گل‌های غول آسا برای باغچه شما!

در اندونزی گل‌های بزرگی به اندازه ۱ متر وجود دارد که به گل جنازه یا گل مرده معروف هستند و بوی بدی هم از خود ساطع می‌کنند! مطمئن پیشنهاد امروز ما این گل نیست! اما اگر دوست دارید گل‌هایی با اندازه بزرگ در باغچه‌تان داشته باشید، دست به کار شوید!

گل‌های غول آسا برای باغچه شما!

در اندونزی گل‌های بزرگی به اندازه 1 متر وجود دارد که به گل جنازه یا گل مرده معروف هستند و بوی بدی هم از خود ساطع می‌کنند! مطمئن پیشنهاد امروز ما این گل نیست! اما اگر دوست دارید گل‌هایی با اندازه بزرگ در باغچه‌تان داشته باشید، دست به کار شوید!

 

اندازه یک گل منفرد تا چه اندازه می‌تواند بزرگ باشد؟

حتما شما هم با دیدن گل‌هایی با اندازه بزرگ شگفت زده می‌شوید. باید بگویم که تعداد این گونه گل‌ها کم هم نیست و شما می‌توانید به راحتی انواع خوشبو و زیبایی از آنها را در خانه‌تان پرورش دهید.

نوع خاک باغچه، میزان نور خورشید دریافتی و شرایط محیطی‌ محل زندگی‌تان را بررسی کنید و سپس بر اساس آن گل مناسب را انتخاب کنید. در هنگام انتخاب به زهکشی خاک باغچه‌تان هم توجه کنید. البته انواعی از این گل‌ها را در گلدان هم می‌توانید بکارید.

 

1- گل صد تومانی

بوته‌های گل صد تومانی با گل‌های خوشرنگ و غول آسای خود چهره بهاری باغچه شما را جلوه‌ای دیگر می‌بخشند! گل‌های این گیاه زیبا می‌توانند در فصل زمستان هم بر روی شاخه باقی بمانند. این گیاه رشد کندی دارد، اما منظره یک درختچه 2٫5 متری گیاه صد تومانی با 50 گل زیبا روی آن ارزش صبر کردن را دارد.

 

2- گل شقایق (چند ساله)

گیاه شقایق انواع یک ساله، دو ساله و چند ساله دارد که برای آسان شدن کارتان بهتر است انواع چند ساله آن را پرورش دهید. گلبرگ‌های کاغذی و خوشرنگ شقایق در ترکیب با برگ‌های ظریفش منظره‌ای بی بدیل به وجود می‌آورند. گیاه شقایق ریشه‌های بلندی تولید می‌کند که به گیاه این اجازه را می‌دهند که مدت بیشتری زندگی کند. گل‌های زیبای شقایق به قطر حدود 17 سانتی متر هم می‌رسند! چگونه از شقایق‌تان نگهداری کنید؟ آفتاب کامل و مستقیم و خاکی با زهکشی خوب بیشترین چیزهایی هستند که گیاه شقایق به آنها نیاز دارد.

 

3- گل ادریسی

این گل زیبا و بی‌مانند گل‌های خوشه‌ای بزرگی به رنگ‌های سفید، آبی، بنفش، صوتی و … تولید می‌کند که هر باغچه‌ای را سرحال می‌آورد! اندازه خوشه گل‌ به حدود 25 سانتی متر هم می‌رسد! خبر خوب این است که این گیاه مخصوص باغچه‌های سایه دار است پس اگر همیشه نور خورشید در باغچه‌تان ندارید نگران نباشید، ادریسی زیبا مخصوص باغچه شماست!

 

4- گل کوکب (انواعی از آن)

گونه‌هایی از گل کوکب وجود دارند که گل‌های بزرگ تری از گونه‌های معمول آن تولید می‌کنند. با چرخی در بازار گل و گیاه حتما این گونه‌ها را پیدا می‌کنید. کوکب، مانند اکثر گیاهان دارای گل بزرگ آب و نور کود زیادی نیاز دارد! غنچه‌های جانبی گیاه را جدا کنید تا تمام انرژی گیاه برای دادن گل سرشاخه‌ای بزرگ تر بماند.

 

5- نیلوفر آبی

اگر قسمتی از باغچه یا بالکن خود را تبدیل به باغچه آبی کرده اید، گل نیلوفر آبی یکی از گل‌های غول پیکری است که می‌توانید در آن پرورش دهید! گل‌های این گیاه به اندازه یک توپ بسکتبال هستند و تنها چند روز زنده می‌مانند.

 

6- لیلوم

این گیاه باشکوه را حتما در گلفروشی‌ها به صورت شاخه بریده دیده اید. اما می‌توانید آن را در باغچه و به صورت یک گل زینتی هم پرورش دهید. گل‌های این گیاه می‌توانند قطری به اندازه 25 سانتی متر هم پیدا کنند! گل‌ها در اواخر تابستان بر روی شاخه تشکیل می‌شوند.

 

7- آماریلیس

آماریلیس قرمز مخصوصا در ایام نوروز نگهداری می‌شود و پرورش آن ممکن است مقداری سخت باشد. این گیاه زیبا گونه‌های مختلفی دارد که رنگ‌ها و فرم گوناگونی هم دارند. آماریلیس از گیاهان پیاز دار است. پیاز بزرگ آن گیاه و گل‌های بزرگی هم تولید می‌کند. اندازه گل‌های این گیاه به 20 سانتی متر هم می‌رسد.

 

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان