بررسی و مشخصات فنی تویوتا کرولا ۲۰۱۸ ، آخرین مدل پرفروشترین خودروی تاریخ

تویوتا کرولا ۲۰۱۸ خودرویی است در کلاس سدان سایز کوچک شهری (Compact Sedan). در این نوشته به معرفی، بررسی، مرور مشخصات و قیمت و رقبای این خودروی ارزان‌قیمت و کم مصرف خواهیم پرداخت.

تویوتا کرولا 2018

تویوتا کرولا 2018 خودرویی است در کلاس سدان سایز کوچک شهری (Compact Sedan). در این نوشته به معرفی، بررسی، مرور مشخصات و قیمت و رقبای این خودروی ارزان‌قیمت و کم مصرف خواهیم پرداخت.

تویوتا کرولا (Toyota Corolla) به عنوان پرفروشترین خودروی تاریخ، سالیان سال است که در خط تولید این شرکت ژاپنی قرار دارد. این خودرو اولین بار در سال 1966 میلادی راهی بازارهای جهانی شد و از آن پس توانست نام خود را به عنوان یکی از بهترین و پرفروشترین خودروهای جهان مطرح کند. تویوتا کرولا توانست با فروشی در حدود 43 میلیون دستگاه، لقب پرفروشترین خودروی تاریخ را به خود اختصاص داده و در جایگاهی بالاتر از فولکس واگن بیتل (Volkswagen Beetle) قرار گیرد.

تویوتا کرولا 2018

با توجه به قیمت پایین و اطمینان رانندگی، این خودرو هنوز هم به عنوان یکی از بهترین سدان های کوچک شهری مطرح بوده و به همین دلیل این رقم روز به روز افزایش می‌یابد. کرولا تا سال 1991 در کلاس بدنه خودروهای فوق کوچک شهری (Subcompact Sedan) قرار می‌گرفت.

از سال 1991 و نسل هفتم با افزایش در ابعاد و فاصله دو محور عقبی و جلویی، این اتومبیل ارزان و کم مصرف با یک پله صعود، در رده خودروهای کوچک شهری (Compact Sedan) حاضر گردید. تویوتا کرولا یا کورولا تا کنون در 11 نسل مختلف تولید شده و آخرین نسل آن از سال 2012 میلادی در خط تولید این شرکت ژاپنی قرار دارد.

تویوتا کرولا یا کورولا 2018

تویوتا کرولا 2018 متعلق به نسل یازدهم این خودرو بوده و مانند تمامی پیشینیان خود، به طور اتوماتیک به عنوان یکی از اولین گزینه‌ها در رده خودروهای اقتصادی ارزان قیمت با مصرف سوخت پایین شناخته می شود. این خودروی سدان کوچک سال گذشته مورد یک فیس لیفت (Facelift یا ایجاد تغییرات بدون تغییر در ساختار کلی مانند شاسی و زبان طراحی بدنه) قرار گرفت و برای سال جدید با امکانات و تجهیزاتی مدرن‌ به رقابت با حریفانی مانند هوندا سیویک (Honda Civic) و مزدا 3 خواهد پرداخت.

اما باید به یک نکته مهم توجه کرد: هرچند این سدان کوچک ژاپنی که با کد E170 در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد، هنوز از بهترین سدان‌های شهری به حساب می آید اما؛ حریفانی مانند شورولت کروز (Chevrolet Cruze)، هیوندای النترا (Hyundai Elantra)، کیا فورته (Kia Forte که در بازار ایران با نام سراتو شناخته می شود) و به خصوص هوندا سیویک جدید و مزدا 3 با تکیه بر طراحی فوق العاده زیباتر و فهرست امکانات پر و پیمان‌تر و عملکرد قدرتمندتر موتور و پیشرانه و همچنین کیفیت ساخت بالاتر ، نمونه‌هایی بسیار مناسب و جایگزین به حساب خواهند آمد.

بیشتر بخوانید:

تجهیزات و امکانات جدید برای مدل سال 2018

به دلیل اعمال تغییرات کلی در فهرست امکانات این خودرو به مناسبت سالگرد 50 سالگی در سال 2017، تویوتا کرولا 2018 تقریبا بدون هیچگونه تغییر خاصی برای سال جدید راهی بازار خودروهای سدان سایز کوچک شده است.

نقاط قوت

  • فضای کافی داخل کابین
  • صندلی‌های عقبی و ردیف دوم جادار مناسب برای سرنشینان بزرگسال
  • مصرف سوخت مناسب به خصوص در تیپ Eco
  • امکانات و تجهیزات استاندارد کمکی رانندگی و سیستم‌های پیشگیری از وقوع تصادف مدرن در تمامی تیپ‌ها
  • رانندگی نرم و آرام
  • اطمینان فوق العاده به دلیل حفظ کیفیت و افزایش خدمات در طول بیش از 5 دهه
  • قیمت پایین

نقاط ضعف

  • کیفیت نسبتا پایین ساخت کابین
  • استفاده از موارد اولیه ارزان‌قیمت در اتاق
  • قدرت پایین موتور و پیشرانه حتی در مقایسه با خودروهای کلاس بدنه سدان فوق کوچک
  • رانندگی خسته کننده و بدون هیجان
  • شتاب اولیه پایین و قرار گرفتن در رده خودروهای کند بازار
  • کیفیت پایین دیسک‌های ترمز عقب در تیپ‌های پایه

ابعاد

ابعاد تویوتا کرولا 2018 طولی در حدود 4.651 میلیمتر، پهنایی در حدود 1.775 میلیمتر، ارتفاعی در حدود 1.455 میلیمتر، فاصله دو محور عقب و جلویی در حدود 2.700 میلیمتر داشته و در حالت پایه با وزنی در حدود 1.3 تن، یک نمونه کوچک و سبک وزن به حساب می آید؛ هرچند در دو دهه گذشته ابعاد این خودرو بزرگ‌تر نسلهای اولیه و میانی شده است.

تویوتا کرولا 2018

برای درک بهتر می‌توان این سدان کوچک بسیار پرفروش و موفق ژاپنی را با نمونه‌هایی مانند سراتو مونتاژی سایپا با طولی در حدود 4.530 میلیمتر، پهنای 1.775 میلیمتر، ارتفاع 1.460 میلیمتر و فاصله دو محور عقب و جلوی 2.560 میلیمتر، هیوندای النترا با طولی در حدود 4.570 میلیمتر، پهنای 1.800 میلیمتر و ارتفاع 1.450 میلیمتر و یا مزدا 3 مونتاژی گروه بهمن نسل قدیم موجود در ایران با طولی در حدود 4.580 میلیمتر، پهنای 1.755 میلیمتر و ارتفاع 1.470 میلیمتر مقایسه نمود.

بیشتر بخوانید: مروری بر بهترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2018

طراحی ظاهری

تویوتا پس از طراحی بسیار محتاطانه و تقریبا زشت کورولا در نسل‌های جدید تا سال 2012، زبان طراحی جدیدی را برای تولیدات خود پیش گرفت. نمونه E170 بازارهای جهانی این خودرو، نسبتا زیباتر از مدل‌های نسل قبلی بوده ولی با وجود پیشرفت و بهینه سازی، هنوز از لحاظ ظاهری در مقامی پس از رقبای مدرن و جذاب خود مانند کیا سراتو، هیوندای النترا، مزدا 3 و هوندا سیویک قرار می‌گیرد.

تویوتا کرولا 2018

چراغ‌های جلویی بسیار باریک و کشیده بوده و در کنار جلوپنجره فوق العاده کم ارتفاع، هرچند در هنگام نبود نور و روشن بودن، ظاهری مرموز را برای این خودرو رقم می‌زنند، اما هنوز هم جذابیتی در حد و اندازه های رقبای آسیایی خود ندارد. ورودی های اصلی هوا بزرگ بوده و بخش پایینی سپر جلویی را پر می کنند. چراغ‌های روشنایی در روز نیز آرایشی عمودی داشته و طراحی هماهنگی با سایر بخش‌ها دارند.

نمای کناری نیز ساده و بدون هیجان بوده و خطوط جانبی با کمترین شیب ممکن در طول خودرو امتداد می‌یابند. چراغ‌های عقبی نیز هرچند سال گذشته به همراه نمای جلویی و چراغ‌ها مورد بهینه سازی قرار گرفتند، اما هنوز هم با استفاده از حالتی منحنی و سپر عقبی نسبتا تخت، نمایی ساده اما قابل قبول ولی کم جذابیت را برای این خودرو رقم می زنند.

در مجموع همانطور که اشاره شد، با وجود اینکه تویوتا کرولا 2018 از ظاهری بهتر از نسل‌های قبلی خود برخوردار شده، اما با توجه به طراحی زیباتر رقبا، از لحاظ طراحی خارجی مکانی در میانه‌های جدول را به خود اختصاص می دهد.

طراحی داخلی و کابین

کابین تویوتا کورولا 2018 نیز مانند بدنه آن از طراحی ساده ولی نسبتا زیبایی سود می‌برد. داشبورد حالتی تقریبا تخت داشته و صفحه نمایش اصلی و نمایشگرهای پشت آمپر با نمایی جدید، ظاهری مدرن و به‌روز به خود گرفته است. فرمان نیز سه شاخه و استاندارد بوده که به همراه دکمه‌های کنترلی سیستم صوتی و کنترل سرعت و پاسخگویی تلفن، هماهنگی کافی با نحوه عملکرد کند خودرو دارد.

بخش پشت آمپر نیز از دو دایره بزرگ برای نمایش اطلاعات موتور و بخش میانی دیجیتال به منظور اطلاع رسانی و درج پارامترهای مربوط پرداخته که با ظاهری مناسب، هماهنگی کافی با نحوه حرکت و شتابگیری دارد. اما استفاده ار مواد اولیه با کیفیت پایین و استفاده از پلاستیک‌های سخت، نمایی کم ارزش و بی کیفیت را رقم زده که هیچ‌گونه هماهنگی با سابقه این خودرو نداشته ولی با توجه به مبلغ پایه پایین تویوتا کرولا 2018 و بهره گیری از امکانات پایه بالاتر نسبتا به رقبا، امری اجتناب ناپذیر به شمار می‌آید.

فضای داخلی رقمی در حدود 2.700 لیتر بوده و با توجه به فاصله بیشتر دو محور عقبی و جلویی نسبت به رقبا، محیطی نسبتا دلباز برای یک خودروی سدان کوچک شهری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. فضای موجود برای محفظه بار و صندوق عقب نیز رقمی در حدود 368 لیتر بوده که رقمی متوسط رو به بالا در این کلاس به حساب می آید.

تویوتا کرولا 2018

موتور و پیشرانه

برای تویوتا کرولا 2018 دو پیشرانه کوچک تنفس طبیعی در نظر گرفته شده که مصرفی سوختی پایین را از خود به نمایش می گذارند. موتورهای موجود برای این سدان کوچک، پرفروش و ارزان‌قیمت ژاپنی عبارتند از:

  1. موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری استاندارد
  2. موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری اکو (Eco)

موتوز 4 سیلندر 1.8 لیتری پایه

این پیشرانه متشکل از یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه DOHC کوچک 1.8 لیتری با بلوک آلومینیومی است. این موتور با حجم دقیق 1.798 سی سی توانایی تولید نیرویی در حدود 132 اسب بخار در دور موتور 6.100 دور در دقیقه را داشته و حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز برابر با 128 پاوند بر فوت (معادل 174 نیوتون متر) بوده که در دور 4.400 دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می‌گیرد.

تویوتا کرولا 2018

نیروی تولیدی نیز توسط یک جعبه دنده اتوماتیک CVT با قابلیت شبیه سازی تعویض دنده به صورت استاندارد و یا 6 سرعته دستی سفارشی در تیپ‌های بالاتر به چرخ‌های جلویی (FWD) منتقل شده و این خودرو را در جمع کندترین نمونه‌های این کلاس بدنه قرار می‌دهد. این موتور در تمامی تیپ‌های تویوتا کورولا 2018 موجود بوده و تنها تیپ LE Eco از یک پیشرانه متفاوت نیرو می‌گیرد.

عملکرد و شتاب اولیه

همانطور که اشاره شد، قدرت پایین پیشرانه یکی از نقاط ضعف تویوتا کرولا 2018 به حساب می‌آید. با استفاده از این پیشرانه، سدان کوچک و ارزان‌قیمت ژاپنی با زمانی در حدود 9.7 ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعتی در حدود 111 مایل در ساعت (معادل 178 کیلومتر در ساعت) عملکردی شبیه به یک لاک پشت را در بین خودروهای مدرن امروزی از خود به نمایش می‌گذارد.

مصرف سوخت

تویوتا کرولا 2018 با استفاده از موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری پایه و استفاده از جعبه دنده CVT توانایی پیمودن مسیری به طول 28 مایل با هر گالن سوخت (معادل 8.4 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 36 مایل با هر گالن سوخت (معادل 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 32 مایل با هر گالن سوخت (معادل 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر) به صورت ترکیبی و میانگین را داشته که این خودرو را در بین کم مصرف‌های موجود در بازار و در حد اندازه‌های رقبایی مانند مزدا 3 و هوندا سیویک قرار می‌دهد.

این اعداد در صورت استفاده از جعبه دنده 6 سرعته دستی متفاوت بوده و مصرف سوخت تویوتا کرولا 2018 به ارقام 27 و 35 و 30 مایل با هر گالن سوخت (معادل 8.7 و 6.7 و 7.8 لیتر) در هر 100 کیلومتر مسیر شهری، بزرگراهی و میانگین افزایش خواهد یافت. میزان تولید آلاینده CO2 بسیار پایین و کسب عنوان Ultra Low Emission Vehicle II (ULEV-II) در رده خودروهای دوستدار محیط زیست قرار می‌گیرد.

موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری تویوتا کرولا تیپ اکو

این موتور، در تویوتا کورولا 2018 تیپ LE Eco نصب شده و یک نمونه بهینه سازی شده از پیشرانه پایه به حساب می‌آید. این موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ DOHC خطی 1.8 لیتری به حجم دقیق 1.798 سی سی و با استفاده از سوپاپ‌های Valvematic، توانایی تولید نیرویی برابر با 140 اسب بخار در دور موتور 6.100 دور در دقیقه را داشته و حداکثر گشتاور تولیدی 126 پاوند بر فوت (معادل 171 نیوتون متر) از دور 4.000 دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می‌گیرد. نیروی تولیدی نیز تنها توسط جعبه دنده CVT به چرخ‌های جلویی انتقال پیدا می‌کند.

تویوتا کرولا 2018

عملکرد و شتاب اولیه

میزان قدرت و توان تولیدی این پیشرانه نیز نسبتا مشابه با موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری پایه بوده و تویوتا کرولا 2018 تیپ LE Eco نیز با شتاب اولیه‌ای در حدود 9.6 ثانیه و حداکثر سرعت 111 مایل در ساعت (معادل 178 کیلومتر در ساعت) یک نمونه کند به حساب می‌آید.

مصرف سوخت

با توجه به استفاده از تکنولوژی زمان بندی متغیر سوپاپ‌های این شرکت با نام Valvematic مصرف سوخت نسبت به نمونه‌های پایه کاهش چشمگیری داشته و تویوتا کرولا 2018 تیپ اکو توانایی پیمودن مسیری به طول 30 مایل با هر گالن سوخت (معادل 7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری و 40 مایل با هر گالن سوخت (معادل 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیری بزرگراهی، با مصرف میانگین 34 مایل با هر گالن سوخت (معادل 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر)، نام خود را علاوه بر پرفروشترین خودروی جهان به عنوان یکی از کم مصرف ترین خودروهای بنزینی حال حاضر نیز مطرح نموده و در این بخش رقبای اصلی خود را پشت سر می‌گذارد.

البته در صورت انتخاب تایرهای 16 اینچی بزرگ‌تر به جای 15 اینچی پایه، مصرف سوخت اندکی افزایش یافته و به 29 و 39 و 33 مایل با هر گالن سوخت (معادل 8.1 و 6.0 و 7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر) خواهد رسید.

تیپ‌های مختلف

تویوتا کرولا 2018 در حال حاضر در 6 تیپ مختلف در دسترس علاقمندان خودروهای کوچک و کم مصرف شهری قرار می‌گیرد. این تیپ‌ها که در ادامه به بررسی امکانات و تجهیزات و همچنین قیمت آنها خواهیم پرداخت عبارتند از:

  1. تیپ L
  2. تیپ LE
  3. تیپ LE Eco
  4. تیپ SE
  5. تیپ XLE
  6. تیپ XSE

تیپ L

این تیپ نمونه پایه و استاندارد تویوتا کرولا 2018 بوده که با قیمت پایه‌ای در حدود 18.600 دلار (معادل 84 میلیون تومان با احتساب کاهش مبلغ دلار در سه روز گذشته و ثبت رقم 4.500 تومان برای فروش ارز در زمان نگارش مطلب) به فروش می‌رسد. این مدل از پیشرانه استاندارد 4 سیلندر 1.8 لیتری سود برده و برای انتقال قدرت از گیربکس اتوماتیک CVT بهره می‌برد.

تجهیزات و امکانات رفاهی و سرگرمی پایه

از امکانات پایه موجود در مدل استاندارد و ارزان‌قیمت این سدان پرفروش ژاپنی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رینگ‌های 15 اینچی فولادی همراه با قالپاق پلاستیکی
  • چراغ‌های جلویی مجهز به لامپ‌های LED
  • سیستم نوربالای اتوماتیک
  • شیشه‌ها و قفل‌های الکتریکی
  • سیستم تهویه مطبوع نسل قدیم به همراه فیلتر گرد و خاک
  • صفحه نمایش 6.1 اینچی لمسی رنگی
  • سیستم صوتی با 6 بلندگوی مجزا
  • اتصال به گوشی‌های تلفن همراه از طریق فن‌آوری بدون سیم بلوتوث
  • غربیلک فرمان مجهز به کنترلرهای سیستم صوتی، بلوتوث و کنترل سرعت
  • ورودی USB و AUX
  • صندلی‌های با پوشش پارچه با قابلیت تنظیم به صورت دستی
تجهیزات کمکی رانندگی و ایمنی

همانطور که اشاره شد، تجهیز به امکانات مدرن کمکی رانندگی حتی در تیپ پایه و مدل‌های استاندارد، یکی از نقاط قوت این خودرو بحساب می‌آید. نمونه‌هایی از این قابلیت‌ها که در بیشتر سدان‌های امروزی تنها با پرداخت مبالغ اضافی و در تیپ‌ها بالا قابل سفارش بوده عبارتند از:

  • سیستم کنترل سرعت تطبیقی (Adaptive Cruise Control)
  • دوربین کمکی دنده عقب
  • سیستم هشدار برخورد از جلو (Forward Collision Warning)
  • ترمز کمکی و اضطراری خودکار (Automatic Braking)
  • هشدار خروج مسیر خودرو از بین خطوط جاده (Lane Departure Warning)
  • سیستم کمکی فرمان (Steer Assist)
  • سیستم حفظ حرکت خودرو بین خطوط جاده (Lane Keep Assist)
  • 8 کیسه هوای ایمنی (Airbag)

تیپ LE

این تیپ از تویوتا کرولا 2018 قیمت پایه‌ای در حدود 19.000 دلار (معادل 86 میلیون تومان) دارد. از تجهیزات اضافی این گونه نسبت به تیپ L می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رینگ‌های 16 اینچی فولادی با قالپاق پلاستیکی
  • ورود به خودرو بدون نیاز به کلید (Keyless)
  • آیینه‌های جانبی مجهز به گرم‌کن
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک نسل جدید (Climate Control)

تویوتا کرولا تیپ اکو (LE Eco)

این تیپ از تویوتا کرولا 2018 با قیمت پایه‌ای در حدود 19.600 دلار (معادل 88 میلیون تومان) به فروش می‌رسد. با توجه به استفاده از پیشرانه 4 سیلندر 1.8 لیتری اکو، مصرف سوخت پایین‌تر از نمونه‌های دیگر بوده که البته در صورت استفاده از تایرهای 16 اینچی این رقم اندکی افزایش پیدا خواهد کرد.

تویوتا کرولا 2018

تجهیزات و امکانات موجود در تویوتا کرولا اکو مشابه با نمونه‌های تیپ LE بوده و تنها بخش‌هایی مانند قطعات آئرودینامیک (باله کوچک عقبی) و تایرهای بایاس کم مصرف و رینگ‌های 15 اینچی و 16 اینچی به آن اضافه شده‌اند.

تیپ SE

این تیپ، نمونه میانی تویوتا کرولا 2018 بوده که با قیمت پایه‌ای در حدود 20.500 دلار (معادل 92 میلیون تومان) به فروش می‌رسد. موتور استفاده شده نمونه 4 سیلندر 1.8 سیلندر استاندارد بوده و تجهیزاتی مطابق فهرست زیر به مجموعه امکانات آن اضافه شده است:

  • رینگ‌های 17 اینچی آلیاژی
  • قطعات بدنه و تجهیزات اسپرت و متفاوت با تیپ‌های پایین‌تر
  • صندلی‌های اسپرت در بخش جلویی
  • غربیلک فرمان روکش شده با چرم
  • گرافیک متفاوت عقربه‌های پشت آمپر
  • دو مدل مخلف رانندگی (Normal و Sport)
  • صفحه نمایش 7 اینچی لمسی رنگی با کیفیت بالا
  • جعبه دنده 6 سرعته دستی با صورت سفارشی
  • سانروف
  • ورود و استارت خودرو بدون نیاز به کلید (کی لس)
  • پشتیبانی از رادیوهای ماهواره‌ای و HD
  • سیستم ناوبری ماهواره‌ای
  • قابلیت تجهیز به بسته سفارشی (آپشن) اختصاصی Premium Package

تویوتا کرولا 2018

تیپ XLE

تیپ XLE تویوتا Corolla مدل 2018 نیز با قیمت پایه‌ای در حدود 22.000 دلار (معادل 99 میلیون تومان) به فروش می‌رسد. این گونه ظاهر و تجهیزاتی مشابه به تیپ LE داشته ولی از امکاناتی متفاوت و بالاتر مانند نمونه‌های فهرست زیر بهره می‌برد:

  • رینگ‌های 16 اینچی آلیاژی
  • چراغ‌های متفاوت LED
  • ورود و استارت بدون نیاز به کلید
  • سانروف
  • صندلی‌ راننده با قابلیت تنظیم در 8 جهت مختلف به صورت الکتریکی
  • پوشش پلاستیک نرم برای داشبورد و تجهیزات داخلی
  • صندلی‌های جلویی مجهز به گرم‌کن
  • سیستم اطلاعاتی سرگرمی (Infotainment) تویوتا با نام Entune مجهز به صفحه نمایش 7 اینچی لمسی رنگی

تیپ XSE

مجهزترین و گرانقیمت ترین تویوتا کرولا 2018 تیپ XSE این سدان کوچک بوده که امکانات موجود در تیپ XLE را به تجهیزات تیپ SE اضافه می‌کند. این مدل با قیمت پایه‌ای در حدود 23.000 دلار (معادل 103 میلیون تومان) در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.

تجهیزات سفارشی (آپشن)

برای تویوتا کرولا 2018 یک بسته افزایشی نیز درنظر گرفته شده که امکاناتی را به نمونه‌های موجود اضافه خواهد کرد. این بسته Premium Package نام داشته و تجهیزاتی مانند نمونه‌های زیر را به این اتومبیل کم مصرف و کوچک ژاپنی اضافه می کند:

  • رینگ های آلیاژی در تیپ‌های LE و LE Eco
  • سیستم چند رسانه ای Entune با ناوبری ماهواره ای و صفحه نمایش 7 اینچی در تیپ‌های LE و LE Eco
  • سانروف در تیپ LE Eco
  • سیستم ناوبری ماهواره‌ای پیشرفته Entune در تیپ‌های XLE و XSE

تویوتا کرولا iM

تویوتا کرولا 2018 تنها در گونه سدان به بازار عرضه می‌شود. اما یک نمونه هاچ بک نیز با نام کرولا iM موجود بوده که با استفاده از طراحی این نمونه، یک اتومبیل هاچ بک را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. این خودرو با نام‌هایی مانند سایون (Scion iM) و یا تویوتا آئوریس (Auris) نیز در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد. تویوتا کرولا آی ام با قیمت پایه‌ای در حدود 20.000 دلار (معادل 90 میلیون تومان) به فروش می‌رسد که در آینده به طور کامل به معرفی و بررسی آن خواهیم پرداخت.

تویوتا کرولا iM

ایمنی

تویوتا کرولا 2018 به صورت استاندارد از تجهیزاتی مانند ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم کنترل پایداری (Stability Control)، 8 کیسه هوای ایمنی (جلو، زانو، جانبی جلو و پرده ای عقبی)، سیستم کمکی رانندگی هشدار برخورد از جلو به همراه ترمز اتوماتیک اضطراری، سیستم تشخیص عابران پیاده، سیستم‌های هشدار خروج از خطوط و حفظ حرکت بین خطوط و چراغ‌های نوربالای خودکار سود برده و یک نمونه مدرن و ایمن به حساب می آید. اما متاسفانه تنها در تیپ‌های گران قیمت XSE و XLE از چهار دیسک ترمز ضد قفل (ABS) استفاده کرده که سطح امنیت تیپ‌های پایه را کاهش می دهد.

در ارزیابی های سازمان دولتی NHTSA تویوتا کرولا 2018 موفق به کسب 5 ستاره از 5 ستاره ممکن در بخش تصادفات از بخشهای جانبی، 4 ستاره در هنگام تصادفات از جلو و 5 ستاره به صورت کلی شده است.  این خودرو در ارزیابی های موسسه غیر دولتی IIHS نیز با تکیه بر امکانات متعدد کمکی رانندگی موفق به کسب عنوان Top Safety Pick و برگزیده شدن به عنوان یکی از ایمن ترین خودروهای موجود در بازار شده است.

تجربه رانندگی

هرچند تویوتا کرولا 2018 نسبت به دو رقیب اصلی خود؛ هوندا سیویک و مزدا 3 جایگاه پایین‌تری را به خود اختصاص داده و از لحاظ قدرت، شتاب، لذت رانندگی، زیبایی بدنه، جذابیت کابین و کیفیت ساخت اتاق توانایی رقابت با این دو را ندارد اما به هیج عنوان نمی توان این خودرو را یک نمونه بد و نا مناسب دانست. امکانات کمکی رانندگی بالای این سدان کم مصرف و پرفروش ژاپنی، رقابت با دو حریف ژاپنی را به مرحله ای بالاتر ارتقا داده است.

تویوتا کرولا 2018

شتاب گیری بسیار کند بوده و به همین دلیل نمی توان انتظار به چالش کشیدن خودروهای عبوری را با استفاده از این سدان کوچک ژاپنی داشت. اتاق تویوتا Corolla نیز با کیفیت متوسط رو به پایینی ساخته شده و میزان نفوذ صدای برخورد تایرها با سطح جاده و زوزه ها بیشتر از حد و استانداردهای تویوتا بوده و این مساله کیفیت ساخت اتاق را اندکی زیر سوال خواهد برد.

اما استفاده از انبوهی تکنولوژی مدرن، سیستم تعلیق نرم و فضای کافی و بیشتر از بسیاری رقبا، تویوتا کرولا مدل 2018 را به نمونه‌ای خانوادگی تبدیل نموده و می‌توان از این سدان کوچک به عنوان نمونه‌ای مناسب خانواده‌های کوچک، بانوان و یا افراد مسن تر که کمتر به هیجان رانندگی نیاز دارند یاد نمود.

نمونه و تیپ پیشنهادی

پرداخت رقمی در حدود 1.000 دلار (معادل 4.5 میلیون تومان) بیشتر نسبت به مدل پایه و استفاده از پیشرانه قوی‌تر و کم مصرف‌تر تویوتا کرولا اکو انتخاب مناسبی برای خریداران بوده که امکاناتی مانند ورود بدون کلید و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک مدرن را در اختیار شما قرار می دهد. تیپهای SE و XSE نیز با توجه به ظاهر اسپرت تر، گزینه‌ای مناسب برای سنین پایین‌تر به حساب می آیند.

قیمت در بازارهای جهانی

تویوتا کرولا مدل 2018 با قیمت پایه‌ای در حدود 18.600 دلار (معادل 84 میلیون تومان) به فروش می‌رسد. در صورت انتخاب بالاترین تیپ و تجهیز به تمامی امکانات نیز رقم پرداختی برای این خودرو رقمی در حدود 27.000 دلار (معادل 122 میلیون تومان) خواهد بود. تویوتا کرولا اکو 2018 نیز با مبلغی مابین 19.600 دلار (معادل 88 میلیون تومان) در تیپ LE Eco تا رقمی در حدود 25.000 دلار (معادل 113 میلیون تومان) با تجهیز به تمامی امکانات موجود به فروش می‌رسد.

تویوتا کرولا 2018 با توجه به امکانات پایه استاندارد، حتی در بالاترین تیپ و سطح تجهیزات نیز یکی از خودروهای ارزان و اقتصادی و مناسب موجود در بازارهای جهانی به حساب می‌آید و شایستگی خود برای کسب عنوان پرفروشترین خودروی تولیدی در تاریخ این صنعت را اثبات می‌کند.

بیشتر بخوانید:

رقبای تویوتا کرولا 2018 در بازارهای جهانی

کلاس خودروهای سدان سایز کوچک ارزان قیمت با توجه به قرار گرفتن در دسترس قشر بزرگی از جامعه و توانایی خرید توسط افراد کم درآمد، یک میدان جنگ کوچک به حساب آمده و تعداد زیادی از خودروسازان برتر جهان نمونه‌ای را در آن به معرض فروش گذاشته‌اند. از رقبای تویوتا Corolla این خودروی کوچک و کم مصرف و ارزان ژاپنی در بازارهای جهانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. هوندا سیویک با قیمت پایه‌ای در حدود 20.000 دلار (معادل 90 میلیون تومان)
  2. مزدا 3 با قیمت پایه‌ای در حدود 19.000 دلار (معادل 86 میلیون تومان)
  3. شورولت کروز (Chevrolet Cruze) با قیمت پایه‌ای در حدود 18.000 دلار (معادل 81 میلیون تومان)
  4. هیوندای النترا با قیمت پایه‌ای در حدود 18.000 دلار (معادل 81 میلیون تومان)
  5. فولکس واگن جتا (Volkswagen Jetta) با قیمت پایه‌ای در حدود 19.500 دلار (معادل 88 میلیون تومان)
  6. سوبارو ایمپرزا (Subaru Impreza) با قیمت پایه‌ای در حدود 19.500 دلار (معادل 88 میلیون تومان)
  7. کیا سراتو یا فورته (Forte) با قیمت پایه‌ای در حدود 17.500 دلار (معادل 79 میلیون تومان)
  8. فورد فوکاس (Ford Focus) با قیمت پایه‌ای در حدود 19.000 دلار (معادل 86 میلیون تومان)
  9. نیسان سنترا (Nissan Sentra) با قیمت پایه‌ای در حدود 18.000 دلار (معادل 81 میلیون تومان)
  10. میتسوبیشی لنسر (Mitsubishi Lancer) با قیمت پایه‌ای در حدود 18.500 دلار (معادل 83 میلیون تومان)

تویوتا کرولا در ایران

با پایان جنگ ایران و عراق و در اوایل دهه 1370، زمینه ورود خودروهای مدرن روز از طریق کشور عراق وارد ایران شد. تویوتا کرولا نسل ششم کد E90 نیز با توجه به ظاهر مدرن و قدرت بالای موتور، یکی از این نمونه‌ها بود که توانست به بازار کشور راه پیدا کند. پس از آن نیز با توجه به سابقه مناسب تویوتا در ایران و همچنین کیفیت بالای اتومبیل‌های تولیدی این شرکت، نسل‌های بعدی راهی ایران شدند و این مساله تا به امروز ادامه دارد.

تویوتا کرولا در ایران سال‌هاست که توسط شرکت ایرتویا (Irtoya) به فروش می‌رسد. هنوز مدل‌های سال 2018 این خودرو وارد ایران نشده اما نمونه‌های متعلق به سال گذشته با رقمی بسیار فراتر از ارزش و رقمی در حدود 190 میلیون تومان (معادل 42.000 دلار) به فروش می‌رسد که با وجود همه توانایی‌ها و ویژگی‌ها، رقمی غیر منطقی برای چنین اتومبیلی به حساب می‌آید.

قیمت تویوتا کرولا 2018 در ایران

با توجه به تعرفه‌های گمرکی اعجاب آور و غیرمنطقی و افزایش قیمت خودروهای موجود با وضعیتی عجیب، قیمت تویوتا کرولا 2018 نیز در بالاترین تیپ احتمالا رقمی در حدود 220 میلیون تومان (معادل 49.000 دلار) خواهد بود. از رقبای این خودرو در بازار ایران می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

  1. تویوتا پریوس (Prius) با قیمتی در حدود 210 میلیون تومان
  2. هیوندای النترا با قیمتی در حدود 170 میلیون تومان
  3. میتسوبیشی لنسر با قیمتی در حدود 180 میلیون تومان
  4. کیا سراتو با قیمتی در حدود 200 میلیون تومان

تویوتا کرولا 2018

سخن آخر

تویوتا کورولا مدل 2018 خودرویی است که با تکیه بر سابقه درخشان 5 دهه‌ای و یدک کشیدن عنوان پرفروشترین خودروی تاریخ با بیش از 43 میلیون دستگاه، توانسته نام خود را به عنوان یکی از بهترین اتومبیلهای جهان در حال حاضر مطرح کند. اما پیشرفت رقبایی مانند هوندا سیویک، کیا سراتو و مزدا 3 اندکی موقعیت آن را متزلزل نموده و احتمالا در آینده نزدیک شاهد پوست اندازی و ارائه نسل جدید و مدرن‌تری از این سدان کوچک و ارزان قیمت ژاپنی باشیم.

تویوتا کرولا 2018

تویوتا کرولا 2018 با تکیه بر سواری نرم، مصرف سوخت پایین و کابین مجهز خود، نمونه‌ای مناسب‌تر برای بانوان، افراد مسن و کسانی که علاقه زیادی به هیجان در رانندگی ندارند خواهد بود و این خودرو به همراه مزدا 3 و سراتو در جمع بهترین و ارزانترین خودروهای موجود در بازار خواهد بود.

تویوتا کرولا 2018

البته در صورت ارائه به قیمت مناسب، این خودرو که شخصا رانندگی را در سال 1994 و با یک نمونه مدل سال 1990 متعلق به نسل ششم آغاز نمودم، با توجه به تجهیز به طیف گسترده‌ای از تجهیزات کمکی رانندگی، می‌تواند به پیشگیری از تصادفات رانندگی و کاهش تلفات ناشی از ورود طیف جدید خودروهای تولیدی ایرانی مانند سایپا کوییک و خانواده تاریخ گذشته پژو سری 4 شامل 405، پرشیا و سمند و زیر مجموعه‌های آنها و نمونه‌های بی کیفیت چینی موجود در ایران کمک شایانی نماید.

مشخصات فنی تویوتا کرولا 2018 در یک نگاه

L LE Eco XSE
حجم موتور (cc) 1.798 1.798 1.798
تعداد سیلندر 4 4 4
قدرت موتور (اسب بخار) 132 140 132
گشتاور (نیوتون. متر.) 178 171 178
تعداد سوپاپ 16 16 16
گیربکس CVT CVT 6 دستی
سیستم انتقال قدرت FWD FWD FWD
مصرف سوخت  (شهر) 8.4 7.8 8.7
مصرف سوخت (بزرگراه) 6.5 5.9 6.7
مصرف سوخت (ترکیبی) 7.3 6.9 7.5
تولید CO2 در هرکیلومتر (گرم.)
ظرفیت باک (لیتر.) 50 50 50
شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت 9.7 9.6 9.7
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) 178 178 178
طول ﴿میلیمتر) 4.651
پهنا ﴿میلیمتر) 1.775
ارتفاع ﴿میلیمتر) 1.455
فاصله دو محور ﴿میلیمتر) 2.700
ارتفاع از زمین ﴿میلیمتر)
وزن ﴿تن﴾ 1.3
حجم محفظه بار (لیتر.) 368
قیمت پایه (میلیون تومان) 84 88 103

گالری تصاویر تویوتا کورولا 2018

منبع: Toyota – Car and Driver


حتما بررسی کنید: حراج پایان فصل بانی مد (فروشگاه پوشاک جین وست)


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان