طرح توسعه سامانه مجوز نشر رونمایی شد

طرح توسعه سامانه مجوز نشر(سامن) با حضور معاون فرهنگی وزیر ارشاد، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و تعدادی از فعالان حوزه نشر رونمایی شد.

طرح توسعه سامانه مجوز نشر رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم رونمایی از طرح توسعه سامانه مجوز نشر، سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با اشاره به برخی ویژگی‌های این سامانه برای ناشران، وزارتخانه متبوعش را امین اطلاعات ناشران عنوان و ابراز امیدواری کرد: آنها بیش از پیش از چنین تسهیلاتی استفاده کنند.

همچنین محمد سلگی مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت ارشاد به بیان برخی از ویژگی‌های سامانه یاد شده پرداخت و اعلام کرد که سامانه قبلی پس از پایان نمایشگاه کتاب تهران در سال 96، قفل خواهد شد و دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

در این مراسم همچنین سید مرتضی موسویان رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد به تفصیل برخی ویژگی‌های فنی این سامانه را از حیث کمی و کیفی و همچنین ایمن بودن اطلاعات مورد مبادله در آن پرداخت.

بر اساس این گزارش، محمود آموزگار رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران هم با مثبت قلمداد کردن ایجاد سامانه مجوز نشر، ابراز امیدواری کرد: این طرح به 21 استان دیگر کشور که کماکان به سیستم مرکزی متصل نیستند، توسعه یابد و توکن‌های (امضاهای دیجیتال) به ناشران این استان‌ها هم تحویل شود.

در این مراسم کار ثبت الکترونیک درخواست مجوز برای اولین کتاب با استفاده از توکن‌های جدید توسط علی باقرزاده فرزند زنده‌یاد باقرزاده مدیر انتشارات توس انجام و در پایان به صورت نمادین تعدادی از این توکن‌ها تحویل برخی از ناشران حاضر در برنامه شد.

گزارش کامل این مراسم متعاقباً ارسال می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان