پای شاه‌توت یکی از هیجان انگیز‌ترین انواع پای است که علاوه بر ظاهر جذاب، بسیار خوشمزه و خوش طعم است. شما می‌توانید این شیرینی که مناسب این فصل از سال است را تهیه و نوش جان کنید.

مواد لازم

آرد 3 و نیم پیمانه

کره 220 گرم

شکر 3 قاشق غذاخوری

نمک 1 قاشق چای‌خوری

آب سرد 5 قاشق غذاخوری

زرده تخم مرغ 2 عدد

آبلیمو 1 قاشق غذاخوری

شاه‌توت تازه و رسیده 500 گرم

شکر 1 پیمانه

زرده تخم مرغ 1 عدد

طرز تهیه

1- آرد را با شکر و نمک مخلوط کنید، کره را برای 10 دقیقه در فریز قرار دهید، سپس به تکه‌های کوچک برش بزنید و به آرد اضافه کنید و با نوک انگشتان دست مواد را با هم مخلوط کنید.

2- آب سرد، آبلیمو و تخم مرغ را داخل یک کاسه بریزید و با چنگال بزنید تا یک‌دست شوند؛ سپس کم کم به خمیر اضافه و مخلوط کنید تا خمیر آماده شود.

3- خمیر پای را روی یک سطح صاف قرار دهید و از اطراف به طرف مرکز خمیر جمع کنید و فشار دهید تا ذرات خمیر به هم بچسبند. این خمیر را زیاد ورز ندهید و فقط تا اندازه‌ای خمیر را ورز دهید که مواد با هم مخلوط شوند.

4- سپس خمیر را درون کیسه فریزر قرار دهید و برای 1 ساعت داخل یخچال بگذارید تا آماده شود.

5- خمیر را با یک وردنه باز کنید و کف قالب پخش کنید.

6- شاه‌توت را با شکر مخلوط کنید و روی خمیر بریزید.

7- مقداری از خمیر را با وردنه باز کنید و با یک چاقو یا پیتزا بر به صورت نوار‌های باریک برش دهید و حالت حصیری و یکی در میان روی پای بچینید. و روی آن با قلمو زرده تخم مرغ پخش کنید و شکر بپاشید.

8- پای آماده شده را به مدت 25-30 دقیقه داخل فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتی‌گراد گرم شده‌است قرار دهید تا روی آن طلایی شود و شاه‌توت‌ها بپزند.

9- پای را از فر در بیاورید و اجازه دهید خنک شود؛ سپس از قالب دربیاورید و برش بزنید.

نوش جان!