راهنمای رزرو اتاق در هتل

با فرا رسیدن ایام تعطیلات نوروز، یافتن یک هتل خوب و رزرو اتاق را می‌توان یک فرایند پراسترس شمرد؛ مخصوصاً وقتی که شما سعی دارید اتاقی برای یک خانواده پرجمعیت رزرو کنید یا به اصطلاح کار خود را به دقیقه نود واگذار کرده‌ و لحظه آخر تصمیم به این کار گرفته‌اید

راهنمای رزرو اتاق در هتل

با فرا رسیدن ایام تعطیلات نوروز، یافتن یک هتل خوب و رزرو اتاق را می‌توان یک فرایند پراسترس شمرد؛ مخصوصاً وقتی که شما سعی دارید اتاقی برای یک خانواده پرجمعیت رزرو کنید یا به اصطلاح کار خود را به دقیقه نود واگذار کرده‌ و لحظه آخر تصمیم به این کار گرفته‌اید. این روزها که همه رزروهای خود را آنلاین انجام می‌دهند، ابزار آنلاینی نیز برای مقایسه رتبه‌ هتل‌ها و حتی فروشگاه‌های اطراف قبل از رزرو اتاق مناسب برای شما و خانواده‌تان وجود دارد. اگر تا به حال اتاق در هتل رزرو نکرده‌اید، با چند فوت‌وفنی که ما در ادامه به شما آموزش می‌دهیم می‌توانید به راحتی و به سرعت این کار را انجام دهید.

مرحله اول: انتخاب یک هتل خوب

1- بودجه خود را مشخص کنید

 قبل از انتخاب هتل و رزرو اتاق، حتماً باید بودجه و نیازهای خود را مشخص کنید. با این کار می‌توانید تحقیقات خود در یافتن هتل را محدودتر و کارامدتر کرده و در وقت خود برای یافتن هتل و اتاق مناسب صرفه‌جویی کنید.

2- به تمهیدات و امکانات در طول مدت اقامت خود در هتل فکر کنید

آیا به دنبال یک اتاق بزرگ برای 4 نفر می‌گردید؟ یا فقط یه اتاق با فضای کافی برای خودتان می‌‌خواهید؟ این را در نظر بگیرید که می‌خواهید فضای اتاق چقدر بزرگ باشد مثلاً چند تخت‌ خواب داشته باشد یا چند سرویس بهداشتی و حمام. اگر با خانواده سفر می‌کنید، ممکن است احتیاج به تخت خواب دو نفره و یک سرویس بهداشتی و حمام بزرگ داشته باشید. اما اگر تنها سفر می‌کنید، احتمالاً فقط نیاز به تخت یک نفره و سرویس بهداشتی با ابعاد متناسب دارید. اگر شما یا یکی از اعضای خانواده معلولیت دارند، دسترسی به صندلی چرخ‌دار و امکانات رفاهی ویژه معلولان را هم باید در زمان رزرو اتاق در نظر گرفت. داشتن ورزشگاه و استخر، اتصال به اینترنت و دسترسی به وای-فای نیز از دیگر فاکتورهایی است که باید مد نظر داشته باشید.

3- موقعیت یا مکان ایده‌آل خود را مشخص کنید

 گاهی اوقات مکان هتل بودجه را به صفر می‌رساند و نیاز به سفرهای درون‌شهری زیادی برای رسیدن به اماکن سیاحتی است. آیا می‌خواهید هتلتان نزدیک به محل برگزاری کنفرانس، گردشگاه، مرکز خرید یا زیارتگاه باشد؟ یا دوست دارید برای رسیدن به مکان‌های مختلف فقط کمی قدم بزنید یا می‌‌خواهید فاصله طولانی را با خودروی شخصی رانندگی کنید؟

4- جست‌وجوی آنلاین هتل

سریع‌ترین راه برای یافتن هتل استفاده از اینترنت و موتور جست‌وجوی هتل‌هاست. موتور جست‌وجوی هتل به شما امکان می‌دهد روزهای اقامت خود در هتل را مشخص کنید، چند شب می‌خواهید بمانید، مکان ایده‌آل شما کجاست و چه امکانات رفاهی خاصی را می‌خواهید. شما می‌توانید مشخص کنید که چقدر از زمان خود را می‌خواهید در هتل سپری کنید. وقتی اطلاعات را وارد موتور جست‌وجو کردید، چندین هتل به شما پیشنهاد می‌شود. شما می‌توانید فهرست ارائه شده را از کمترین تا بیشترین قیمت مرتب کرده و از نقشه برای پیدا کردن موقعیت هتل استفاده کنید؛ مثلاً هتل‌هایی را انتخاب کنید که به مکان‌های مورد نیاز شما نزدیک‌تر باشند.

5- مقایسه هتل‌ها با استفاده از ابزار جست‌وجوی تخفیف و نرخ‌های ویژه

 شما می‌توانید از این ابزارهای جست‌وجو یا وب‌سایت‌هایی که تخفیف می‌دهند نیز هتل‌های مختلف را با هم مقایسه کنید. فقط کافیست روزهای سفر خود و حداکثر بودجه‌ای که می‌خواهید کنار بگذارید را مشخص کنید. این سایت‌های آنلاین پایگاه‌های اطلاعاتی گوناگون را جست‌وجو می‌کنند و چندین گزینه در میان هتل‌ها به شما معرفی می‌کنند که بر حسب میزان تخفیف و امکانات می‌توانید مناسب‌ترین گزینه برای خودتان را انتخاب کنید.

6- با هتل تماس بگیرید تا بهتر برآورد کنید

برقراری تماس مستقیم با هتل ممکن است برای شما رزرو لحظه آخری به حساب بیاید یا نرخ بهتری به شما دهد. ممکن است بتوانید حس بهتری از خدمات مشتری در آن هتل داشته باشید. غروب‌ها تماس بگیرید زیرا صبح و عصر معمولاً سرشان با مسافران شلوغ است و پشت میز کار هستند. شاید سؤالاتی داشته باشید که بخواهید بپرسید: هتل رستوران دارد یا نه؟ صبحانه هم جزو سرویس است یا خیر؟ اتاق برای افراد غیرسیگاری هست یا نه؟ هتل به سرویس‌های حمل و نقل عمومی نزدیک است یا نه؟ آیا هتل دوچرخه برای کرایه دادن دارد یا ندارد؟ هتل چقدر با مکان گردشگری خاص شما فاصله دارد؟ کدام طرف هتل منظره بهتری دارد؟ آیا اطراف هتل امنیت هست؟ آیا امکاناتی برای افراد معلول وجود دارد؟ سیاست کنسل کردن رزرو هتل چطور است؟

 

مرحله دوم: رزرو اتاق در هتل

1- اتاق خود را به صورت آنلاین رزرو کنید

وقتی هتل خود را انتخاب کردید، می‌توانید اتاق را به صورت آنلاین از طریق وب سایت هتل رزرو کنید. باید اطلاعات اساسی در مورد خودتان برای رزرو ارائه دهید: مثل نام کامل و روزهای اقامت. از طریق تماس مستقیم با هتل نیز می‌توانید هتل رزرو کنید.

2- بهای اقامت خود را با کارت اعتباری پرداخت کنید

 بسیاری از سرویس‌های رزرو هتل نیاز به پرداخت با کارت اعتباری را دارند. اگر شما در سفر کاری هستید، ممکن است از کارت اعتباری شرکت برای پرداخت هتل استفاده کنید.

3- تأیید رزرو هتل را بگیرید

 با چاپ رسید در پایان مراحل رزرو آنلاین، تأییدیه اتاق هتلی که رزرو کرده‌اید را بگیرید. اگر تلفنی اتاق را رزرو کرده‌اید، حتی می‌توانید از هتل درخواست کنید که رسید را به عنوان تأیید پرداخت برای شما ارسال کند. رسید را بررسی و به روزهای اقامت دقت کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان