معرفی بازی ایرانی موتوریس ؛ اوج هیجان در پیست!

استودیو پارسیس گیمز را می‌توان به عنوان یکی از موفق‌ترین استودیوهای بازی ساز ایرانی دانست که هر بار با انتشار یک عنوان جدید توانسته موفقیت‌های زیادی را کسب کند و به یکه تازی در سبک مورد نظر ادامه دهد

معرفی بازی ایرانی موتوریس ؛ اوج هیجان در پیست!

استودیو پارسیس گیمز را می‌توان به عنوان یکی از موفق‌ترین استودیوهای بازی ساز ایرانی دانست که هر بار با انتشار یک عنوان جدید توانسته موفقیت‌های زیادی را کسب کند و به یکه تازی در سبک مورد نظر ادامه دهد. این استودیو کارنامه ساخت عناوین موفقی مانند یگان ویژه در سبک اکشن و تیزبال در سبک جنگنده‌های هوایی را دارد که هریک توانستند رضایت جمع بزرگی از کاربران را جلب کرده و موفقیت‌های زیادی را نصیب این استودیو کنند. این بار پارسیس گیمز به سراغ سبک متفاوتی رفته است و شما را به یک ماجراجویی پر هیجان در پیست‌های موتور سواری می‌برد. موتوریس جدیدترین ساخته این استودیو توانسته به راحتی لقب برترین بازی موتور سواری ایرانی را به خود اختصاص دهد، البته این لق به معنی بی نقص بودن بازی نیست بلکه با وجود تمام نکات مثبتی که در موتوریس شاهد آن‌ها هستیم، برخی نکات منفی نیز در نقاط مختلف آن به چشم میخورد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. اگر شما نیز از علاقه‌مندان به سبک ریسینگ و مخصوصا مسابقات موتور سواری هستید، تا پایان همراه ما باشید.

همانطور که گفته شد، موتوریس یک بازی شبیه ساز مسابقات موتور سواری است و بازیکن را در رقابت با دیگر رقیبان در یک پیست قرار می‌دهد. گرچه برای بازی نیاز به وصل بودن به اینترنت دارید، اما بازی دارای بخش آنلاین نمی‌باشد و تمام مسابقات آن با هوش مصنوعی انجام می‌شود. بازی تنها یک حالت گیم‌پلی دارد و در این حالت به رقابت با دیگر موتور سواران در پیست‌های مختلف و شرایط مختلف اعم از بیشتر شدن تعداد دورها یا مسافت پیست می‌پردازید. بازی دارای 5 کلاس مختلف موتور سیکلت است که به ترتیب C، B، A، S و SS نام گذاری شده‌اند و هر کلاس نیز دارای سه مسابقه آماتور، حرفه‌ای و قهرمانی می‌باشد که برای پیشروی در بازی نیاز دارید ابتدا از کلاس C شروع کرده و با کسب قهرمانی در سه مسابقه ذکر شده جواز حضور در کلاس بعد را دریافت کنید. لازم به ذکر است پیشروی در بازی و رسیدن به سطوح بالاتر تنها با یک موتور سیکلت میسر نمی‌شود و در این مسیر نیاز دارید تا موتور سیکلت خود را بصورت مداوم ارتقا دهید یا برای شرکت در مسابقات کلاس بالاتر اقدام به خرید یک موتور سیکلت جدید کنید. بازی دارای 12 موتور سیکلت مختلف در هر کلاس است که می‌توانید پس از پیروزی در مسابقات و جمع کردن سکه‌های جایزه یا بنزین‌هایی که حکم ارز رایج بازی را دارند اقدام به خرید آنان کنید. همچنین در قسمت ارتقاء نیز می‌توانید سرعت، گشتاور، فرمان و ترمز موتور سیکلت خود را ارتقاء دهید و باعث شوید تا نسبت به دیگر رقیبان از شرایط بهتری در مسابقه برخوردار شوید. همچنین باید دقت کنید که موتور سیکلت شما پس از هر مسابقه مقداری اصطحلاک خواهد داشت و برای بهتر شدن وضعیت موتورتان می‌بایست وضعیت روغن موتور و لاستیک‌های آن را تحت نظر داشته باشید چرا که تعویض به موقع روغن موتور می‌تواند تاثیر زیادی برروی عملکرد شما در مسابقات بگذارد.

اما به بررسی گیم‌پلی موتوریس بپردازیم، جایی که نکات مثبت و منفی بازی به مصاف یکدیگر می‌روند. همانطور که گفته شد موتوریس یک عنوان شبیه سازی است و نحوه کنترل موتور در آن نیازمند مهارت و تمرین بالایی است. متاسفانه برای کنترل موتور تنها می‌توانید از ژیروسکوپ استفاده کنید و فلش‌های حرکتی در بازی وجود ندارد، این مورد را می‌توان یکی از نقاط ضعف موتوریس دانست چرا که بسیاری از کاربران استفاده از فلش‌های جهت را به ژیروسکوپ ترجیح می‌دهند و در بسیاری از مواقع نیز تجربه بازی بوسیله این فلش‌ها ساده‌تر از تکان دادن مداوم تلفن است. همزمان که با چرخاندن تلفن خود موتور را کنترل می‌کنید، می‌بایست با ساتفاده از کلیدهای روی صفحه به گاز دادن یا ترمز کردن بپردازید. مهم‌ترین نکته در موتوریس استفاده صحیح و به موقع از پدال گاز و موتور است چرا که به سادگی و تنها با یک سهل انگاری کوچک موتور سیکلت شما از پیست خارج می‌شود و خارج شدن از پیست به معنی کم شدن سرعت و عقب ماندن از دیگر رقیبان است. برای پیروزی در مسابقات نیز تمرین زیاد مهم‌ترین فاکتور محسوب می‌شود چرا که هوش مصنوعی در موتوریس کمی نامتعادل است و سختی بازی پس از گذراندن مراحل اولیه به شدت بالا می‌رود! اینجاست که کاربر می‌بایست علاوه بر توجه به ارتقاء و خرید موتور سیکلت‌های جدید، مهارت خود را نیز افزایش دهد تا بتواند در بازی پیشروی کند. یکی دیگر از نقاط ضعف بازی که لازم است در این بخش به آن اشاره کنیم فیزیک بازی است که کاملا برخلاف واقعیت عمل می‌کند. شما پس از برخورد با دیواره‌های پیست یا با منحرف شدن از مسیر بازی به هیچ عنوان از موتور سیکلت خود سرنگون نخواهید شد و همچنین پس از برخورد با دیگر موتور سواران در پیست شاهد عکس العمل‌های متفاوتی از جانب بازی خواهید بود که تا حدودی آن را غیرقابل پیش‌بینی می‌کند.

جلوه‌های بصری بازی نیز به همان اندازه که انتظار می‌رفت خوب است، درکل می‌توان پارسیس گیمز را یکی از برترین استودیو‌های بازیسازی در زمینه گرافیک و جلوه‌های بصری دانست و شواهد مربوط به آن نیز به راحتی در موتوریس قابل مشاهده است. مدل سازی موتور سیکلت‌ها دقیقا همانند نسخه‌های واقعی آنان است و جزئیات در آن قابل قبول است. از طرفی آب و هوا و زمان‌های مختلف برگزاری مسابقات حال و هوای بازی را به شدت تغییر می‌دهد و کاربر را از تجربه چند باره یک مسابقه در فضایی یکسان دور نگه می‌دارد. بخش موسیقی و صداگذاری بازی نیز به خوبی صورت گرفته است. صداگذاری موتور سیکلت‌ها بسیار طبیعی است و گرچه صدای اگزوزها هنگامی که مسابقه شروع می‌شود یا در حین مسابقه و زمانیکه موتور سواران به هم نزدیک می‌شوند بسیار بلند و گوش خراش جلوه می‌کند، اما باز هم به خوبی فضای مسابقات موتور سواری را برای شما ایجاد می‌کند. برای موسیقی بازی نیز قطعه‌ای مناسب انتخاب شده است که گرچه پس از مدتی خسته کننده و تکراری می‌شود، اما به خوبی با شرایط بازی همخوانی دارد.

جدیدترین ساخته استودیو پارسیس یعنی موتوریس را می‌توان بی‌شک به عنوان برترین بازی موتور سواری ایرانی معرفی کرد که گرچه نقاط ضعف کوچک و بزرگ متعددی دارد، اما انتظار می‌رود در بروز رسانی‌های آینده شاهد برطرف شدن این مشکلات باشیم. به تمامی علاقه‌مندان بازی‌های ریسینگ از نوع شبیه سازی و مخصوصا طرفداران مسابقات موتور سواری، تجربه موتوریس را توصیه می‌کنیم. شما می‌توانید این بازی را بصورت رایگان از فروشگاه پلی استور دریافت کنید و برای حمایت از تیم سازنده آن از امکان پرداخت درون برنامه‌ای استفاده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان