[+۱۸] همه چیز درباره بازی نهنگ آبی و مخاطرات آن

وال (نهنگ) آبی بزرگترین حیوان کره زمین است. بزرگترین نهنگ آبی هم که کشف شده بیش از ۳۳ متر طول داشته، یعنی ۳ برابر بزرگتر از یک اتوبوس مدرسه زرد خوشگل و هم اندازه یک هواپیمای مسافربری بوده است. اما مقاله ما درباره این حیوان بزرگ و با ابهت نیست. بلکه می‌خواهیم داستان یک بازی به نام نهنگ آبی یا Blue Whale را تعریف کنیم!

[+18] همه چیز درباره بازی نهنگ آبی و مخاطرات آن

وال (نهنگ) آبی بزرگترین حیوان کره زمین است. بزرگترین نهنگ آبی هم که کشف شده بیش از 33 متر طول داشته، یعنی 3 برابر بزرگتر از یک اتوبوس مدرسه زرد خوشگل و هم اندازه یک هواپیمای مسافربری بوده است. اما مقاله ما درباره این حیوان بزرگ و با ابهت نیست. بلکه می‌خواهیم داستان یک بازی به نام نهنگ آبی یا Blue Whale را تعریف کنیم!

توجه: با توجه به خطرات موجود در این بازی، این مطلب جهت اطلاع کنجکاوان و خانواده‌های اشخاصی تهیه شده که درباره این بازی نیاز به اطلاعات دارند.

امروز قصد داریم به طور کامل درباره بازی «نهنگ آبی» صحبت کنیم و از جهات مختلف به این سرگرمی منجر به خودکشی بپردازیم.

بازی نهنگ آبی چیست؟

این در ابتدا فقط یک بازی است! این بازی توسط یک دانشجوی روسی به نام فیلیپ بوکین تولید شده است. این بازی سال 2013 در روسیه منتشر شد و به شکل ویروسی رشد یافت. اغلب در گپهای اینترنتی این بازی با عباراتی همچون «ساعت 4:20 صبح بیدار شو»، «F 57» و مانند آن توضیح داده می شود.  در این بازی، گیمر باید 50 مرحله-وظیفه را پشت سر بگذارد که توسط مدیر بازی به وی ابلاغ می شود. پس از پایان مرحله-وظیفه 49، طبق پنجاهمین دستور فرد باید خودش را بکشد!

بازی نهنگ آبی چگونه عمل می کند؟

بازی به شکل چت کردن میان بازیکن و ادمین پی گرفته می شود. مثلا اگر شما بازی نهنگ آبی را آغاز کنید، آنگاه ادمین در اپلیکیشنهای ارتباطی چون واتس آپ، فیس بوک، تلگرام یا دیگر برنامه های پیام رسان با شما ارتباط برقرار می کند. او به صورت گام به گام به شما 50 دستور-تمرین را ارائه می دهد که باید هر روز یکی از آنها را انجام داده و از شما می خواهد ثابت کنید که دستور انجام شده است.

اندکی بیشتر درباره ادمین نهنگ آبی:

مدیر اصلی این بازی فیلیپ بوکین روسی است. او حدود 21 سال سن دارد و دانشجوی رشته روانشناسی بوده است.  البته وی تحصیلش را به پایان نرسانده و از دانشگاه اخراج می شود. وی درباره تولید این بازی می گوید: «من می خواهم جامعه را از آشغالهای بیولوژیکی پاکسازی کنم.» او به تازگی در روسیه به زندان افتاده و به 3 سال حبس محکوم گردیده است.

 

چالشهای (تمرینات) بازی نهنگ آبی:

1- با یک تیغ تیز عبارت f57 را روی دستت حک کن و تصویر آن را برای نگهبان بازی بفرست.

2- ساعت 4:20 صبح از خواب بیدار شو و به تماشای ویدیوهای روانشناسی و ترسناکی بنشین که نگهبان برای تو فرستاده است.

3- با یک تیغ بازویت را در امتداد رگها ببر. اما لازم نیست که زخم خیلی عمیق باشد. تنها 3 برش کافی است. عکس آن را هم برای نگهبان بفرست.

4- روی تکه ای کاغذ عکس یک نهنگ را بکش و آن را برای نگهبان بفرست.

5- اگر آماده ای که به یک نهنگ تبدیل شوی، کلمه YES را روی پایک حک کن. اگر نه، برای تنبیه خودت بارها و بارها بدنت را با تیغ ببر.

6- تمرین رمزنگاری با اعداد

7- عبارت f40 را روی دستت حک کن و تصویر آن را برای نگهبان بفرست.

8- درشبکه های اجتماعی وضعیت (status) خود را به #i_am_whale تغییر بده.

9- شما باید بر ترس خود فائق آیید.

10- ساعت 4:20 دقیقه صبح بیدار شو و بالای پشت بام برو. (هرچه بالاتر بهتر)

11- با تیغ روی دست خود یک نهنگ حک کن و تصویرش را برای نگهبان بفرست.

12- تمام روز را با تماشای فیلمهای روانشناسی و ترسناک ارسالی بگذران.

13- به موسیقی هایی گوش بده که نگهبان فرستاده است.

14- لبت را ببر.

15- با یک سوزن بارها دستت را سوراخ کن.

16- کار دردناکی انجام بده و باعث بیمار شدن خودت شو.

17- بلندترین ساختمان اطرافت را پیدا کن. روی پشت بام آن برو و تا هر وقت توانستی لبه بام بایست.

18- روی یک پل برو و لبه آن بایست.

19- بالای یک جرثقیل بزرگ برو، یا حداقل برای انجام این کار تلاش کن.

20- نگهبان درستکاری و وفاداری تو را می سنجد.

21- در اسکایپ با یک نهنگ دیگر (یکی دیگر از گیمرهای این بازی) چت کن.

22- بالای پشت بام برو و لبه آن بنشین و پاهایت را از لبه بام آویزان کن.

23- تمرین رمزنگاری با اعداد

24- مرحله سرّی

25- با یک نهنگ دیدار کن.

26- نگهبان تاریخ مرگت را اعلام می کند و تو باید آن را بپذیری.

27- ساعت 4:20 صبح بیدار شو و روی ریل قطار قدم بزن.

29- سوگند بخور که تو یک نهنگ هستی.

30- هر روز ساعت 4:20 صبح بیدار شو و ویدیوهای ترسناک ارسالی را تماشا کن و به موسیقی های ارسالی نگهبان گوش بده. قسمتی از بدنت را ببر. با یک نهنگ دیگر صحبت کن.

31-  هر روز ساعت 4:20 صبح بیدار شو و ویدیوهای ترسناک ارسالی را تماشا کن و به موسیقی های ارسالی نگهبان گوش بده. قسمتی از بدنت را ببر. با یک نهنگ دیگر صحبت کن.

32-  هر روز ساعت 4:20 صبح بیدار شو و ویدیوهای ترسناک ارسالی را تماشا کن و به موسیقی های ارسالی نگهبان گوش بده. قسمتی از بدنت را ببر. با یک نهنگ دیگر صحبت کن.

33-  هر روز ساعت 4:20 صبح بیدار شو و ویدیوهای ترسناک ارسالی را تماشا کن و به موسیقی های ارسالی نگهبان گوش بده. قسمتی از بدنت را ببر. با یک نهنگ دیگر صحبت کن.

34-  هر روز ساعت 4:20 صبح بیدار شو و ویدیوهای ترسناک ارسالی را تماشا کن و به موسیقی های ارسالی نگهبان گوش بده. قسمتی از بدنت را ببر. با یک نهنگ دیگر صحبت کن.

35-  هر روز ساعت 4:20 صبح بیدار شو و ویدیوهای ترسناک ارسالی را تماشا کن و به موسیقی های ارسالی نگهبان گوش بده. قسمتی از بدنت را ببر. با یک نهنگ دیگر صحبت کن.

36  هر روز ساعت 4:20 صبح بیدار شو و ویدیوهای ترسناک ارسالی را تماشا کن و به موسیقی های ارسالی نگهبان گوش بده. قسمتی از بدنت را ببر. با یک نهنگ دیگر صحبت کن.

37-  هر روز ساعت 4:20 صبح بیدار شو و ویدیوهای ترسناک ارسالی را تماشا کن و به موسیقی های ارسالی نگهبان گوش بده. قسمتی از بدنت را ببر. با یک نهنگ دیگر صحبت کن.

38-  هر روز ساعت 4:20 صبح بیدار شو و ویدیوهای ترسناک ارسالی را تماشا کن و به موسیقی های ارسالی نگهبان گوش بده. قسمتی از بدنت را ببر. با یک نهنگ دیگر صحبت کن.

39-  هر روز ساعت 4:20 صبح بیدار شو و ویدیوهای ترسناک ارسالی را تماشا کن و به موسیقی های ارسالی نگهبان گوش بده. قسمتی از بدنت را ببر. با یک نهنگ دیگر صحبت کن.

40-  هر روز ساعت 4:20 صبح بیدار شو و ویدیوهای ترسناک ارسالی را تماشا کن و به موسیقی های ارسالی نگهبان گوش بده. قسمتی از بدنت را ببر. با یک نهنگ دیگر صحبت کن.

41-  هر روز ساعت 4:20 صبح بیدار شو و ویدیوهای ترسناک ارسالی را تماشا کن و به موسیقی های ارسالی نگهبان گوش بده. قسمتی از بدنت را ببر. با یک نهنگ دیگر صحبت کن.

42-  هر روز ساعت 4:20 صبح بیدار شو و ویدیوهای ترسناک ارسالی را تماشا کن و به موسیقی های ارسالی نگهبان گوش بده. قسمتی از بدنت را ببر. با یک نهنگ دیگر صحبت کن.

43-  هر روز ساعت 4:20 صبح بیدار شو و ویدیوهای ترسناک ارسالی را تماشا کن و به موسیقی های ارسالی نگهبان گوش بده. قسمتی از بدنت را ببر. با یک نهنگ دیگر صحبت کن.

44-  هر روز ساعت 4:20 صبح بیدار شو و ویدیوهای ترسناک ارسالی را تماشا کن و به موسیقی های ارسالی نگهبان گوش بده. قسمتی از بدنت را ببر. با یک نهنگ دیگر صحبت کن.

45-  هر روز ساعت 4:20 صبح بیدار شو و ویدیوهای ترسناک ارسالی را تماشا کن و به موسیقی های ارسالی نگهبان گوش بده. قسمتی از بدنت را ببر. با یک نهنگ دیگر صحبت کن.

46-  هر روز ساعت 4:20 صبح بیدار شو و ویدیوهای ترسناک ارسالی را تماشا کن و به موسیقی های ارسالی نگهبان گوش بده. قسمتی از بدنت را ببر. با یک نهنگ دیگر صحبت کن.

47-  هر روز ساعت 4:20 صبح بیدار شو و ویدیوهای ترسناک ارسالی را تماشا کن و به موسیقی های ارسالی نگهبان گوش بده. قسمتی از بدنت را ببر. با یک نهنگ دیگر صحبت کن.

48-  هر روز ساعت 4:20 صبح بیدار شو و ویدیوهای ترسناک ارسالی را تماشا کن و به موسیقی های ارسالی نگهبان گوش بده. قسمتی از بدنت را ببر. با یک نهنگ دیگر صحبت کن.

49-  هر روز ساعت 4:20 صبح بیدار شو و ویدیوهای ترسناک ارسالی را تماشا کن و به موسیقی های ارسالی نگهبان گوش بده. قسمتی از بدنت را ببر. با یک نهنگ دیگر صحبت کن.

50- از روی یک ساختمان بلند پایین بپر. نهنگ خود را انتخاب کن.

خب دوستان، همان طور که در لیست دستورات بازی نهنگ آبی می بینید، مشخصا اگر کسی این تمرینات را دنبال کند به شکل کامل شستشوی مغزی شده و به راحتی می توان وی را به سوی مرگ و خودکشی روانه کرد.

گیمرهای نهنگ آبی در چه جاهایی بیشتر خودکشی کرده اند؟

احتمالا شما هم این روزها با شنیدن آمار کودکانی که با بازی نهنگ آبی خودکشی کرده اند و گستره جغرافیایی این معضل هولناک شگفت زده شده اید. بر اساس یک گزارش از نوامبر 2015 تا آوریل 2016 (در مدتی کمتر از 6 ماه) فقط در روسیه بیش از 130 کودک خودکشی کرده اند و این عدد روز به روز بیشتر می شود.  تقریبا تمام این کودکان عضو یک گروه یکسان در اینترنت بوده اند.

آرژانتین

– یک پسر 14 ساله در استان سن ژوان آرژانتین به بخش مراقبتهای ویژه منتقل شد.

– یک دختر 12 ساله به پلیس مراجعه کرده و گفته که به خاطر دستورات بازی نهنگ آبی بازویش را به شدت مجروح کرده است.

– در 27 ژوئن 2017 یک پسر 16 ساله در بیمارستان سن مارتین پرانا مرد.

– و تعداد بسیاااااار بیشتری مرگ و میر بر اثر خودکشی، که لیست بلند بالایی خواهد شد.

برزیل

در شهرهای ماتو گروسو و یوبرلاندیا و بسیاری دیگر از شهرهای برزیل  دخترانی بخاطر بازی نهنگ آبی ناپدید شده اند.

– در شهر پرانا قربانی دیگری خودش را کشت.

– یک دختر پس از آنکه در یکی از مراحل چالشهای بازی نهنگ آبی مورد تهدید قرار گرفت به پلیس و دادگاه مراجعه کرد.

– و تعداد بسیاااااار بیشتری مرگ و میر بر اثر خودکشی، که لیست بلند بالایی خواهد شد.

شیلی

– در یکی از شهرهای شیلی دختری بخاطر بازی نهنگ آبی دستش را برید.

– در شهر پادره لاس کاساس دختر 13 ساله ای بخاطر بازی نهنگ آبی با سه نفر از دوستانش خودکشی کرد.

– در تموکو پسر 11 ساله ای گفته که دعوتنامه بازی را از یک زن ناشناس در فیس بوک دریافت کرده، اما آن را رد نموده است (تصمیمی بسیار هوشمندانه و درست)

– – و تعداد بسیاااااار بیشتری مرگ و میر بر اثر خودکشی، که لیست بلند بالایی خواهد شد.

هند

– هند هم توسط این بازی مورد هجوم قرار گرفته است. طی چند ماه آینده مواردی از این موضوع در این کشور گزارش شده است.

– در کرالا پسر 16 ساله ای در تاریخ 26 ژولای 2017 خودکشی کرد.

– یک پس 14 ساله هم با پریدن از بالای ساختمان 7 طبقه ای در بمبئی خودش را کشت.

در 10 آگوست سال جاری میلادی هم یک پسر از بالای ساختمان 7 طبقه ای پایین پرید.

– و تعداد بسیاااااار بیشتری مرگ و میر بر اثر خودکشی، که لیست بلند بالایی خواهد شد.

ایران!

– دو هفته پیش انتشار ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی که گفته می‌شود خودکشی دو کاربر ایرانی چالش نهنگ آبی را نشان می‌دهد، واکنش کاربران را برانگیخت.

– مراقب باشیم که با آگاهی و اطلاع رسانی صحیح و به موقع در ایران شاهد آن لیست کذایی نباشیم.

چرا آنها بخاطر این بازی لعنتی خودشان را می کشند؟

بگذارید از ابتدا به مراحل این بازی و سفر طی شده یک بازیکن نگاهی داشته باشیم:

– ابتدا، بازیکن توسط شبکه های اجتماعی (همچون فیس بوک، اینساگرام، تویتر و…) یک لینک دریافت می کند

– اگر بازیکن توجهی به دعوتنامه نکند هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد، اما اگر شرکت در این بازی را بپذیرد، دیگر نمی تواند از آن خلاص شود.

– بعد از تایید عضویت در بازی، ادمین در همان شبکه اجتماعی سراغ فرد می رود و مکالمه ای احتمالا شبیه این صورت می گیرد:

بازیکن: من می خوام بازی کنم.

ادمین: مطمئنی؟ چون هیچ راه برگشتی وجود نداره.

بازیکن: بله. یعنی چی که راه برگشتی وجود نداره؟

ادمین: شما پس از شروع اولین مرحله دیگه هیچ وقت نمی تونین بازی رو ترک کنید.

بازیکن: من حاضرم.

ادمین: مواظب باش که هر مرحله-وظیفه رو با دقت و سرسختی کامل به آخر برسونی. هیچ کس هم نباید در این مورد چیزی بدونه. پس از اتمام هر مرحله هم برای اثبات انجام اون باید یک عکس برام بفرستی.

بازیکن: و اگه بخوام از بازی بیرون برم چی؟

ادمین: ما به اطلاعات تو دسترسی داریم و اونها سراغت میان و خونواده ات رو می کشن.

 

اینگونه بازیکن از همان ابتدا تحت فشار شدیدی قرار می گیرد. و از آنجایی که ادمین با استفاده از جی پی اس موبایل یا اطلاعات دریافتی از بازیکن در شبکه های اجتماعی محل تقریبی زندگی او را شناخته است، با نام بردن از برخی محلهای نزدیک به بازیکن، او را تحت فشار قرار می دهد و وانمود می کند که به راحتی به او دسترسی دارد.

– پس از آن بازیکن تحت فشار مجبور به آغاز بازی می شود و باید مرحله به مرحله وظایف محوله را به انجام برساند.

– با این مراحل مغز بازیکن پاکسازی شده، ذهنیت وی تخریب می شود و به طور کامل تحت شستشوی مغزی قرار می گیرد. و آنگاه اینگونه می اندیشد که پس از آسیبهای بدنی فراوان حتما باید خودش را بکشد. این مراحل در حقیقت باعث کاهش و ضعف قدرت تفکر و اندیشه قربانی می شوند. و آنگاه نمی تواند تفاوت میان خوب و بد را به درستی تشخیص دهد.

بازی نهنگ آبی: داستان همینجا تمام نمی‌شود. و موارد بیشتر در راه هستند

شاید من و شما با خوش باوری فکر کنیم که با زندانی شدن سازنده بازی، این داستان به زودی تمام می شود. اما این درست نیست. گروه پشتیبانی بازی هنوز در بسیاری از شبکه های اجتماعی فعال باقی مانده است. و آنها همچنان مشغول ارسال لینک بازی برای قربانیان هستند.  لینک هنوز به دست نوجوانان می رسد و نوجوانان سراسر دنیا متاسفانه هنوز کمابیش مشغول این بازی هستند، و نهایتا همچنان قربانی ها جان خود را از دست می دهند.

دانلود بازی نهنگ آبی!

واقعا به دنبال این کار هستید؟ فکر نمی کنید با این داستانها، چنین کاری دیوانگی است؟ مدت زیادی زمان صرف تهیه این مطلب شده و تنها هدفش این است که بگوید بازی نهنگ آبی یک حماقت محض است. افراد فراوانی زندگی خود را از دست داده اند و هنوز شما به دنبال یک کنجکاوی ساده دنبال لینک دریافت بازی هستید؟ مطمئنا شما باهوشتر از ان هستید که سراغ چنین دیوانگی بروید و یک نابغه هیچ گاه در چنین دامی نمی افتد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان