خوفناک‌ترین اما بی‌آزارترین موجودات روی کره خاکی

موجودات زیادی بر روی کره زمین زندگی می‌کنند که با دیدن آنها از کابوس شبانه گریزی نیست؛ موجوداتی که حتی نمی‌توانید چشم بر آنها بدوزید

خوفناک‌ترین اما بی‌آزارترین موجودات روی کره خاکی

موجودات زیادی بر روی کره زمین زندگی می‌کنند که با دیدن آنها از کابوس شبانه گریزی نیست؛ موجوداتی که حتی نمی‌توانید چشم بر آنها بدوزید. با اینکه بعضی از آنها اصلاً آسیبی به ما آدم‌ها نمی‌زنند اما مواجه شدن با برخی دیگر برای انسان‌ها به منزله فاصله چند دقیقه‌ای برای چشم فرو بستن همیشگی از این دنیای فانی است. اما صرفاً داشتن ظاهر خوفناک و وحشت‌آور، باعث آسیب رسیدن و هلاکت شما نمی‌شود. در اینجا، می‌خواهیم شما را با حیوانات ترسناکی روبه‌رو کنیم که بهتر است آنها را از فهرست کابوس‌های شبانه خود حذف کنید.

01

رتیل پرنده‌خوار

رتیل پرنده‌خوار اغلب بزرگ‌ترین عنکبوت دنیا به شمار می‌رود و زادگاهش جنگل‌های امریکای جنوبی است. این حیوان هر وقت احساس خطر می‌کند موهای زیر شکم خود را به طعمه می‌مالد که منجر به سوزش و خارش می‌شود. برخلاف نامش، این عنکبوت اصلاً علاقه‌ای به خوردن پرنده‌ها ندارد.

02

هامبولت نرم‌تن مرکب

این موجود یکی از بزرگترین گونه‌های نرم‌تن مرکب است که در اقیانوس آرام می‌زید. هامبولت خیلی از آدم‌ها خوشش نمی‌آید. چیزی که از این حیوان جانوری ترسناک می‌سازد، تعداد زیاد مکنده‌ها روی هر کدام از بازوهایش است. هامبولت از این مکنده‌ها برای به هلاکت رساندن و خفه کردن طعمه خود استفاده می‌کند.

03

مگس پاشنه

این موجود کوچولو شاید خیلی هم ترسناک نباشد. اما اگر روی پوست شما تخم‌گذاری کند، دچار دردسر خواهید شد.

04

خرچنگ نارگیل

خرچنگ نارگیل صدمه جدی به شما نمی‌زنند اما امیدواریم با شنیدن این گفته، مجدانه تصمیم نگیرید سر راهشان سبز شوید. این موجودات درخت‌نوردهای قهاری هستند زیرا همیشه برای بالا رفتن از درخت و چیدن نارگیل راهی پیدا می‌کنند.

05

عروس دریایی ایروکانجی

فلفل نبین چه ریزه، بشکن ببین چه تیزه! عروس دریایی ایروکانجی 5 تا 25 میلی‌متر پهنا دارد و آب‌های استرالیا را به عنوان خانه خود برگزیده است. نیش این موجود می‌تواند کشنده باشد و عوارضی نظیر تهوع و استفراغ، درد و تحریک و سوزش پوست را به همراه داشته باشد.

06

لانه مارهای نارسیس

اگر از مار وحشت دارید، پس حتماً با مشاهده کمینگاه و کلونی این موجودات در جا سکته می‌زنید. در کشور کانادا، فصل بهار که می‌شود، تعداد بی‌شماری از مارهای غیرسمی پهلوقرمز دور هم جمع می‌شوند و به دنبال جفت خود می‌گردند. این گونه از مارها بی‌خطر هستند اما ظاهری نسبتاً ترسناک دارند.

07

موش کور عریان

موش‌ کورهای عریان که ظاهرشان ترسناک و در عین حال منزجرکننده است بیشتر در برخی مناطق آفریقا یافت می‌شوند. معمولاً این جانور در زیر زمین و به دنبال غذاست. علم ثابت کرده است که این موجودات منجر به سرطان یا تومور نمی‌شوند.

08

خفاش خون آشام

بیشتر کارگردان‌های سینمای هالیوود از این موجود در خلق فیلم‌های ترسناک الهام گرفته‌اند. یکی از این قبیل فیلم‌ها دراکولاست. خفاش خون‌آشام بیشتر شب‌ها شکار می‌کند و با نوشیدن خون پستانداران و انسان‌ها برای خود بزمی به پا می‌کند.

09

قاتل جیرجیرک

زنبورها موجودات ترسناکی هستند. اصلاً هر موجودی که نیشش دردناک و عذاب‌آور باشد ترسناک است. اگر چه، زنبورها که قاتل جیرجیرک هم نامیده می‌شوند به طبیعت کمک کرده و در اصل به نوع بشر خدمت‌رسانی می‌کنند زیرا با از پای در آوردن جیرجیرک‌ها، جمعیت آنها را کنترل می‌کنند.

10

آی-آی

آی-آی در ماداگاسکار زندگی می‌کند. طبق افسانه‌های ماداگاسکار باستان، پیدا شدن سر و کله این موجود عجیب و غریب نمایانگر مرگ است! با اینکه نام این حیوان بامزه و جالب است اما در واقع منجر به ناپدید شدن اهالی ماداگاسکار می‌شود. اینجا کسی نیست که دلش بخواهد بمیرد!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان