جهاد؛ مسیری که انسان را به خدا می‎‌رساند

فصل پائیز تمام نشده صحبت عملیات جدید بین بچه‌های بسیجی شروع شد؛ حسین با شنیدن این خبر دوباره هوای رفتن به سرش زده بود پس مدرسه را با صدها بهانه و خواهش تحویل داده و شتابان رهسپار جبهه جنوب کشور شد.

جهاد؛ مسیری که انسان را به خدا می‎‌رساند

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، شهید محمد حسین تجلی چهارم خرداد سال 1341 در یکی از محله‌های قدیمی شهرستان زنجان چشم به جهان گشود و با آغاز انقلاب اسلامی به صف انقلابیون پیوست .

محمدحسین با تشکیل جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام(ره) در لباس جهادگری پر تلاش و مخلص طی سال‌های 1358 و 1359 در راستای خدمت به روستائیان محروم و مستضعف به منطقه اعزام شد .

اما با شروع جنگ تحمیلی وی نیز همچون جوانان و نوجوانان غیرتمند که عاشق امام و انقلاب بودند با پیوستن به یگان‌های پشتیبانی جهاد سازندگی زنجان روانه میدان جهاد شدند و با افتخار و شجاعت در تمام مراحل عملیات‌ افتخارآفرین بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر حضور فعال داشت .

محمد حسین به قدری عاشق تعلیم و تربیت بود که وقتی از جبهه بازمی‌گشت، بلافاصله وارد آموزش و پرورش استان زنجان شده و سال 1362 در روستای قره‌بلاغ زنجان به عنوان معلم مشغول تدریس شد .

شهید تجلی سال 1364 در دانشگاه تربیت معلم تهران پذیرفته شده و همزمان با تحصیل در آموزش و پرورش منطقه 16 تهران مشغول به کار می‌شود، با شروع عملیات کربلای پنچ در اسفند ماه سال 1365 دوباره کار و تحصیل را رها کرده و عازم جبهه شده در چهارم اسفند ماه سال 65 در عملیات کربلای پنج در شلمچه به شهادت می‌رسد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان