انتخاب کیف مناسب با کفش، یکی از راه‌های خوش‌پوشی و ظاهر ایده‌آل است. اگر از دسته خانم‌هایی هستید که تیپ خاص، متفاوت و هماهنگ با بخش‌های دیگر پوشاک برایتان اهمیت ویژه‌ای دارد، این مطلب را تا انتها بخوانید.

در کمد هر خانم تعداد زیادی کیف با رنگ‌ها و مدل‌های متنوع وجود دارد، بعضی المان‌های فانتزی دارند و بعضی ساده هستند. کیف‌های رنگی، کیف‌های کوچک و کیف‌های بزرگ از دیگر مدل‌های موجود در کمد پوشاک خانم‌هاست، اما سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است: «کدام کیف را دست بگیرم؟» پاسخ نزد ما است.

آیا جنس کیف و کفش باید با هم یکی باشد؟

این یکی از اشتباهات رایج، ست کردن کیف و کفش مشابه هم  است. اگر جنس و ظاهر کیف و کفش یکی باشند مانعی وجود ندارد، اما ست نبودن آن نیز اشکالی ندارد. طراحان این روزها با پیشنهادات غیر عادی و تازه، جرات و جسارت بیشتری در انتخاب لباس به شما می‌دهند و البته به این معنی نیست هر چیزی با دیگری ست می‌شود.

ست کردن کیف و کفش

ترکیب مات و براق

کیف و کفش با یک طیف رنگی انتخاب کنید اما در جنس‌های مختلف. مثلا جیر و چرم؛ اگر بوت جیر می‌پوشید، بهتر است کیف چرم استفاده کنید یا برعکس، این کار علاوه بر این که در حال حاضر همسو با پیشنهاد طراحان است، چهره شما را فانتزی‌تر و جذاب‌تر نشان می‌دهد.

ترکیب طرح‌دار و ساده

اگر کیفی با نقش و نقوش فانتزی انتخاب می‌کنید، بهتر است کفشی ساده و هماهنگ با رنگ‌های به کار رفته در کیف انتخاب کنید. این کار علاوه بر این که توجه شما به رنگ و هماهنگی پوشاک را نشان می‌دهد، موجب توازن و تناسب میان بخش‌های پوشاک می‌شود.

ست کردن کیف و کفش

کفش اسپرت یا کتانی

اگر کفش راحتی، اسپرت یا کتانی می‌پوشید بهتر است سراغ 2 گروه کیف بروید. دسته اول کیف‌های بزرگ و کمی اسپرت؛ و دسته دوم کیف‌های کوچک و بندی.
دسته اول باعث می‌شود خوش‌پوش و خوش استایل به نظر برسید و دسته دوم با مدل کفش شما هماهنگی دارد. البته اگر نمی‌خواهید ظاهر شما مانند زنان سالخورده شود، سراغ کیف‌های طرح‌دار یا با رنگ‌های فانتزی و خاص بروید. استفاده از کیف ورزشی چندان جالب نیست و موجب می‌شود ظاهر شما بچگانه به نظر برسد.

ست کردن کیف و کفش

ست کردن کیف و کفش

ست کردن رنگ‌ها

مهم‌ترین نکته در انتخاب کیف و کفش، توجه به طیف‌ها و درجه‌های رنگی است. اگر کیفتان در طیف رنگی سرد است، کفشتان نیز باید همانگونه باشد و اگر در درجه گرم است، کفشتان نیز همانگونه باید باشد.
بهترین رنگ کیف برای ست کردن، رنگ مشکی، قهوه‌ای و بژ است، بنابراین بهتر است در کمد خود این 3 رنگ از کیف و کفش را داشته باشید. این 3 رنگ به شما فرصت می‌دهد تیپ‌تان ایده‌آل و پر از تنوع باشد.

کدام کیف، با کدام کفش؟

1- کیف چرم ساده، مناسب برای انواع کفش

2- کیف تزئین شده با زیپ، زنجیر و سایر المان‌های فانتزی، مناسب با کفش ساده

3- کیف کوچک و بدون بند، مناسب با کفش مجلسی و کفش پاشنه بلند

4- کیف پوست ماری یا پلنگی، مناسب با کفش ساده یا هم‌جنس با کفش

5- کیف مستطیل شکل و بزرگ، مناسب با کفش اسپرت و کتانی

کیف و کفش