مقصر اصلی تجمع اعتراضی مشتریان اطلس‌خودرو مقابل شوروم مرکزی کیست؟

چند روز پیش بعضی از مشتریان اطلس خودرو که اعتراض به شرایط اخیر فروش این شرکت داشتند، مقابل شوروم مرکزی جمع شده بودند و روز چهارشنبه مجددا این مشتریان مقابل شوروم مرکزی جمع شدند و با نیروهای حراست این شرکت مواجه شدند

چند روز پیش بعضی از مشتریان اطلس خودرو که اعتراض به شرایط اخیر فروش این شرکت داشتند، مقابل شوروم مرکزی جمع شده بودند و روز چهارشنبه مجددا این مشتریان مقابل شوروم مرکزی جمع شدند و با نیروهای حراست این شرکت مواجه شدند.
ماجرا به خرید خودروی کیا اسپورتیج برمی‌گردد. حدود مردادماه بود که اطلس خودرو اقدام به ارسال دعوت‌نامه برای تکمیل وجه مشتریانی کرد که نسل جدید کیا اسپورتیج را خریداری کرده بودند. قیمت قطعی این خودرو در آن زمان حدود 199 میلیون تومان بوده است. اما متاسفانه ثبت سفارش برای چند ماه بعد از این تکمیل وجه بسته ماند و قوانین واردات خودرو تغییر کرد و قیمت تمام شده برای شرکت تغییر کرد و در زمان تحویل این خودروها به مشتریان حتی حال بعد از چند ماه تغییر، اطلس خودرو طلب رقمی در حدود 280 میلیون را برای تحویل خودرو کرده است.
این موضوع دو وجه دارد. اولین مقصر را باید دولت بدانیم که یک شبه و بدون اطلاع قبلی ثبت سفارش خودرو را می‌بندد و پس از ماه‌ها بلاتکلیفی، قوانین را به صورت عجیبی تغییر می‌دهد و باعث می‌شود تا آشوبی در بازار خودروهای وارداتی ایجاد شود و افزایش قیمت ناگهانی برای بسیاری از خودروها اتفاق بیافتد.

اعتراض مردم به اطلس خودرو

اعتراض مردم به اطلس خودرو

اما مقصر دوم را باید اطلس خودرو بدانیم، که در زمان بسته بودن ثبت سفارش، خودرویی را با قیمت قطعی فروخته که هنوز ترخیص هم نشده بود. شاید به امید اینکه در همان روزها ثبت سفارش مجددا باز شود اما اتفاقی دیگر و شبیه سونامی در بازار وارداتی‌ها اتفاق افتاد.
اما این وسط مشتریانی قرار دارند که در دستشان قرارداد با اطلس خودرو و تعهد داخل آن است و مقصر اصلی هر طرف که باشد، این مشتریان دستشان از همه جا کوتاه است. قطعا رفتار زننده و و طلبکارانه با مشتریان اشتباه است. این مشکل برای شرکت‌های دیگری چون نگین خودرو و کرمان موتور نیز اتفاق افتاده و هر کدام عکس‌العمل متفاوتی داشته‌اند که شاید بهترین آن‌ها را باید کرمان‌موتور بدانیم که بعد از گذشت تاخیر د تحویل خودروها، ضرر را برای کسب رضایت مشتریان به جان خرید و خودروها را با قیمت قطعی قبلی تحویل داد. درست است که در این شرایط ضرر زیادی به گردن کرمان‌موتور افتاد اما رضایت مشتری مقدم بر آن‌ها بود.
امیدواریم در هر صورت اطلس خودرو نه تنها واکنشی به این تجمع‌ها و وضعیت قراردادها نشان دهد، بلکه تحت هر شرایطی با روی خوش با مردم صحبت کند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان