ماهان شبکه ایرانیان

شخصیت شما در فضای مجازی چگونه است؟

دنیای ما رو به پیشرفت است و شبکه‌های مجازی همواره در حال گسترش هستند

دنیای ما رو به پیشرفت است و شبکه‌های مجازی همواره در حال گسترش هستند. افراد زیادی در حال از دست دادن فرصت تعاملات اجتماعی روزمره هستند و فرصت بیان افکار و احساساتشان در مورد موضوعات گوناگون در فضای مجازی را از دست نمی‌دهند. اما باید در مورد مطالبی که در فضای مجازی به اشتراک می‌گذاریم، نهایت دقت را داشته باشیم، زیرا ممکن است باعث بروز مشکلات جدی شویم. امروزه می‌توان از عکس‌ها و مطالبی که در فضای مجازی منتشر می‌شود، به حقایق جالبی از شخصیت افراد دست یافت. اگر علاقمند این موضوع هستید، با بنیتا همراه باشید.

سلفی

 

هر دقیقه، یک سلفی!

سلفی

امروزه افراد اشتیاق زیادی به گرفتن سلفی و استفاده از نرم‌افزارهای ویرایش عکس و سپس انتشار آن‌ها در فضای مجازی، از خود نشان می‌دهند. سارا شویتز، روانشناس، در این‌باره می‌گوید: «اگر در فضای مجازی زیاد سلفی منتشر کنید، این حس را به مخاطب القا می‌کنید که انسان خودستایی هستید. داشتن یک عکس شناسایی از خودتان امری کاملا عادیست اما اگر بیش از نیمی از عکس‌هایی که در فضای مجازی منتشر می‌کنید، از خودتان است، نشان دهنده‌ی تکبر شماست».

 

لحن نوشتاری چه حقیقتی را برملا می‌کند؟

روانشناسان معتقدند، لحن نوشتاری شما در فضای مجازی و حتی در نظراتی که می‌دهید، هرچند کوتاه، حقایقی را در مورد شخصیت شما بیان می‌کند. شویتز دراین‌باره می‌گوید: «ممکن است با لحن نوشتاری غلط، به اشتباه در دید مخاطب بی‌ادب یا خشن جلوه کنید، اما این مساله قابل پیشگیری است. بهتر است قبل از نوشتن و ارسال مطلب یا نظر، ابتدا آن را بلند برای خودتان تکرار کنید. با این روش متوجه لحن بد یا خشن خودتان خواهید شد و می‌توانید پیش از انتشار لحنتان را اصلاح کنید و در نظر داشته باشید که بهتر است به دلایل امنیتی و حفظ حریم شخصی، هر مطلبی را منتشر نکنید».    

 

با دیگران تعامل کنید

سلفی

فضای مجازی، فضایی برای بیان احساسات و عواطف شخصی نیست، بلکه فضایی‌ست که به کمک آن می‌توان با دیگران تعامل برقرار کرد و در شادی یا غم دیگران شریک بود. نیکی مارتینز، روانشناس، معتقد است که برای تعامل بیشتر با افراد بهتر است نسبت به شادی و غم آن‌ها در فضای مجازی نیز عکس‌العمل نشان دهیم و به خاطر موفقیت‌هایشان به آن‌ها تبریک بگوییم و آن‌ها را تشویق کنیم. این کار علاوه بر ایجاد حس مثبت در فرد مقابل باعث می‌شود که خودمان هم حس مثبتی پیدا کنیم.

منظور خود را دقیق بیان کنید

سعی کنید منظورتان را در قالب جملات کاملا واضح و ساده بیان کنید، زیرا فضای مجازی، اغلب باعث ایجاد سوء‌تفاهم و ناراحتی می‌شود. ای‌وون توماس، روانشناس، می‌گوید: «بیان واضح و ساده‌ی منظور در فضای مجازی، بهترین راه برای پیشگیری از سوء‌تفاهم و سوء‌تعبیر  است». اما راه حل ساده‌تر این است که مسائل مهم و مشکلات را در فضای مجازی بیان نکنیم و رودررو به حل مشکلات بپردازیم.

رفتار بد دیگران را تکرار نکنید

فضای مجازی

اگر کسی در فضای مجازی در مورد موضوعی از الفاظ نامناسب استفاده کرد، با او مقابله به مثل نکنید و یا  اگر فردی نظر شخصی‌اش را به گونه‌ی نامناسبی بیان کرد، او را مورد حمله قرار ندهید. شویتز دراین‌باره می‌گوید: «ما در جریان کامل همه‌ی زندگی افراد نیستیم و بیان کاستی‌های افراد، کار پسندیده‌ای نیست».

ساختن یک تصویر ایده‌آل از زندگی، دیگران را دچار مشکل می‌کند

بعضی افراد، تنها از موفقیت‌ها و نقاط قوتشان در زندگی می‌نویسند. این باعث می‌شود که ناخودآگاه، به دیگران حس کامل نبودن را القا کنیم. اغلب افراد با خواندن این دست مطالب دچار مشکل می‌شوند. مارتینز در این‌باره می‌گوید: «وقتی همیشه از نقاط قوتتان در فضای مجازی صحبت می‌کنید در واقع تصویری ایده‌آل و غیرواقعی از زندگیان را به دیگران نشان می‌دهید. من مراجعان بسیاری دارم که به دلیل استفاده از فضای مجازی و خواندن این‌گونه مطالب، تبدیل به فردی ایده‌آل‌گرا شده و با مقایسه خود با این افراد، از حقایق زندگی دور شده‌اند».

غمگین نباشید

بعضی افراد پیوسته به انتشار مطالب غمگین می‌پردازند. این کار باعث ایجاد انرژی منفی در مخاطب می‌شود. علاوه‌بر‌این، شما با این کار نشان می‌دهید که فردی افسرده و کم اعتماد به نفس هستید.

شویتز دراین‌باره توصیه می‌کند: «بیان احساسات منفی باعث ناراحتی خود فرد نیز می‌شود. بهتر است به‌جای نکات منفی زندگی، نکات مثبت آن را نیز ببینیم و در مورد درسی که از وقایع بد گرفته‌ایم صحبت کنیم. یا حداقل، به همان نسبت که به بیان مطالب منفی می‌پردازیم، به بیان مطالب مثبت هم بپردازیم. در جهان ما به اندازه کافی انرژی منفی وجود دارد و ما نباید به این مساله دامن بزنیم».

می توانید زیبا ترین مناظر کانادا برای سفر بعدی شما را نیز بخوانید.

منبع: Reader´s Digest

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان