به این ۵ دلیل به موهای خود سس مایونز بزنید!

سس مایونز مملو از تخم‌مرغ، سرکه، آب‌لیمو و روغن زیتون است که در صاف و ترمیم کردن دوباره موها بسیار موثر هستند. علاوه بر خواص عالی خود مایونز برای مو، ترکیب کردن آن با چند ماده طبیعی دیگر مانند تخم‌مرغ یا سرکه سیب هم می‌تواند بسیار پرفایده باشد.

داشتن موهایی زیبا و پر جلوه رویایی است که بیشتر خانم‌ها به دنبال آن هستند و استفاده از سس مایونز به عنوان یک ماسک مو می‌تواند گام بزرگی در رسیدن به این آرزوی دیرینه باشد. اگرچه مصرف این ماده خوراکی چرب، چندان برای سلامت بدن‌مان مفید نیست اما استفاده از مایونز به عنوان ماسک مو علاوه بر سالم کردن موها آن را تقویت، نرم و لطیف‌تر می‌کند. مایونز مملو از تخم‌مرغ، سرکه، آب‌لیمو و روغن زیتون است که در صاف و ترمیم کردن دوباره موها بسیار موثر هستند. علاوه بر خواص عالی خود مایونز برای مو، ترکیب کردن آن با چند ماده طبیعی دیگر هم می‌تواند بسیار پرفایده باشد. در ادامه این مطلب با چند ماسک مو ساخته شده از سس مایونز آشنا می‌شوید که استفاده از آن‌ها برای سلامت موهای‌تان بسیار سودمند خواهد بود.



۱- ماسک مایونز و تخم‌مرغ برای رشد موها
مواد لازم:
- تخم‌مرغ ۲عدد
- سس مایونز ۵ قاشق ‌غذا‌خوری

طرز استفاده:
ابتدا هر دو ماده را با هم ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. ماسک را روی سرتان بمالید و با استفاده از یک کلاه حمام موهای خود را بپوشانید و بعد هم یک حوله دور سرتان بپیچید. اگر طرفدار بوی خاص تخم‌مرغ نیستید می‌توانید با اضافه کردن تنها چند قطره از روغن عصاره‌ای گیاهی مورد علاقه‌تان این ماسک را خوش‌بو کنید. بگذارید ماسک ۱ ساعت روی سرتان بماند و بعد با شامپو و نرم‌کننده‌ همیشگی‌تان سرتان را بشویید و آبکشی کنید. برای اثربخشی لازم سعی کنید هفته‌ای یکبار در طول چند هفته متوالی از این درمان استفاده کنید تا به این شکل به رشد بیشتر موهای‌تان کمک کنید.
 

۲- ماسک مایونز و سرکه ‌سیب برای ضد‌عفونی کردن موها
موا لازم:
- سرکه سیب ۱ قاشق ‌غذا‌خوری
- سس مایونز  ۵ قاشق ‌غذا‌خوری

طرز استفاده:
ابتدا هر دو ماده را با هم ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. ماسک را روی سر و پوست‌ کف سر بمالید و با استفاده از کلاه حمام موهای خود را بپوشانید و بگذارید ۱ شب روی سرتان بماند. صبح روز بعد با یک شامپوی ملایم سرتان را بشویید و با استفاده از یک شانه دندانه‌دار ظریف موهای‌تان را شانه کنید تا تخم‌مرغ و پوست‌های مرده از روی سر‌تان کاملا پاک شوند. برای نتیجه‌گیری لازم چند روز پی‌ در پی از این ماسک استفاده کنید.
 

۳- ماسک مایونز و موز برای رفع خشکی موها
مواد لازم:
- موز ۱عدد
- سس مایونز ۵ قاشق ‌غذا‌خوری

طرز استفاده:
موز را له کنید و با مایونز ترکیب کنید تا خمیر نرمی تهیه شود و بعد آن را به تمامی موهای‌ خود بمالید. موز سرشار از پتاسیم و انواع مختلفی از ویتامین‌های مفید است که به رفع خشکی پوست سر کمک شایانی می‌کنند. بگذارید ماسک نیم‌ساعت روی سرتان بماند و بعد با یک شامپوی مناسب موهای‌تان را شسته و آبکشی کنید.
 

۴- ماسک مایونز و شیر نارگیل  برای حفظ رنگ موها
موا لازم:
- شیر نارگیل نصف‌ فنجان
- سس مایونز ۵ قاشق ‌غذا‌خوری

طرز استفاده:
هر دو ماده را با هم ترکیب کنید و برای مدت زمان ۳۰ دقیقه روی سرتان بگذارید. سپس موهای‌تان را با شامپو شسته و خوب آبکشی کنید.
 

۵- ماسک مایونز و انبه برای جلوگیری از مو‌خوره
مواد لازم:
- انبه رسیده ۱ عدد
- سس مایونز ۵ قاشق ‌غذا‌خوری

طرز استفاده:
انبه را کاملا له کنید و بعد با مایونز مخلوط کنید. ماسک را برای مدت زمان نیم ساعت روی سرتان بگذارید و بعد با شامپو و آب بشویید. برای نتیجه‌گیری دلخواه‌تان هفته‌ای یکبار از این ماسک مفید استفاده کنید.

منبع: سلامتیسم

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان