شناسه : ۶۶۲۵۴۶ - چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۰
توصیههای ساده برای ایجاد تعادل در کار و خانه
بیشتر ما به دلایل اقتصادی و برخی از روی اجبار یا وسواسهای فکری، ساعت بیشتری از روز را به کار اختصاص میدهیم و به قدری در مسائل و مشکلات شغلیمان غرق میشویم که حتی به هنگام استراحت، غذا خوردن یا در خانه، ذهنی درگیر و افکاری پریشان داریم

بیشتر ما به دلایل اقتصادی و برخی از روی اجبار یا وسواسهای فکری، ساعت بیشتری از روز را به کار اختصاص میدهیم و به قدری در مسائل و مشکلات شغلیمان غرق میشویم که حتی به هنگام استراحت، غذا خوردن یا در خانه، ذهنی درگیر و افکاری پریشان داریم. اما چگونه میتوانیم به این شرایط تعادلی بخشیم و باز هم لذت را به زندگیمان بازگردانیم؟


قبل از شروع هفته، حتما روز یا روزهایی از آن را با برنامهریزی قبلی برای سپری کردن اوقات خوش با خانواده و دوستان مشخص کنید. برای تلقین به مغزتان و مجاب کردن خودتان، اول هفته به آنها نیز اطلاع دهید و قرارتان را ثابت کنید. پس از چند هفته روال عادی برنامههایتان به همین شکل خواهد شد.
- اجتناب از کارهای بیهوده و وقت گیر
به عنوان مثال، زمانیکه در فضای مجازی و شبکههای اجتمایی میگذرانید، جز هدر دادن وقت با ارزشتان چیزی به دنبال ندارد یا صحبت کردن با همکارانی که جز مسائل پیش پا افتاده و سطحی چیزی برای ارائه ندارند و میتوانید از این وقت بهتر استفاده کنید. پس در خود محل کار نیز زمانتان را مدیریت کنید.

تحت هر شرایطی، در برنامه هفتگی خود، روزهایی را برای ورزش و فعالیتهای بدنی اختصاص دهید. نه تنها سلامتی شما تضمین میشود، بلکه ذهن شما پذیرای کار بیشتر و تمرکز بیشتر میشود. همچنین سطح انرژی و اشتیاقتان جهت گذراندن اوقات فراغت در کنار خانواده و دوستان نیز بیشتر خواهد شد.