ثانیه‌های با ارزش یک رابطه

بهبود روابط آسان‌تر از چیزی است که همیشه تصور می‌کردیم. گاهی با تکنیک‌های ساده و کوچک می‌توان رابطه‌ای بهتر داشت و صمیمیت بیشتری ایجاد کرد. انجام این کارهای ساده می‌تواند باعث طولانی‌تر شدن رابطه و نزدیکی بیشتر با شریک زندگی یا حتی دوستان، فرزندان و همکارانتان شود. تکنیک‌های ساده‌ی بهبود روابط را در بنیتا بخوانید.

بهبود روابط آسان‌تر از چیزی است که همیشه تصور می‌کردیم. گاهی با تکنیک‌های ساده و کوچک می‌توان رابطه‌ای بهتر داشت و صمیمیت بیشتری ایجاد کرد. انجام این کارهای ساده می‌تواند باعث طولانی‌تر شدن رابطه و نزدیکی بیشتر با شریک زندگی یا حتی دوستان، فرزندان و همکارانتان شود. تکنیک‌های ساده‌ی بهبود روابط را در بنیتا بخوانید.

به همسر خود عشق بورزید

بهبود روابط زناشویی

همسر خود را در آغوش بگیرید. در آغوش‌گرفتن فردی که دوستش دارید باعث افزایش سطح اکسی‌توسین و دوپامین می‌شود. این‌ دو، هورمون‌هایی هستند که مسئول احساس لذت و وابستگی‌اند. مانند این است که خود را در پتویی گرم بپیچید و این حس خوب تا انتهای روز با شما خواهد بود.

به همسرتان پیام بدهید و بگویید که دوستش دارید. همچنین می‌توانید لحظات خوبی را که با هم داشتید، به او یادآوری کنید. این باعث می‌شود به شریک زندگیتان روحیه و انرژی مثبت ببخشید.

برای همسرتان نوشیدنی یا خوراکی مورد علاقه‌اش را بخرید. کارهایی هرچند کوچک که اهمیت زیادی در یک رابطه‌ی عاشقانه دارند. افراد دوست دارند که بدانند مورد توجه هستند و برای دیگران اهمیت دارند.

لبخند بزنید. افرادی که لبخند می‌زنند روابط سالم‌تر و پایدارتری دارند. با لبخند خود روزی پر‌انرژی برای همسرتان بسازید. مطالعات نشان داده‌اند که دیدن لبخند فردی که دوستش دارید بیشتر از خوردن شکلات، دریافت پول یا رابطه‌ی جنسی، عملکرد قلب و مغز را بهبود می‌بخشد.

یکدیگر را با اسم‌های بامزه صدا کنید. ممکن است کمی بچگانه به‌نظر برسد اما این کار باعث می‌شود که احساس صمیمیت بیشتری کنید. به‌علاوه نشان می‌دهد که رابطه‌ی شما سلامت و استوار است.

دست‌های یکدیگر را بگیرید. مطالعات نشان می‌دهند که گرفتن دست‌های فردی که دوستش دارید باعث کاهش سطح هورمون‌های استرس  می‌شود. گرفتن دست‌های یکدیگر، خوردن پاپ‌کورن و دیدن فیلم هیچ‌وقت کهنه نمی‌شود.

بخشنده باشید. مشاجرات را فراموش کنید. به یاد داشته باشید که فردی که روبه‌روی شماست، کسی است که شما را دوست دارد و به شما اهمیت می‌دهد. کینه‌ به‌دل‌گرفتن هیچ فایده‌ای ندارد. اگر همسرتان از شما عذرخواهی می‌کند، قبول کنید و سعی کنید به‌جای این که به فکر برنده شدن در یک جنگ باشید به فکر درست‌کردن شرایط باشید.

دوستان خود را از یاد نبرید

بهبود روابط با دوستان

اگر می‌خواهید رابطه‌ی دوستی خود را با کسی حفظ کنید هرازگاهی به او پیام بدهید. مثلا بگویید که امروز آهنگ مورد علاقه‌اش را گوش دادید و به یادش افتادید. شاید بتوانید قراری بگذارید و یکدیگر را ببینید.

برای دوست خود گل بفرستید. حتی می‌توانید یادداشتی روی آن قرار دهید و بگویید که چقدر برای شما اهمیت دارد و دوستش دارید.

برای دوستتان یک پیام صوتی بفرستید و به او بگویید که چقدر وجودش برای شما مهم است. حتی می‌توانید برای او آواز بخوانید. مطمئن باشید این کار او را خوشحال کرده و لبخند به‌روی صورتش می‌آورد.

مراقب رابطه خود با فرزندانتان باشید

بهبود روابط با فرزندان

یک یادداشت بامزه با شکلکی خندان در ظرف غذای فرزند خود قرار دهید. کودکان نیاز دارند حمایت و عشق شما را حس کنند.

غذای فرزندتان را به شکل‌های مختلفی مثل شخصیت‌های کارتونی،  شکلک‌های خندان یا قلب بچینید تا باعث خوشحالی او شوید.

هنگام صرف غذا از فرزند خود و یکی از خصوصیاتش تعریف کنید. اگر والدین از فرزندان خود تعریف کنند، باعث می‌شوند آنها تشویق شده و روحیه بگیرند. این لحظات برای تقویت رابطه‌ی خانوادگی بسیار مهم هستند و باعث می‌شوند فرزندان تا مدت‌ها آن را به‌خاطر بسپارند.

با همکارانتان رابطه‌ی بهتری داشته باشید

بهبود روابط شغلی

برای همکارانتان خوراکی بخرید. این خوراکی می‌تواند شیرینی یا شکلات باشد. یک دور‌همی کوچک بعد از صرف غذا باعث می‌شود روابط شما و همکارانتان دوستانه‌تر شود.

برای همکاری که اخیرا به شما کمک کرده است،  پیام تشکر بفرستید. او حتما از دیدن این پیام خوشحال خواهد شد.

از رئیس خود قدردانی کنید. مدیران به‌ندرت از کارمندانشان پیام‌های تشکر دریافت می‌کنند. اگر بدانند برای آن‌ها ارزش قائل می‌شوید، احترام می‌گذارید و دوستشان دارید، احساس خوبی به آنها دست می‌دهد.

خودتان را فراموش نکنید

انرژی مثبت

یک لیست از چیزهایی که خوشحالتان می‌کند تهیه کنید. سعی کنید این کار را حداقل یک‌بار در هفته انجام دهید.

به غریبه‌ها محبت کنید. لبخند یک فرد غریبه که به او کمک کرده‌اید، باعث می‌شود در تمام روز احساس خوبی داشته باشید.

لیستی از پنج ویژگی خوب خود تهیه کنید. این لیست را در کیف پولتان قرار دهید و هر‌وقت آن را باز می‌کنید، آنچه را که نوشته‌اید بخوانید. این کار اعتمادبه‌نفس شما را افزایش می‌دهد و حس خوبی به شما می‌بخشد.

منبع: brightside, msn


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر