جاذبه گردشگری جدید دوبی؛ یک قاب عکس غول‌پیکر طلایی و درخشنده

شهر قدیمی و جدید دوبی را از دریچه این قاب ببینید.

جاذبه گردشگری جدید دوبی؛ یک قاب عکس غول‌پیکر طلایی و درخشنده

شهر قدیمی و جدید دوبی را از دریچه این قاب ببینید.

شهر دوبی مهد بسیاری از معماری‌های مبتکرانه دنیاست اما جدیدترین سازه آسمانخراش دوبی که به تازگی افتتاح شده است یکی از زیباترین و چشم‌نوازترین آنها به شمار می‌رود.

قاب دوبی (Dubai Frame)، که “بزرگترین قاب عکس دنیا” هم نامیده می‌شود، یک سازه مستطیل‌شکل است که 150 متر ارتفاع دارد و شکل منحصربه‌فرد و بی‌نظیرش نماهایی شگفت‌انگیز از خط افق را به تصویر می‌کشد. این قاب عکس سر به ‌فلک کشیده مانند یک قاب عکس واقعی بزرگ برج خلیفه را که یکی از نمادهای دوبی است در دل خود جای می‌دهد.

سازه جدید دوبی یکی از جدیدترین طراحی‌ها را در میان مجموعه معماری‌های افتخارآمیز این شهر دارد. اما از جهاتی نیز می‌توان شروع این پروژه را با مشکلاتی همراه دانست. به گفته برخی منابع، طراحی این سازه عظیم‌الجثه به سرقت رفته است و در واقع طرح پروژه قاب دوبی دزدی است!

یکی از روزنامه‌های انگلیسی قاب دوبی را بهترین جذابیت گردشگری سال 2017 خواند. این قاب عکس زرین در پارک زابیل واقع شده است و نمایی از دوبی قدیم و دوبی جدید را از هر سو به نمایش می‌گذارد.

عرض قاب دوبی 93 متر و ارتفاعش 150 متر است. این سازه با ظاهر قاب‌مانندش از یک سو ساختمان‌ها و آسمانخرا‌ش‌های مدرنی شامل برج‌های امارات و برج خلیفه را نشان دهد و از سوی دیگر بخش‌های قدیمی‌تر شهر دوبی مانند دیره، ام حراره و الکرامه را در بطن خود جای می‌دهد.

حقایقی در مورد قاب دوبی که شاید نمی‌دانستید…

  • قاب دوبی 150 متر ارتفاع و 93 متر عرض دارد.
  • دو برج با یک پل به وسعت 100 متر مکعب به هم متصل می‌شوند. این پل یک پنل شیشه‌ایی 25 متری در میانه خود دارد که نمای 360 درجه شگفت‌انگیزی را ارائه می‌دهد.
  • طراحی این قاب را مهندس معماری به نام فرناندو دونیس بر عهده گرفته که برنده جایزه شده است. او طراح برج‌های مشهور پورشه و رنسانس دوبی نیز بوده است.
  • طراحی بیرونی قاب با الهام از لوگوی نمایشگاه 2020 (Expo 2020) ساخته شده است.
  • در طبقه همکف این قاب یک موزه واقع شده است که تحولات دوبی را از یک روستای صید ماهی به یک کلان‌شهر نشان می‌دهد.
  • پیش‌بینی می‌شود این قاب درست مانند برج خلیفه و برج العرب یکی از جذابیت‌های گردشگری این شهر محسوب شود.
  • هزینه ساخت این پروژه 160 میلیون دینار شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان