داشتن پوستی روشن و شفاف از نشانه‌های سلامت پوست است. به همین دلیل بسیاری از بانوان به دنبال ماسک‌های روشن کننده‌ی پوست هستند. پس با ما همراه شوید تا این پنج ماسک طبیعی و آسان را برای روشن‌ کردن پوست بیاموزید.

1. ماسک آلوئه ورا

مواد لازم:

آلوئه ورا طبیعی و خالص یک قاشق غذاخوری

پودر زردچوبه ¼ قاشق غذاخوری

گلاب 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

مواد را باهم مخلوط کرده، خوب هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند. آن را روی پوست خود بمالید. 20 دقیقه صبر کرده و سپس پوست خود را با آب بشویید. اگر احساس کردید پوستتان خشک شده‌است، از یک مرطوب کننده‌ی ملایم استفاده کنید. این ماسک برای پوست‌های چرب و مستعد جوش بسیار مناسب است. آلوئه ورا موجود در ماسک، پوست را تسکین داده و چربی اضافی آن را  جذب می‌کند. زردچوبه و گلاب هم موجب درخشندگی پوست شما می‌شود.

ماسک روشن کننده

2. ماسک ماست

مواد لازم:

ماست 2 قاشق غذاخوری

روغن زیتون یک قاشق غذاخوری

عسل یک قاشق غذاخوری

پودر زردچوبه ¼ قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

مواد را باهم مخلوط کرده و به پوست خود بمالید. زردچوبه موجود در ماسک، خود به تنهایی یک روشن کننده طبیعی پوست به حساب می‌آید. اما به یاد داشته باشید که به اندازه از آن استفاده کنید، زیرا مصرف بیش از حد زردچوبه باعث زردی پوست می‌شود. عسل هم یک مرطوب کننده‌ی طبیعی‌ست که رطوبت پوست را کنترل می‌کند. روغن زیتون نیز خاصیت مرطوب کنندگی دارد. ماست پوست شما را پاک ‌سازی کرده و باعث روشن شدن آن می‌شود. این ماسک را سه بار در هفته درست کنید.

ماسک روشن کننده

3. ماسک گوجه فرنگی

مواد لازم:

پوره گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

ماست 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

ماست و گوجه فرنگی را باهم مخلوط کرده و روی پوست خود بمالید. 15 دقیقه صبر کرده و سپس با آب سرد بشویید. این ماسک با از بین بردن سلول‌های مرده، باعث روشن شدن پوست شده و لکه‌ها را از بین می‌برد. همچنین باعث تنظیم رنگ پوست می‌شود و جای جوش و آفتاب سوختگی را به مرور کم می‌کند. به یاد داشته باشید که اگر به گوجه فرنگی حساسایت دارید، از این ماسک استفاده نکنید.

ماست و کوجه فرنگی

4. ماسک شیره‌ی نارگیل

مواد لازم:

شیره‌ی نارگیل 2 قاشق غذاخوری

عسل یک قاشق غذاخوری

آبلیمو یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

مواد را باهم مخلوط کرده و برای چند دقیقه آن را روی پوست خود ماساژ دهید. 15 دقیقه صبر کرده و با حوله‌ای گرم آن را پاک کنید. این ماسک بالافاصله پس از استفاده، پوست شما را روشن کرده و باعث شادابی و جوان‌سازی پوست می‌شود.

ماسک روشن کننده

5. ماسک آرد برنج

مواد لازم:

آرد برنج 2 قاشق غذاخوری

شیر یک قاشق غذاخوری

روغن زیتون یک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه:

مواد را باهم مخلوط کرده و خوب هم بزنید تا به حالت خمیری دربیاید. ماسک را روی پوست خود بمالید و 20 دقیقه صبر کنید. سپس با آب بشویید. آرد برنج منبع غنی از پارا آمینو بنزوئیک اسید بوده و یکی از مواد شیمیایی جاذب نور در ضدآفتاب‌ها است که می‌تواند باعث بروز واکنش‌های حساسیت‌زا در پوست شود و در نوع خودش یک ضدآفتاب قوی است. همچنین باعث ترمیم پوست شده و آفتاب سوختگی را التیام می‌بخشد.

ماسک روشن کننده