ناصر رییسی فر در گفتگو با خبرنگار مهر با رد این موضوع که میزان تبخیر گازهای موجود در بنزین یورو 4 از یورو 2 بیشتر است، گفت: این موضوع که میزان تبخیر گاز انباشت شده در بنزین نسبت به گذشته افزایش یافته است را تایید می کنم اما اینکه بگوییم میزان تبخیر بنزین یورو 4 نسبت به یورو 2 بیشتر است، علمی و دقیق نیست.
وی ادامه داد: این میزان تبخیر در گذشته نیز وجود داشت و همان طور که می دانید میزان تبخیر این گاز انباشت شده در بنزین در فصل گرم سال بیش از فصل سرد سال است، اما در گذشته این میزان به نحوی بود که یکدیگر را همپوشانی میکردند. اما میزان تبخیر نسبت به گذشته افزایش یافته است. این موضوع باعث زیان جایگاهداران شده و مردم نیز تا حدودی از آن متضرر می شوند.
این مقام مسوول با تاکید بر اینکه سیستم جدید سوختگیری در جایگاه های سوخت به هیچ عنوان اجازه ورود هوا به درون باک را نمی دهد، تصریح کرد: زمانی که باک را باز می کنند هوایی از آن خارج می شود که در حقیقت مربوط به تبخیر گازهای انباشت شده در بنزین است.
طبق گفته رییسی فر، این تبخیر گازهای انباشت شده در بنزین موجب می شود که میزان پرداختی جایگاه داران سوخت در زمان تحویل بار نسبت به فروش محموله رقم متمایزی باشد. به طور مثال جایگاه دار هزینه خرید 32200 لیتر بنزین در روز را می دهد، در حالی که به دلیل تبخیر زیاد تنها 31 هزار و 800 لیتر آن به فروش می رسد. این اختلاف منجر به افزایش هزینه ها و کاهش درآمد جایگاه داران میشود.
رییس کانون کارفرمایان جایگاه های سوخت کشور با بیان اینکه هزینه های جایگاه داران همواره بیش از درآمدشان بوده است، تصریح کرد: 70 درصد جایگاه هایی که میزان فروش شان کم است، درآمد و هزینه هایشان متوازن نیست. این در حالی است که میزان دریافت کارمزد آنها تنها 3.5 درصد نرخ بنزین است که آن هم با تاخیر و مشکلات خاص خود پرداخت می شود.