مرگ‌های مرموز مدل‌ها و ستاره‌های بالیوود

در این گزارش ماجرای مرگ مشکوک بازیگران زن سینمای بالیوود را براساس ترتیب زمانی خواهید خواند.

برترین ها: نفیسه ژوزف مدل لباس و ملکه ی زیبایی هند در سال 2004 میلادی به طرز مرموزی از دنیا رفت، پلیس جسد او را در خانه اش و در حالیکه از پنکه ی سقفی به دار آویخته شده بود پیدا کرد. جسد "ویوکا باباجی" یک مدل لباس و ملکه ی زیبایی موریشیوس در سال 1993 میلادی هم در حالیکه او نیز از پنکه ی سقفی داخل آپارتمانش آویزان شده بود کشف گردید.
 
تحقیقات نشان می داد که دلیل مرگ نفیسه ژوزف و ویوکا باباجی خودکشی بوده است، اما آن چیزی که در ماجرای مرگ مرموز و عجیب این دو مدل جلب توجه می کرد این بود که پیش از آنها نیز برخی بازیگران زن سینمای بالیوود به شکل مرموزی به قتل رسیده و یا به روش های مشابهی دست به خودکشی زده بودند. در این گزارش ماجرای مرگ مشکوک بازیگران زن سینمای بالیوود را براساس ترتیب زمانی خواهید خواند.

دیویا بهرتی، 1993 میلادی

دیویا بهرتی در 25 فوریه 1974 در هند به دنیا آمد و در مدرسه ی متوسطه مانیکی کوپر در جوهو بمبئی درس خواند، او رقص و اجرای نمایش را در 14 سالگی فراگرفت و از سوی کارگردانی به نام "ناندو تولانی" به عنوان یک استعداد نوظهور و برتر کشف شد. بهرتی از جمله بازیگران هندی بود که بالاترین دستمزد را دریافت می کرد. در سال 1992 با یک تهیه کننده به نام "ساجید نادیادو الا " ازدواج کرد و به دین اسلام گروید و نامش را به "سانا نادیادوالا" تغییر داد. در حدّ فاصل سالهای 1992 تا 1993 میلادی در بیش از 14 فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت که رکورد قابل توجهی برای یک بازیگر تازه کار به شمار می رفت.
 
 مرگ های مرموز مدل ها و ستاره های سینما و تلویزیون هند

در پنجم آوریل 1993 میلادی دیویا بهرتی از بالکن آپارتمانش در طبقه ی پنجم ساختمانی در تولسی وِرسووا سقوط کرد، همسایگانش دور جسد او جمع شدند و او را با آمبولانس به بخش اورژانس بیمارستان کوپر منتقل کردند، با این وجود پزشکان نتوانستند جان او را نجات دهند. گزارش های پزشکی قانونی نشان می داد که او بر اثر خونریزی شدید مغزی جان باخته است.

جسد او برخلاف میل همسرش به رسم هندوها سوزانده گردید و به خاک سپرده نشد. طرفداران او هم هنوز مطمئن نیستند که آیا او مست بود و سقوط کرد و یا به قتل رسیده بود. پرونده ی مرگ مرموز او در سال 1998 میلادی بدون کشف هیچ گونه سرنخی بسته شد و پلیس بمبئی آن را برای همیشه مختومه اعلام کرد. دو فیلم او چندماه پس از مرگش همچنان فیلمبرداری شد و قرار بود فیلم مستندی درباره ی دیویا بهرتی تحت عنوان "عشق پشت مرزها" ساخته شود که بنا به دلایل نامعلومی ساخت آن متوقف گردید.
 
 


سیلک سمیتا، 1996 میلادی

سیلک سمیتا در دو دسامبر 1960 میلادی در هند به دنیا آمد و به دلیل مشکلات مالی ادامه ی تحصیل را در دوران ابتدایی رها نمود و در سن پایین ازدواج کرد. بد رفتاری های همسرش باعث شد تا به مدارس "چنای" پناه ببرد و به عنوان هنرپیشه کارش را شروع کند. او به سرعت توانست توجه تهیه کنندگان بالیوود را به خود جلب کند. در سال 1979 به دلیل بازی در نقش اول فیلم سینمایی "تامیل فاندیشاکارا" مورد تحسین قرار گرفت و نام "حریر" برگرفته از شخصیت اصلی فیلم روی او ماندگار شد. در سال 1989 میلادی با فیلم "لیانام" جایگاه تثبیت شده و قابل توجهی را در سینمای هند به دست آورد. او در رقص هندی بسیار مهارت داشت و به سمبلی از زیبایی زن هندی تبدیل شد.
 
 مرگ های مرموز مدل ها و ستاره های سینما و تلویزیون هند
 
مجلات سینمایی هند و روزنامه نگاران همواره او را به دلیل چنین جایگاهی ستایش می کردند. سیلک سمیتا که در میان مردم هند از محبوبیت بالایی برخوردار بود در 450 فیلم به ایفای نقش پرداخت و در گیشه سود بسیاری را برای تهیه کنندگان به ارمغان آورد. در شب 22 سپتامبر 1996 میلادی او پس از یک تماس تلفنی با دوستش از شرایط نگران کننده و نامعلومی  سخن گفت. فردای آن شب، جسد او را در آپارتمانش پیدا کردند. تاکنون هیچ کسی راز مرگ مرموز این هنرپیشه بالیوود را کشف نکرده است.
 


پریا راجوانش، 2000 میلادی

پریا راجوانش در شمیلا، ایالت پنجاب به دنیا آمد و در تئاترهایی که به زبان انگلیسی بر روی صحنه ی تئاتر مشهور شمیلا برگزار می شد  تئاتر شمیلا برگزار می شد حضور داشت. پس از فارغ التحصیلی به آکادمی سلطنتی هنرهای دراماتیک لندن پیوست و در فیلم های همسرش "چیتان أناند" خوش درخشید. پس از مرگ همسرش در سال 1997 میلادی دارایی همسرش را به ارث برد. او در 27 مارس 2000 در خانه ی همسر متوفی خود در رویا پارک شهر جوهو در بمبئی به قتل رسید.
 
 مرگ های مرموز مدل ها و ستاره های سینما و تلویزیون هند
 
پلیس دو فرزند ناتنی اش را به جرم قتل و به انگیزه تصرف ارثیه و دارایی دستگیر کرد و آنها در سال 2002 میلادی به همراه همدستانشان به حبس ابد محکوم شدند.
 


پروین بابی، 2005
 
پروین بابی در رشته ی ادبیات و هنر مدرک فوق لیسانس خود را دریافت کرد. در سال 1973 میلادی با فیلم سینمایی "مجبور" ستاره شد و با فیلم "عمر اکبر انتونی" در سال 1977 میلادی ستاره ی او درخشیدن گرفت. او اولین بازیگر هندی بود که عکسش بر روی جلد مجله ی آمریکایی تایم رفت. روزنامه های هندی شایعاتی مبنی بر ارتباط عاطفی او با بیش از یک بازیگر را مطرح کردند. پروین بابی محافل سینمایی را متهم کرد به این که خبر جنون و دیوانگی او را در رسانه های جمعی هند منتشر می کنند، او ادعا می کرد که دلیل چنین پاپوشی این است که او اسرار سیاسی بسیار مهم و سرنوشت سازی را می داند که منجر به رسوایی آنها خواهد شد.
 
 مرگ های مرموز مدل ها و ستاره های سینما و تلویزیون هند
 
جسد پروین در سال 2005 میلادی در آپارتمانش پیدا شد. نظریات و شایعات بسیاری پیرامون مرگ مرموز او شکل گرفت، گفته می شود که او در سالهای پایانی عمر خود به بیماری آلزایمر مبتلا شده، گروهی او را مبتلا به "جنون خودبزرگ بینی " می دانستند. پزشکان می گفتند او خود را تا پای مرگ گرسنگی داده است و گروهی نظریه ی خودکشی بر اثر اسکیزوفرنی را مطرح می کردند، گفته می شود که او بر اثر بیماری دیابت و نارسایی کلیوی از دنیا رفته است، و گروهی نیز بر این باور بودند که پروین بابی بر اثر یک توطئه ی از پیش طراحی شده به قتل رسیده است.
 


کولژیت راندهاوا، 2006 میلادی

کولژیت راندهاوا در یکم ژانویه سال 1979 در غرب بنگال به دنیا آمد و موفق به دریافت مدرک لیسانس از رشته ی روانشناسی دانشگاه دهلی شد. او در تبلیغات و سریال های تلویزیونی معروف هند مانند "هیب هوی هرای"  به ایفای نقش پرداخت. و قرار بود در فیلمی تحت عنوان "بی چانس" ظاهر شود، اما فیلم به دلایلی متوقف شد.
 
 مرگ های مرموز مدل ها و ستاره های سینما و تلویزیون هند

در هشتم فوریه سال 2006 میلادی جسد به دار آویخته شده ی او را در اتاقش پیدا کردند. او پیش از مرگ نامه ی خودکشی نوشته و در آن گفته بود که دیگر نمی تواند بیش از این فشار ها و سختی های زندگی را تحمل کند.
 


میناکشی تاپار، سال 2012 میلادی

میناکشی تاپار در چهارم اکتبر سال 1984 میلادی به دنیا آمد و در فیلم ژانر وحشت  404 به ایفای نقش پرداخت. این بازیگر هندی در آوریل سال 2012 میلادی به دست یک بازیگر مرد به نام «أمیت جیسوال» و همدستش «پیرتی سورین» ربوده شد. آن دو نفر وقتی درباره ی ثروت و املاک خانواده ی تاپار چیزهایی شنیدند، او را ربوده و از خانواده اش تقاضای مبلغ هنگفتی نمودند. آنها تاپار را به گاراخپور نزدیک مرز نپال بردند، سپس با خانواده ی او تماس می گیرند و تهدید می کنند که اگر مبلغ 28 هزار دلار به آنها پرداخت نشود، میناکشی را مجبور به حضور در یک فیلم غیراخلاقی و مستهجن می کنند.
 
 مرگ های مرموز مدل ها و ستاره های سینما و تلویزیون هند
 
مادر تاپار به سرعت مبلغ 1115 دلار را به حساب آدم رباها می ریزد. اما سرنوشت هولناکی به جای آزادی در انتظار دختر آنها بوده است. دو بازیگر آدم ربا پس از دریافت پول سر میناکشی را می برند و بدنش را قطعه قطعه می کنند و تکه های جسد بی جان تاپار را در مخزن آب می اندازند و همچنین سر او را در مسیر بازگشت به بمبئی از اتوبوس بین شهری به بیرون پرتاب می کنند. پلیس سه روز بعد با ردیابی تلفن آن دو را دستگیر می کند .
 


جیا خان، 2013 میلادی

جیاخان در 20 فوریه سال 1988 در نیویورک به دنیا آمد و در لندن بزرگ شد. او دختر یک سرمایه دار هندی -آمریکایی به نام علی رضوی خان بود. تئاتر را در استراسبورگ و انستیتوی سینمایی منهتن آموخت و از سالهای 2007 تا 2010 در سه فیلم سینمایی بازی کرد و به خاطر فیلم اولش کاندیدای دریافت جایزه شد. او با خانواده اش زندگی می کرد. در یکی از روزهای سال 2013 جسد آویزان او را که از سقف خانه اش آویخته شده بود در اتاق خوابش پیدا کردند.
 
 مرگ های مرموز مدل ها و ستاره های سینما و تلویزیون هند
 
 
نتیجه ی تحقیقات نشان می داد که او خودکشی کرده است. او یک نامه ی شش صفحه ای نوشته و از خیانت دوست پسرش به او، تجاوز به او و مجبور کردنش به سقط جنین سخن گفته بود. نامه ی او در رسانه های جمعی منتشر و دوست پسرش دستگیر شد. با این وجود پس از تحقیقات فراوان پلیس در سال 2016 اعلام کرد با توجه به زخم ها و خراشیدگی ها بر روی صورت و گردن که ناشی از تلاش برای نجات بود، و شواهد و قرائن دیگر مرگ او خودکشی نبوده و یک قتل برنامه ریزی شده به شمار می رود.
 
 


شیخا جوشی، 2015 میلادی

بازیگر برنده ی جایزه ی أجای بهل، آخرین فیلم او باس در سال 2012 اکران شد. در سال 2011 ، شیخا جوشی ادعا کرد که جراح زیبایی او به نام "ویجای شایا" که در سال 2006 میلادی عمل جراحی پروتز سینه را برای او انجام داده، به او تعرض کرده است و شکایتی را علیه او تنظیم کرد. پزشک او در دفاع از خود می گوید:

برای اولین بار جوشی را در سال 2005 ملاقات کردم. او برای پروتز سینه به مطب من آمده بود، من برای پروتز به او ضمانت پنج ساله دادم. او در سال 2011 دوباره به نزد من آمد و می خواست یک عمل جراحی دیگر برای او انجام دهم و من به دلیل پیامدهای پزشکی اینکار را نپذیرفتم. به همین دلیل او و برادرش توطئه ای را طراحی کردند تا نشان دهد که من به او تجاوز کرده ام تا از زیر بار هزینه هایی که برایم تراشیده بودند در بروند. علاوه بر این جوشی در سال 2012 گفته بود که حتی حاضر است خودش را بکشد تا تقصیرها را گردن من بیندازد.
 
 مرگ های مرموز مدل ها و ستاره های سینما و تلویزیون هند

در نوامبر سال 2013 جوشی و برادرش به جرم حمله به خانه ی پزشک یاد شده و سنگ زدن به خانه ی او بازداشت شده و پس از مدتی آزاد شدند. در 16 مه سال 2015 جسد جوشی پیدا شد که در حمام خانه اش با زدن رگ دست خودکشی و به دلیل خونریزی حاد از دنیا رفته بود. شواهد نشان می داد که او خودکشی کرده، اما پدرش این موضوع را رد کرد و نامه ای به کمیسیون حقوق بشر فرستاد، بازجویی از جراح انجام شد، اما هیچ رابطه ای بین مرگ جوشی و جراح وجود نداشت.
 


براتیوشا بانیرجی، 2006 میلادی

او در 10 آگوست سال 1991 میلادی در جمشیدپور هند به دنیا آمد و در بسیاری از برنامه های تلویزیونی حاضر شد، در سال 2010 میلادی از سوی انجمن کشف استعداد برگزیده شد و برای کار به بمبئی مهاجرت کرد، در بسیاری از سریال های تلویزیون هند از جمله بالیکاوادو در سال 2010 درخشید. جسد او در یکم آوریل سال 2016 در حالیکه از سقف خانه اش  آویزان شده بود کشف گردید. تحقیق درباره ی چگونگی قتل او با این جمله به پایان رسید: او خود را دار زده است.
 
 مرگ های مرموز مدل ها و ستاره های سینما و تلویزیون هند
 


کریتیکا شودری، 2017 میلادی

در 13 جولای سال 2017 همسایه ها بوی تعفن شدیدی را که از خانه ی شودری بازیگر هندی به مشام می رسید را به پلیس گزارش دادند. پلیس چند بار در خانه ی او را به صدا درآورد، اما هیچ کسی پاسخ نداد. آنها جسد شودری را در حالیکه بوی عفونت شدیدی از آن بلند شده بود پیدا کردند، شودری 4 روز بود که مرده بود. تحقیقات پزشکی قانونی نشان می داد که قسمت راست جمجمه او مورد اصابت شی ء سنگین قرار گرفته است.
 
 مرگ های مرموز مدل ها و ستاره های سینما و تلویزیون هند
 
پلیس از افراد زیادی بازجویی کرد، سرانجام ناشناسی را که مشکوک به مرگ شودری بود را بازداشت کردند. تاکنون نتیجه ی تحقیقات اعلام نشده. همسایه ها گفتند که چند روز قبل از مرگ با دو مرد ناشناس به خانه بازگشته بود.
 
 


أنجالی سریواستاوا، 2017 میلادی

او متولد جولای سال 1983 میلادی بود و در بسیاری از فیلم های موسوم به بیوگرافی نقش آفرینی کرد که آخرین فیلم او "اکوردینگ" نام داشت.  در 18 جولای سال 2017 میلادی خانواده و نزدیکان أنجالی بارها و بارها با تلفن خانه اش تماس گرفتند و برای او پیام ارسال کردند اما پاسخی دریافت نکردند. پس از تماس های تلفنی بی جواب، خانواده ی أنجالی به شدت نگران شدند و پلیس را در جریان گذاشتند.
 
مرگ های مرموز مدل ها و ستاره های سینما و تلویزیون هند 
 
 
آنها با شکستن قفل و ورود به خانه جسد أنجالی را که از پنکه ی اتاق آویزان شده بود پیدا کردند. جسد أنجالی به بیمارستان و برای کالبد شکافی منتقل شد. پلیس نوشته یا نامه ای را که نشانه ی خودکشی بود پیدا نکرد، به همین دلیل مرگ او همچنان یک معمای حل ناشده باقی مانده است، او توسط چه کسی به قتل رسیده است؟
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان