ورود خودرو ساز ژاپنی به عرصه رقابت با سریع‌ترین خودرو در جهان!

همانطور که می‌دانید نمایشگاه خودرو فرانکفورت امسال میزبان رونمایی از مدل پرسر و صدای پروجکت وان شاخه AMG شرکت مرسدس بنز خواهد بود

ورود خودرو ساز ژاپنی به عرصه رقابت با سریع‌ترین خودرو در جهان!

همانطور که می‌دانید نمایشگاه خودرو فرانکفورت امسال میزبان رونمایی از مدل پرسر و صدای پروجکت وان شاخه AMG شرکت مرسدس بنز خواهد بود. مدل پروجکت وان یک هایپر خودرو است که بر پایه خودرو‌های فرمول وان ساخته شده و ادعا دارد که تعریفی دوباره از توانایی‌های عملکرد یک خودرو جاده‌ای می‌باشد. شرکت ژاپنی اسپارک با رونمایی از فوق خودرو جدید خود که Owl نام گذاری شده، دارای انگیزه مشابهی در زمینه خودرو‌های برقی می‌باشد. این فوق خودرو برقی از سال 2014 در دست توسعه بوده و از آن در نمایشگاه خودرو فرانکفورت در ماه جاری پرده برداری خواهد شد.

جزئیات کامل فنی این خودرو هنوز مبهم است اما می‌توان گفت که عملکرد مدل Owl بلند پروازانه است. شرکت سازنده این خودرو یعنی اسپارک در نظر دارد این خودرو در کمتر از دو ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد که این اعداد و ارقام مدل Owl را به سریع‌ترین خودرو سرعتی در جهان تبدیل خواهد کرد. این خودرو حتی از مدل چلنجر SRT دیمِن شرکت دادج که با ثبت رقم 2.3 ثانیه رکورد سریع‌ترین خودرو تولید شده را از آن خود کرد، سریع‌تر خواهد بود. بدنه این خودرو از جنس کربن کامل طراحی شده و به منظور ایجاد سبک وزنی تا حد ممکن، در این خودرو از چرخ‌های ساخته شده از جنس منیزیم استفاده شده است. برای نمایش گوشه‌ای از شتاب دیوانه وار مدل Owl، شرکت اسپارک مجموعه‌ای از ویدیو‌هایی که در آن قطعات بدنه خودرو تا رسیدن به شاسی حذف می‌شود منتشر کرده است.

امکانات رسمی بدنه مدل Owl شرکت اسپارک شامل اسپلیتر جلویی، منافذ کناری، یک بال پشتی بسیار بزرگ و در‌ب‌های بال مانند می‌باشد. آینه‌های بقل و صندلی‌های معمولی این خودرو حس یک خودرو جاده‌ای را منتقل می‌کنند اما امکانات افزایش دهنده آیرودینامیک این خودرو باعث می‌شوند این مدل یک خودرو صرفا مسابقه‌ای به نظر برسد. با این حال تمامی این ابهامات در نمایشگاه خودرو فرانکفورت که درهای آن، دوازدهم ماه سپتامبر به روی عموم باز خواهد شد بر طرف می‌شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان