این روزها به دلیل آلودگی هوا، پوست همه‌ی ما نیاز به پاکسازی دارد، اما برای داشتن پوستی سالم و شاداب نیازی به انجام کارهای سخت و استفاده از محصولات گران‌قیمت پوستی نیست، فقط کافی است با انجام دادن این تکنیک‌های ساده و طبیعی، پوستی سبک و عاری از هرگونه آلودگی داشته باشید.

با استفاده از روغن نارگیل می‌توانید آلودگی و چربی‌های موجود در پوست را پاکسازی کرد. این روغن دارای خاصیت آنتی باکتریال بوده و هنگام استفاده از آن پوست را رطوبت‌رسانی کرده و منافذ مسدود شده توسط آلودگی را باز می‌کند.

طرز استفاده: مقدار کمی از روغن نارگیل (تقریبا به اندازه‌ی ¼ مقدارآن) را به آرامی روی پوست و به مدت 30 ثانیه ماساژ دهید. سپس حوله‌ی گرم را پوست خود قرار داده تا منافذ پوست باز شود. حدودا 15 تا 30 ثانیه صبر کنید و پوست خود را با استفاده از لیف و به آرامی بشویید.

پاکسازی پوست

پاکسازی با سرکه سیب

سرکه‌ی سیب با تنظیم سطح pH پوست، به از بین رفتن جوش‌های سرسیاه و جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوست کمک می‌کند. همچنین از خشکی و چربی زیاد پوست جلوگیری می‌کند. pH ایده‌آل برای پوست 5.5 است که سرکه‌ی سیب این میزان را در پوست شما به تعادل می‌رساند. استفاده از این تونر طبیعی را فراموش نکنید!

طرز استفاده: یک پیمانه سرکه‌ی سیب را با دو پیمانه آب مخلوط کنید. سپس پوست خود را بشویید و با استفاده از پنبه یا پد، سرکه را روی پوست بزنید. ممکن است در اولین استفاده، کمی پوستتان خشک شود که بهتر است از مرطوب کننده استفاده کنید.

پاکسازی پوست

پاکسازی با عسل و لیمو

ترکیب عسل و لیمو یکی از بهترین مرطوب کننده‌ها و ضدعفونی کننده‌های طبیعی است. اسیدسیتریک موجود در لیمو باکتری‌های عامل جوش را از بین برده و با استفاده از آنزیم‌های موجود، سلول‌های مرده‌ی پوست را پاکسازی می‌کند. عسل نیز به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدان و آنتی باکتریال، جوش زدن را متوقف کرده و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

طرز استفاده: دو قاشق چای‌خوری عسل را با یک قاشق آبلیموی تازه مخلوط کنید. سپس با استفاده از انگشتان دست ترکیب را روی پوست صورت و گردن خود ماساژ دهید. اجازه دهید تا ترکیب روی پوست بماند و خشک شود. سپس با آب گرم بشویید.

پاکسازی پوست

پاکسازی با ماست

ماست یک پاک کننده‌ی طبیعی پوست بوده و منبع غنی از پروتئین و لاکتیک اسید است. ترکیب این دو ماده‌ی سودمند به سم‌زدایی پوست کمک بسیاری می‌کند. همچنین سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین می‌برد و به کمک پروتئین موجود در آن منافذ پوست تنگ‌تر می‌شود. ماست همچنین به کاهش چین و چروک کمک و پوست را آبرسانی می‌کند.

طرز استفاده: ابتدا پوست خود را بشویید، سپس با کمک انگشتان خود یک لایه ماست را روی پوست ماساژ دهید. با این کار هرگونه آلودگی یا آرایش نیز پاک می‌شود. چند دقیقه صبر کید و با آب گرم و حوله پوست خود را بشویید.

پاکسازی پوست

پاکسازی با روغن زیتون

روغن زیتون یک مرطوب کننده‌ی طبیعی بوده و پوست را تغذیه می‌کند. این روغن سرشار از آنتی‌اکسیدان است که جذب رادیکال‌ها را کاهش می‌دهد و از التهاب و آفتاب سوختگی جلوگیری می‌کند.

طرز استفاده: با این روغن می‌توانید یک کرم شب مفید بسازید! ½ فنجان روغن زیتون، ½ فنجان سرکه و ¼ فنجان آب را با هم مخلوط کرده و روی پوست ماساژ دهید. با این کرم نقاط تیره‌ی پوست روشن شده و باکتری‌ها از برده و پوست را پاکسازی می‌کند.

پاکسازی پوست