودند. در سال 2010 شرکت تسلا هنوز به غول صنعت خودروسازی که با برند‌هایی همچون ژنرال موتورز رقابت می‌کند تبدیل نشده بود. در واقع این شرکت هنوز یک خودرو ساز تازه کار بود که توسط مدیرعامل پیپال ایجاد شده و فاصله زیادی با تولید خودرو‌های اسپورت برقی داشت. و سپس مدل S که یک خودرو سدان چهار در به همراه مقادیر جالب توجه پرفورمنس در یک پکیج قابل مقایسه با خریداران بهترین خودرو‌ها بود روانه بازار شد. اما این خودرو بلافاصله موفق به فتح تاج پادشاهی نشد چرا که رقیب دیگری یعنی فیسکر کارما در کمین بود. این خودرو سدان بسیار زیبا زاییده ذهن طراح خودرو معروف یعنی هنریک فیسکر بود. برخلاف مدل S تمام برقی ، مدل کارما یک خودرو برقی به همراه یک ژنراتور بنزینی جانبی بود. هر دو خودرو برای جلب نظر و همچنین سرمایه طرفداران محیط زیست با یکدیگر رقابت می‌کردند. و برای مدتی شرکت فیسکر در این کار موفق بود. به طوریکه لئوناردو دی کاپریو نیز مالک یکی از این خودرو‌های کارما بود. در واقع این برنده جایزه اسکار تنها سفیر نام تجاری این شرکت نبود بلکه جزء سرمایه گذاران این شرکت به شمار می‌رفت. ستاره فیلم سریع و خشن یعنی تایرس گیبسون و همچنین خواننده پاپ یعنی جاستین بیبر نیز از مالکین این خودرو به شمار می‌رفتند. با اینحال طوفان سندی، به اضافه یک پارکینگ با چند صد مدل کارما غرق شده و تامین کننده باطری از بین رفته برای نابودی این خودرو ساز نوپا دست به دست یکدیگر دادند. در سال 2013 شرکت فیسکر ورشکست شد و مدل S شرکت تسلا را با توانایی‌های در حال افزایش خود به عنوان فاتح میدان رها کرد. اما اکنون مدل کارما بازگشته است. در سال 2014 شرکت وانکیسانگ آمریکا که تابعه واقع در ایالت ایلینویز گروه وانکسیانگ چین است، مالکیت و دارایی معنوی شرکت غیر فعال فیسکر را به مبلغ 150 میلیون دلار به طور کامل خریداری کرد. پس از آن بلافاصله شرکت خودرو ساز کارما ایجاد شد. در سال 2017 این شرکت تحویل اولین مدل خود که پیش از این آن را به عنوان فیسکر کارما می‌شناخته‌ایم آغاز نمود. اخیرا بیزینس اینسایدر یک روز کامل را با یک خودرو آزمایشی کارما رِوِرو 2018 با رنگ آمیزی چشم گیر Corona Del Sol گذراند. قیمت پایه مدل کارما رِوِرو 2018 از 130,000 دلار آغاز و تا 140,000دلار به پایان می‌رسد.

 

کارما رِوِرو 2018!

 

 

این خودرو ویرایش باز علامت گذاری شده و کمی بروز رسانی شده مدل فیسکر کارما است که در سال 2012 از تولید خارج شد.

 

 

برخلاف فیسکر که به وسیله شرکت والمِت در کشور فنلاند ساخته شد، مدل رِوِرو در کارخانه جدید کارما در مورنو ولی ایالت کالیفرنیا منتاژ خواهد شد.

 

 

مدل دارای سبک کارما زاییده ذهن طراح خودرو نام دار یعنی هنریک فیسکر است که از نمونه کار‌های او می‌توان به …

 

 

… استون مارتین V8 وینتیج و …

 

 

BMW Z8 اشاره کرد.

 

 

با یک نگاه به مدل رِوِرو بلافاصله در میابیم که این خودرو به وسیله یک هنرمند واقعی طراحی شده است.

 

 

از سقف براق گرفته تا گل گیر‌های چرخ برجسته و نمای بقل کم ارتفاع، جذابیت یک خودرو را دو چندان می‌کنند.

 

 

در قسمت جلویی خودرو، نمای جلویی متمایز مدل اصلی کارما عملا بدون تغییر باقی می‌ماند.

 

 

در حالیکه نمای پشتی با اندکی تغییر مواجه شده است.

 

 

یکی از قابل توجه‌ترین تغییرات نبود نشان‌های فیسکر کارما “EV است که زمانی این خودرو را تزئین کرده بود.

 

 

این نشان‌ها با یک نماد واحد دارای سبک کارما جایگزین شده‌اند.

 

 

این خودرو دارای فضا صندوق عقب زیادی نیز می‌باشد.

 

 

زمانیکه درون این خودرو قرار می‌گیرد با بزرگ‌ترین تفاوت میان مدل S تسلا و کارما رِوِرو مواجه می‌شوید.

 

 

در حالیکه مدل S یک خودرو سدان جادار خانوادگی با ظرفیت حمل هفت مسافر است مدل رورو یک خودرو کوپه چهار در است.

 

 

البته این خودرو چهار سرنشینه برای افراد بسیار بلند قامت طراحی نشده است.

 

 

متاسفانه این موضوع یکی از فداکاری‌هایی می‌باشد که برای ایجاد ظاهری فریبنده باید انجام داد.

 

 

با این حال اتاق مدل رورو به زیبایی و بسیار لوکس طراحی شده است.

 

 

جزئیات دلپذیر بکار رفته در این خودرو به وفور یافت می‌شود.

 

 

مانند طراحی جذاب این صفحه نمایش ابزاری دیجیتال.

 

 

دنده دکمه‌ای مثلثی شکل این خودرو در کنار مجموعه باطری که از طریق یک پنل شفاف قابل مشاهده است، منحصر به فرد هستند.

 

 

همچنین سوییچ درب یکپارچه این خودرو، ویژگی جالبی است.

 

 

کنسول مرکزی جالب صندلی پشتی این خودرو باعث ایجاد حس ترس از فضاهای بسته می‌شود.

 

 

یکی از اصلاحات اصلی این خودرو سیستم سرگرمی جدید آن است. برخلاف سیستم بکار رفته در فیسکر این سیستم کاربردی به نظر می‌رسد. در حقیقت این سیستم طی زمانی که با این خودرو سپری کردیم حتی یک بار هم با مشکل مواجه نشد.

 

 

شرکت کارما این سیستم را با بکار گیری پلتفرم QNX شرکت بلک بری به عنوان پایه ساخته است.

 

 

روی هم رفته این سیستم، بسیار واکنشی، به طور مستقیم سازمان دهی شده، و بسیار جذاب است.

 

 

همچنین سیستم جهت یابی این خودرو نیز بسیار کارآمد است.

 

 

شرکت کارما به عنوان بخشی از برنامه ارتقاء این خودرو، سیستم‌های تولید قدرت و انتقال قدرت این خودرو سدان را اصلاح کرده است.

 

 

این ارتقاء شامل یک مجموعه باطری لیتیوم آیون 20.8 کیلو وات بر ساعتی ارتقاء یافته با قابلیت اطمینان بیشتر می‌باشد.

 

 

به علاوه سقف مجهز به پنل خورشیدی این خودرو به لحاظ ظرفیت دو برابر شده و اکنون قادر به کمک در شارژ مجموعه باطری اصلی می‌باشد.

 

 

برخلاف خودرو‌های شرکت تسلا مدل کارما یک خودرو برقی محض نیست. بلکه یک خودرو هیبرید از سری پلاگ این، با محدوده افزایش یافته به شمار می‌رود.

 

 

در اکثر موارد مدل رورو به وسیله توان برقی تولید شده از سوی مجموعه باطری خودرو عمل می‌کند. این مجموعه به خودی خود دارای محدوده برقی 50 مایلی است. این قدرت می‌تواند به وسیله اتصال خودرو به یک شارژر یا با روشن کردن موتور چهار سیلندر اینلاین ایکوتک توربوشارژ 2 لیتری شرکت ژنرال موتورز که قادر به تولید قدرت 235 اسب بخار است، جایگزین شود.

 

 

در واقع این موتور نیرو محرکه مستقیمی به چرخ‌ها وارد نمی‌کند بلکه صرفا به عنوان یک ژنراتور برق بکار گرفته می‌شود.

 

 

در مجموع به همراه یک مجموعه باطری به طور کامل شارژ شده، محدوده مدل کارما به 300 مایل می‌رسد.

 

 

منبع قدرت این خودرو دیفرانسیل عقب، یک جفت موتور برقی با قدرت شگفت انگیز 403 اسب بخار و گشتاور دیوانه کننده 981 پوند فوت می‌باشد.

 

 

بنا به گفته این شرکت، مدل رورو با 5400 پوند وزن قادر است در 5.4 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و سرعت اوجی برابر 125 مایل در ساعت خواهد شد. این خودرو همچنین قادر است یک چهارم مایل را با سرعت 93 مایل در ساعت در 14.3 ثانیه بپیماید.

 

 

و برداشت ما از کارما رورو.

 

 

مدل کارما رورو امروز خودرو‌ای است که فیسکر کارما در پنج سال پیش بود. این خودرو زیبا، غنی از شخصیت، کمی غیر کاربردی و ناقص است. در پشت فرمان مدل رورو، این خودرو هر ذره از وزن 5400 پوندی خود را حس می‌کند. و در حالیکه قدرت 403 اسب بخاری و گشتاور 981 پوند فوتی این خودرو بایستی سرعت سرسام آوری را فراهم کند اما این گونه نیست. سیستم‌های کنترل کشش و انتقال قدرت روند رساندن قدرت را کند می‌کنند. این خودرو مطمئناً توانایی سریع بودن را دارد اما به نظر نمی‌رسد همچین قصدی داشته باشد. باور کنید یا نه اما یک تاخیر در این خودرو برقی وجود دارد که پیش از این با آن مواجه نشده‌ایم. شرکت کارما مدل رورو را به عنوان یک گرند تورر جذاب آرامش بخش توصیف می‌کند و نه به عنوان یک هیولای سرعت نسبت به رقیب هم قیمت خود یعنی مدل S P100 D. اما ما به اندازه کافی با خودرو‌های گرند تورینگ 400 اسب بخاری رانندگی کرده‌ایم تا بدانیم که این خودرو به چالاکی بیشتری در حین حرکت نیاز دارد. نکته مثبت این خودرو این است که هدایت فرمان هیدرولیک مدل رورو ارتباطی بوده و وزن مناسبی دارد. به علاوه با توجه به ثبت رتبه بندی‌های 19 مایل بر گالن و 51 مایل بر گالن بنزینی، این خودرو در حقیقت قادر به رساندن تصویر دوست دار محیط زیست خود نیز نمی‌باشد. محیط داخلی این خودرو اگرچه دارای فضایی تنگ است، اما غنی از شخصیت است. چرا که حس راحتی را منتقل می‌کرد و به خوبی طراحی شده بود. برخلاف مدل S و زیبایی تکنوکراتیک جالب خود، مدل رورو حس یک خودرو لوکس واقعی را منتقل می‌کند. سرنشینان این خودرو به وسیله چرم مرغوب، چوب مات، سوییچ‌های به دقت طراحی شده، و جزئیات طراحی جذاب احاطه شده‌اند. در واقع قطعات چوب بکار رفته در اتاق این خودرو از کنده‌های اصلاح شده پایدار تولید شده‌اند. در خودرو آزمایشی ما به جای چوب از قطعات فیبر کربنی استفاده شده بود. این نوع توجه به جزئیات حس خاص بودن را آن گونه از خودرویی با این قیمت انتظار می‌رود، منتقل می‌کند. در کنار فضا داخلی جذاب مدل رورو، این خودرو سدان آنچنان که باید و شاید کاربردی نیست و خودرو برقی‌ای است که به هیچ وجه کارایی ندارد. با این حال خودرو ای است که نمی‌توان به وسیله شاخص‌های سنتی آن را قضاوت کرد. این خودرو بایستی بیش از پیش توصیف شود. برای شرکت خودروسازی کارما، مدل رورو یک خودرو پول ساز نخواهد بود و به تعداد انبوه فروخته نخواهد شد. بلکه نقطه شروعی برای یک خودرو ساز در حال رشد است. این محصول نمایشی به گونه‌ای طراحی شده است تا به ایجاد توجه به سوی این برند و قرار دادن آن در موقعیت روانه سازی مدل‌های اصلی‌تر، کمک کند. در این رابطه شرکت کارما عملکرد خوبی نشان داده است و موفق به جلب توجهات نیز شده، پس اکنون زمان تولید خودرو بهتری است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان