آکادمی اسکار جایزه‌ی ویژه‌ای به اینیاریتو اهدا خواهد کرد

آکادمی اسکار به الخاندرو گونسالس اینیاریتو  جایزه‌ای ویژه‌ اهدا می‌کند؛ از نظر مسئولان آکادمی، اثر جدید اینیاریتو (Carne y Arena) که با استفاده از فناوری واقیعت مجازی ساخته شده، این کارگردان ۵۴ ساله را لایق دریافت جایزه‌ی ویژه نموده است.

آکادمی اسکار جایزه‌ی ویژه‌ای به اینیاریتو اهدا خواهد کرد

آکادمی اسکار به الخاندرو گونسالس اینیاریتو  جایزه‌ای ویژه‌ اهدا می‌کند؛ از نظر مسئولان آکادمی، اثر جدید اینیاریتو (Carne y Arena) که با استفاده از فناوری واقیعت مجازی ساخته شده، این کارگردان 54 ساله را لایق دریافت جایزه‌ی ویژه نموده است.

 

اکنون 22 سال از زمانی که آکادمی اسکار یک جایزه‌ی ویژه اهدا کرده می‌گذرد. آخرین بار این جایزه برای ساخت اولین انیمیشن رایانه‌ای بلند مدت به جان لستر داده شده بود. جالب است بدانید در سابقه‌ی 90 ساله‌ی آکادمی اسکار، تا به امروز فقط 18 جایزه‌ی ویژه اهدا شده است.

اینیاریتو در اثر جدیدش سعی داشته تا با تلفیق واقیعت مجازی و المان‌های دیگر، تجربه‌ی مهاجران مکزیکی که از مرز آمریکا عبور می‌کنند را به مخاطب نشان دهد. در این تجربه‌ی 360 درجه‌ای که شش و نیم دقیقه به طول می‌انجامد، مخاطب با چیزهای مختلفی رو به رو می‌شود: او ابتدا در صف مهاجران قرار دارد، بعد با حمله‌ی تعدادی کایوتی (گرگ صحرایی آمریکای شمالی) مواجه می‌شود و در صحرایی بی پایان شروع به دویدن می‌کند. نورافکن هلی‌کوپتری روی مخاطب تمرکز کرده و بعد نگهبانان مرز با سگ‌هایی که مدام پارس می‌کنند آن‌ها را به زانو زدن مجبور می‌کنند و با خود می‌برند. حالا سکوت بار دیگر بر صحرا حاکم می شود.

در پایان، مخاطب وارد راهرویی می‌شود که روی دیوارهای آن ویدئوهایی از مهاجران واقعی و هم‌چنین متنی که داستان زندگی آنان را شرح می‌دهد قرار داده شده است.

اینیاریتو این اثر را با همکاری فیلمبردار همیشگی‌اش، امانوئل لوبزکی خلق کرده است. کمپانی‌های لجندری انترتینمنت، فاندازیون پراندا و امرسون کالکتیو پشت این اثر بوده و مری پرنت و کیتی کال‌هون نیز تهیه‌کنندگی آن را به عهده داشتند.

الخاندرو گونسالس اینیاریتو جایزه‌ی ویژه‌ی آکادمی اسکار را در بیستم آبان‌ماه دریافت خواهد کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان