انتشار یک مجموعه داستان به همراه دو کتاب شعر

مجموعه داستان «من هنوز بیدارم» به همراه مجموعه شعرهای «دُچار» و «برسد به استخوان‌هایت» به تازگی منتشر شده‌اند.

انتشار یک مجموعه داستان به همراه دو کتاب شعر

به گزارش ایسنا، مجموعه داستان «من هنوز بیدارم» نوشته مریم ایلخان در 117 صفحه، با شمارگان 550 نسخه و قیمت 12 هزار تومان در نشر مروارید عرضه شده است.

این مجموعه با این داستان‌ها همراه است: «من هنوز بیدارم»، «کار تُنک‌ها»، «پاسارگارد»، «قصه ماهی و آب»، «دست‌هایش، چشم‌هایش، ...»، «SMS»، «سینه خالیِ بهادر»، «بعضی قصه‌ها این جوری تمام می‌شوند»، «پدر»، «پرنده‌های قفسی»، «کلاغ»، «مثل این چند شب»، «سورپریز»، «مگه من آدم نیستم؟»، «خاله فرح و شمعدانی‌ها» و «آخر دنیا».

در نوشته پشت جلد کتاب بخشی از داستان «بعضی‌ قصه‌ها این‌جوری تمام می‌شوند» آمده است: گفته بود «آفتاب دوای افسردگیه». از آن روز، هر صبح که آفتاب می‌افتاد این‌جا روی تخت، این جمله فراموش‌نشدنی‌اش توی سرم زنگ می‌زد... و من چشم‌ها را می‌بستم. آفتاب صورتم را گرم می‌کرد. یک دست را می‌گذاشتم روی شکمم و دست دیگر را می‌کشیدم روی تخت و هر صبح به هر دو جای خالی، صبح به‌خیر می‌گفتم. دوای افسردگیِ مامان برای من کاری نکرد، تا روزی که برای اولین‌بار  بعد از آن شبِ سیاه، با شنیدن یک جمله از کسی که همیشه کنارم بود و نبود، دلم تکان خورد...

همچنین مجموعه شعر «دُچار» از ایمان صفری در 81 صفحه با شمارگان 550 نسخه و قیمت 8000 تومان در نشر یاد شده راهی بازار شده است.

ایمان صفری در انتهای کتاب درباره خود و مجموعه شعر «دچار» می‌گوید: هرگز فکر نمی‌کردم سرنوشتم با شعر گره‌ بخورد، رویای من از نوجوانی، موسیقی و روزنامه‌نگاری بود اما از سال 74 با خواندن «هوای تازه» وارد شعر شدم و رویاهایم رنگ و بوی دیگری به خود گرفت. بی‌گمان احمد شاملو تأثیر شگرفی بر من و زندگی‌ام گذاشت. این تأثیر تا آنجا بود که من مدت‌ها به زبان او می‌نوشتم. اوایل دهه هشتاد بود که تلاش کردم از آن زبان فاصله بگیرم که نزدیک سه‌ سال طول کشید...

دُچار که به معنی مبتلا است در ادبیات کلاسیک دارای مفهوم تقریبا محدودی است اما در ادبیات مدرن می‌تواند چهره و معانی مختلفی به خود بگیرد، چرا که دستاورد مدرنیته چیزهایی به جز عشق کلاسیک بوده است.

تنهایی، بارزترین دستاورد مدرنیته است.

انسان مدرن، به خودی خود موجودی مبتلاست.

مبتلای به تنهایی، رنج و اندوه

چه کسی می‌تواند بگوید من تنها نیستم؟

می‌تواند بگوید دُچار یا مبتلا نیستم؟

حال، دفتری که ورق زده‌اید

زاییده‌ معاشقه‌ من با زبان پارسی‌ست.  

شعری از این مجموعه که در پشت جلد کتاب آمده است:

درخت‌ها هم

میوه‌های غمگینی می‌دهند

وقتی به تو فکر می‌کنند.

دیگر کتاب تازه منتشرشده در نشر مروارید، مجموعه شعر «برسد به استخوان‌هایت» از روزبه سوهانی است که در 87 صفحه با شمارگان 550 نسخه و قیمت 9000 تومان منتشر شده است.

این مجموعه شامل دو دفتر «پنج پرنده به آسمان اضافه خواهد شد» و «مثل شبانه‌ای از شاملو مثل بداهه‌ای از شهناز» است.

شعری از  مجموعه «برسد به استخوان‌هایت»:

روزی خواهد رسید

که مقابل تنم بایستی

و به ماهیانی که حروف نامت را لابه‌لای استخوان‌هایم می‌گردانند

نگاه‌ کنی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان