هوشمندانه زیستن، روشی برای زیستن در جهان ارتباطات

اگر شما در عرصه شبکه کار میکنید، شاید به راحتی بتوانید مفهوم یک تامین کننده کاردرست را درک کنید.

ایران شبکه

شبکه به روایت ایران شبکه

اگر شما در عرصه شبکه کار میکنید، شاید به راحتی بتوانید مفهوم یک تامین کننده کاردرست را درک کنید. داشتن یک تامین کننده کار درست مانند ایران شبکه به معنای کامل یعنی آنکه شما یک شرکت کاربلد را در زمینه تامین تجهیزات شبکه دارید. در این مقاله سعی در آن داریم که مفهوم شبکه را با روایت ایران شبکه بررسی کنیم. جایی که مفهوم ارتباطات برای فردا تعریف میشود.

 

خانه هوشمند، کلبه ای در دهکده ارتباطات

خانه هوشمند واژه جدیدی نیست، امروزه تقریبا کمتر خانه ای است که نتوان تجهیزات هوشمندی را در آن نیافت. خانه هوشمند امروزه مفهوم گسترده ای از فناوریهای ارتباطاتی را به خود اختصاص داده است و شرکتهایی زیادی از جمله ایران شبکه به ارائه محصولات و خدمات گسترده ای در این زمینه پرداخته اند.

خانه هوشمند مرزهای نامعلومی دارد، به این جهت که واقعا درک این که چه فناوری را میتوان جزو فناوریهای خانه هوشمند در نظر گرفت، مشکل است. اما عرف قالب آن است که هر خانه ای که با مجموعه ای از سوئیچها، تجهیزات شبکه، و فناوریهای مشابه کنترل شود، در زمره خانه های هوشمند قرار میگیرند.

 

مودمها، دروازه ورود به شهره ممنوعه ارتباطات

یکی از مهمترین نکته ها برای ایجاد یک خانه هوشمند، مودمها هستند، مودمها در واقع دروازه ورود به جهان هوشمند اینترنت هستند. اکنون مودمها قدرت زیادی پیدا کرده ند و انواع مختلفی از مودمها مانند مودم ADSL و یا مودم VDSL را در هر جایی و در خانه ای میتوانید بیابید.

ایران شبکه

ما برای این مقاله به سراغ یکی از سایتهای عرضه کننده تجهیزات خانه هوشمند و شبکه میرویم و به بررسی فناوریهای میپردازیم که اکنون در بازار ایران یافت میشود. برای این کار ما به سراغ سایت ایران شبکه میرویم.

این سایت مملو از کالاها و تجهیزات قابل به کارگیری در زمینه شبکه است که به راحتی میتوانند تعریف ما از فناوریهای شبکه و خانه هوشمند را نه تنها در بازار ایران بلکه در بازار جهانی را کامل کند.

ایران شبکه

گفتیم که دروازه ورود ما به دنیا شبکه جهانی و اینترنت مودمها هستند. مودم خوب یعنی همه چیز! در واقع هست و نیست شما در اینترنت را یک مودم خوب تعریف میکند. اگر شما یک کاربر خانگی باشید، داشتن یک مودم ADSL با چهار پورت اترنت، یک ارتباط عالی برای ارتباط با شبکه اینترنت را در اختیار شما میگذارد. اما مودمهای ADSL محدود به یک شکل نیستند. اگر شما در یک شرکت کوچک باشید طبیعتا شما به درگاه بزرگتر و پرسرعت تری نیاز دارید. اگر به سراغ سربرگ مودم ها در سایت ایران شبکه برویم، میتوانیم انواع مودم ADSL و مودمهای VDSL را ببنیم. حجم این کالاها و تنوع آنها به قدری زیادی است که امکان برشمردن آنها در این مقاله مقدور نیست. اما خوبی سایت ایران شبکه آن است که تقریبا برای تمام مودمهای ADSL توضیحی را ارائه داده است و خریداران این دسته ازمودمها به راحتی میتوانند از میان تمام مودمهای ADSL یک مورد مناسب را بر حسب سرعت، تعداد مصرف کننده و همچنین سرعت مورد نظر را انتخاب کنند.

خوبی فروشگاه اینترنتی ایران شبکه آن است که به شما امکان مقایسه کردن مودمهای ADSL را نیز میدهد و این انتخاب و خرید را راحتتر میکند. تمام آنچه که برای مودمهای ADSL در سایت ایران شبکه گفتیم درباره مودهای VDSL نیز صادق است. با این تفاوت که VDSLها کارکردها و قدرتها و ظرفیتهای متفاوت تر از ADSL را به کاربران شبکه ارائه میدهند که خوب در مقاله های بعدی به صورت تخصصی به تفاوتها و این قابلیتها خواهیم پرداخت. بازهم به این نکته اصرار داریم که انتخاب یک مودم درست یعنی همه چیز!!

 

کارت شبکه، قایقی برای دریای بزرگ شبکه

بعد از انتخاب مودم مناسب در فروشگاه اینترنتی ایران شبکه، باید به سراغ کارت شبکه مناسب برویم.

کارت شبکه ایران شبکه

کارت شبکه ابزارکی است که به راحتی به رایانه و یا تجهیزات دیگر متصل میشود وامکان اتصال به مودمها و یا سوئیچهای شبکه را مهیا میکند. اکنون در بخش کارتهای شبکه فروشگاه اینترنتی ایران شبکه این امکان را دارید که از میان حجم انبوهی از کارتهای شبکه، یک نمونه مناسب را انتخاب کنید، اکنون سیستم کارت شبکه توسعه زیادی یافته است. از نوع نصب شوند برروی مادربرد گرفته تا فلاشهایی که به راحتی به پورت USB نصب میگردد همه و همه امکانات بی نظیری را به کاربران شبکه میدهند.

فروشگاه اینترنتی ایران شبکه به مانند بخش مودمها نیز این امکان را به وجود آورده است که بتوانید به راحتی از میان انبوهی از کارتهای شبکه با ظرفیتها و قابلیتهای متنوع مورد خوبی را انتخاب کرده و یا آنکه کارتهای شبکه گوناگونی را با همدیگر مقایسه کنید.

خوب اکنون که تکلیفمان را با مودم و کارت شبکه مشخص کردیم، باید برویم در پشت صحنه!!

 

سوئیچها، روح پنهان یک شبکه

سوییچ ایران شبکه

سرزمین پنهان سوئیچها!! سوئیچ یعنی شبکه!! هر آنچه را که تا کنون درباره خانه هوشمند، مودم و کارت گرافیک گفته ایم را اصلا نمیتوان بدون سوئیچها تصور کرد. سوئیچ درواقع جایی است که هرچیزی که ما از دنیایی شبکه میدانیم در آن اتفاق می افتد.

سوئیچهای دارای پورتها، ظرفیتها، قابلیتها و سرعتهای متنوعی هستند. به عنوان یک کارشناس علوم رایانه و شبکه میتوانم بگویم هیچ دو سوئیچی مثل هم در یک شبکه قرار نمیگیرند!!! و انتخاب سوئیچ مناسب نیز کار حرفه ای است.

در انتخاب سوئیچ اگر ابزار مناسب انتخاب را در اختیار نداشته باشیم، امکان انتخاب مناسب سوئیچ را هم نخواهیم داشت. فروشگاه اینترنتی ایران شبکه، امکان انتخاب مناسب سوئیچ را فراهم آورده است. در اینجا هم ایران شبکه هم از نظر تنوع سوئیچها و هم از نظر امکان مقایسه و غیره تمام آنچه که کاربران نیاز داشتند را ارائه کرده است.

ذخیره سازی کردن و یا نکردن! مسئله اینست!!

خوب کم کم ابعاد بیشتری از هوشمند سازی را درک کردیم. این خانه هوشمند ما برای رفتن به مرحله بعد نیازمند حافظه است. یک حافظه خوب برای ذخیره سازی هرآنچیزی که شما میخواهید.

 

ذخیره سازی با ایمنی کامل و سرعت بازیابی مناسب یک ضرورت است.

امروزه حجم ذخیره سازی به شدت افزایش پیدا کرده است. اکنون امنیت سخت افزاری و نرم افزار و موضوع ذخیره سازی یکی از اصلی ترین دلمشغولیهای اهالی شبکه است. بدون داشن یک زیرساخت ذخیره سازی مناسب، تقریبا هر چیزی در شبکه محکوم به شکست است. فروشگاه اینترنتی ایران شبکه تعداد مناسبی از ابزارهای ذخیره سازی را ارائه کرده است. که مانند آنچه که تا کنون گفته شده است قابلیت مقایسه و انتخاب راحتتر را در اختیار کاربران برای انتخاب ذخیره سازی قرارگرفته است.

شبکه شهر فرنگی است که هزاران قطعه در آن ساخته میشود و گشت کوتاهی در آن نمی تواند که شما را به شناخت کاملی از آن برساند.

در این مقاله و در فروشگاه اینترنتی ایران شبکه تجهیزات گسترده دیگری مانند دوربینهای شبکه، حسگرها، VOIPها در اندازه ها، قابلیتها و سرعتهای گوناگونی عرضه شده است.

در مقاله های آینده باید هر کدام از این موارد را به دقت کالبد شکافی کنیم و درباره هر کدام از آنها به دقت و تشریح بیشتری توضیح دهیم.

 

آنچه در ادامه خواهد آمد

فروشگاه اینترنتی ایران شبکه مجموعه ای گسترده از تجهیزات شبکه ای اعم از مودم ها، کارتهای شبکه، سوئیچها، ذخیره سازها و غیره را فراهم آورده است و جزو شرکتهای پیشگام در زمینه خانه هوشمند است و در این مقاله فرصت بررسی بسیاری از کالاها، به صورت تفصیلی تر مهیا نگردید در آینده انشا الله با دقت و حوصله و زمان بیشتری به کالبد شکافی این تجهیزات شبکه که در فروشگاه اینترنتی ایران شبکه عرضه شده است خواهیم پرداخت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان