پس از سالها تحقیق در شاخه "روانشناسی مثبت"، نتایج ثابت کرده اند که روابط عاطفی و حتی دوستی‌های پر بار احساسی‌، عوامل کلیدی در حس "خوشبختی‌" اشخاص هستند. اما در کنار این نتایج که  تا حدودی واضح و قابل حدس برای همه، یافته‌های دیگری از مطالعات محققان، باعث شگفتی شما خواهد شد.

برندگان جایزه اسکار

تحقیقی جالب نشان داده است که بازیگران برنده جایزه اسکار، نسبت به دیگر بازیگرانی که هرگز نامزد نشده یا جأیزه‌ای دریافت نکرده اند، بسیار بیشتر عمر کرده اند!

دوستان خیالی

نه تنها داشتن دوستی‌های واقعی‌ در کودکی، بلکه حتی داشتن دوستان خیالی نیز، سبب رشد فکری سالم تر و رضایت مندی بیشتر می‌شود.

ازدواج

بنابر تحقیقات، تقریبا در تمام کشور‌های دنیا بجز ایرلند، افراد متأهل ابراز شادی و خوشبختی‌ بیشتری در زندگی‌، نسبت به کسانیکه هرگز ازدواج نکرده اند، داشته اند.

مثبت گرایی و خوش بینی

تمام افرادی که نسبت به زندگی‌ نگرشی مثبت داشته و همیشه نسبت به پیشامد‌ها خوش بین بوده‌اند، از سلامت جسمانی‌ بهتر، روح و روانی‌ آرام با احتمال بسیار کمی‌ از ابتلا به استرس و افسردگی بوده‌اند.

خندیدن

تمام کسانی‌ که به خندیدن گرایش بیشتری دارند، و از موارد بسیار کوچک هم لذت می‌برند، به مراتب عمر طولانی‌تری دارند. تحقیقات بسیار جالبی‌ نشان داده است که تمام آن کسانیکه در عکس‌ها لبخند می‌زنند، افراد شادتری هستند.

جویندگان شادی

تمام افرادی که رسیدن به آرامش یا خوشحالی را هدف و اولویت اول خود در زندگی‌ قرار داده بودند، قطعا به آن رسیده و افراد خوشبخت تری بوده اند.